31 Mart 2016 Perşembe

Mart Favoriler 2016


Resmen yılın 3. ayı da bitti.Her zamankinden daha hızlı geçiyor sanki günler.

Neyse derine dalmadan bu ayın karışık favorilerinden bahsedeyim sizlere.


Beni sosyal mecralardan takip edenler ve bundan önceki yazımı okuyanlar az çok Eurovision hayranı olduğumu biliyordur.Biliyorum Eurovision hakkında birçok şey söylendi.Yok herkes komşusuna oy veriyor yok siyasi falan filan.Ben bunlar için izlemiyorum.Normalde müzik dinlemeyi sevmem ve sevdiğim tek müzik programı Eurovision'dur.Farklı ülkelerin çeşitli müziklerini dinlemeyi çok seviyorum.Neyse mayıs ayında yani Eurovision zamanı yazımda daha detaylı bahsederim bundan.

Bir radyo kanalı keşfettim.ESC Eurovision Radio diye de geçiyor.Bıkmadan sıkılmadan dinlediğim bir radyo oldu bu ay boyunca.Yemek yaparken,etrafı toplarken,blog yazarken..Değiştirmediğim tek kanal oldu.Çok çok beğendim.Devam da ediyorum dinlemeye.Hem klasik Eurovision şarkılarını,hem yakın zamana ait şarkıları hem de önümüzdeki yarışmada söylenecek şarkıları ve bazen remixlerini veya farklı versiyonlarını çalıyorlar.Bana 2 tane Türk şarkısı denk geldi onlar da Kenan Doğulu Shake It Up Şekerim ve MFÖ'nün bir şarkısı adını hatırlayamadım.Diday Diday Day'mış.Ayyy zor tutuyorum kendimi bu Eurovision konusunda yazmamak için.Mayısa saklıyorum hepsini :D



Bu ayın favori atıştırmalığı kardeşimin kakaolu kurabiyeleriydi :) Nedense artık marketten abur cubur almak istemiyorum.Ağır mı geliyor yoksa tatları hep aynı mı bilemedim.Bu tip ev yapımı basit atıştırmalıklara sardım bu ara.Kardeşimin bu kurabiyesi de acayip güzel ve çayla süper oluyor.İsterseniz blogda paylaşabilirim tarifi.




Kozmetik kısmına geçelim;

2 ruj favorim var.Birbirleriyle alakası olmayan renkler ama ikisini de çok beğendim bu ay.

Deborah Ilrosetto Lipstick 603 numara-Acayip tatlı bir şeftali tonu <3

Diğeri de Golden Rose Perfect Shine Lipsticklerinden 240 numara.Biraz koyu bir nude renk ama kendime çok yakıştırdım.


Eyeliner olarak favorim bu ay doğal renklerde ve sürümü kolay olan Nature Republic By Flower Brush Eyeliner 2 Brown

Ve ve ve Holika Holika'nın bu kirpik kıvırıcısına bayıldım.İşini başarıyla yapan bir ürün.


Allık olarak şu alışverişimde almış olduğum Flormar'ın yeni Lip & Cheek'lerinden 05 numara.Oldukça pigmentli bir ürün.Rengi çok tatlı koyu pembe.


Makyajımı yaptığım günlerde dudağımı hemen nemlendirmesi için sıkça Flormar Care4Lips Lip Balm Watermelon Milkshake kullandım.

Mevsim geçişi olduğu içinde dudağım çok kuruduğundan tedavi amaçlı Blistex Med Plus'ı kullandım.Ben bu kadar etkili bir lip balm kullandığımı hatırlamıyorum daha önce.



Far olarak ilk favorim The Balm Voyage 2paletinden Benvenuto ve Tervetuloa renkleri oldu.Benvenuto'yu tüm göz kapağıma yayıp geçiş rengi olarak da Tervetuloa rengini kullandım.Günlük kullanım için çok güzel ve sade renkler.



Bir diğer far favorim Wet n Wild'ın Comfort Zone paletinin sağ bölgesindeki Browbone kısmındaki renk.Grilik içeren krem rengi.Tek far kullanmak istediğimde bu rengi seçiyorum


Hehe bu da mendil favorim.Sırf Le Petit Prince temalı diye favorilerimde.


Bir duş jeli favorim var.Yves Rocher Fresh Shower Gel Green Tea From China.Favori olmasının sebebi kokusu.Yeşil çayın kokusu kozmetik ürünlerinde az çok belli ama bu daha değişik kokuyor.Bildiğiniz bizim siyah çay gibi mis gibi kokuyor.Ben çay kokusuna bayılırım.Bu ürünü çok sevdim bu yüzden.İçerisinde aloe vera da varmış sanırım biraz parfümümsü koku oradan geliyor.


Dediğim gibi mevsim geçişiydi ve cildim acayip kurudu.Ellerim de dahil.Nuxe Reve de Miel Hand and Nail Cream kuru ve yıpranmış eller için bal özlü bir el kremi.Kokusuna zaten aşığım.Yapısı da hafif, elime sürer sürmez sanki o çatlaklar oluşmamış gibi bir his bırakıyor.Kokusundan dolayı özellikle uyumadan önce sürüyorum ki o güzel koku uykuma da tesir etsin :)


Son kozmetik favorim yine kuruyan cildimi bir nebze olsun biraz daha nemli gösteren Loreal Lumi Magique fondötenin Rose Pearl rengi.


Bu ay favorilerimde değişik bir kategori var :)

Evet kırtasiye!!

Gerçekten bu ayın tamamında olmasa da sonlarına doğru kullanmaya başladığım ve çok sevdiğim 3 ürün var.


The Container Notebook'tan To Do List.Bunu bana kardeşim blog hediyesi olarak almıştı.Kullanmaya kıyamamıştım.Hatta şurada da bahsetmiştim sanırım.Yeni yeni kullanmaya başladım ve çok sevdim.Blog yazılarımın planlamasını yazıyorum bu deftere gerçekten çok sevdim.Yanlarındaki bölgelere de yaptığım şeyler için tik atıyorum.Tam bir blogger defteri :)


Yine hediye gelen bir diğer defter daha doğrusu ajanda.Bu senenin ajandasını bir türlü alamadım.Zaten alsam da çoğu israf oluyordu.Benim de aklıma bu ajandam geldi.Hemen çıkarıp kullanmaya başladım.Normalde ajandalar büyük ve tarih tarih olduğu için çoğu israf oluyor.Ama bu hem küçük hem de tarihi siz atıyorsunuz.Markası The Open House modeli ise Weekly Schedule Essay Board.


Sevgili Aforizmik'in hediye ettiği bu kalemi de nihayet kullanmaya başladım ve bayıldım.Bu tip kalemler ben küçükken vardı hatırlıyorum.Görünce çok sevindim çünkü almak istiyordum.Gördüğünüz gibi mürekkebi rengarenk :) Yani sırayla hangi renk gelirse o renk yazıyor kalem.Mürekkebi de oldukça yoğun ve dağılma yapmıyor.Tabi bir süre kurumasını beklemek lazım :) Zuixua Reverie Color kalemin markası ve modeli.


Herkes gibi ben de Trivia Crack oyununa sardım ve favorilerime ekledim bu ay.Trivia Crack bir bilgi yarışması oyunu.Coğrafya,Bilim,Sanat,Eğlence,Tarih ve Spor alanlarında genel kültür seviyenizi diğer insanlarla yarıştırıyorsunuz.Gerçekten çok çok zevkli.Başladığınız zaman bırakmak biraz zor oluyor.Fakat faydalı da bir oyun.Oynarken öğreniyosunuz.Rekabet olduğu için de daha zevkli hale geliyor.

Evet bu ay favorilerim bunlardı.Sizin de aralarından sevdikleriniz var mı?

30 Mart 2016 Çarşamba

Eurovision'da Bir Koreli




Bu sene Avustralya'yı Eurovision'da temsil edecek sanatçı Koreli.Hayır yanlış yazmadım Avustralya.Doğru.Sanırım 2 sene önce Eurovision Avustralya'yı da yarışmaya katmaya karar verdi.

Bu senenin şarkılarına bakarken bir baktım Dami Im.Bu kesin Lim Dami'dir dedim.Yarı Korelidir diyemedim çünkü isim tamamen Korece.

Dami 1988 Kore doğumlu.9 yaşındayken ailesiyle birlikte Avustralya'ya göçmüşler.Kore'de ufak bir müzik deneyimi olmuş.Daha sonra Avustralya'nın X Factor'une katılmış hatta kazanmış.

Eurovision 2016'ya Sound Of Silence şarkısıyla katılıyor.Gerçekten çok güçlü bir sesi var.Hatta bence Eurovision'un kazanma ihtimali yüksek şarkılarından bu sene bu şarkı.Avustralya'nın ilk Eurovision ödülünü Dami götürebilir ülkeye.

Oyların yarısı seyirciye ait olduğu için Kore hayranlığı dalgası da dünyayı sardığı için çok oy alabilir seyirciden.Sahne performansı da iyi olursa bu senenin kazananı olabilir.


Makyajımı Nasıl Temizliyorum (Sivilce Karşıtı)



Herkese merhaba :)

Hep makyajdan bahsediyorum.Biraz da bu makyajları nasıl çıkarıyorum ondan bahsedeyim.

Şubat Favorilerimde biraz bahsetmiştim bu yeni ve çok sevdiğim yöntemden.Şimdi daha detaylı paylaşacağım.


Öncelikle benim favori makyaj temizleyicilerim her zaman makyaj sularıdır.Kolay ve etkili.Özellikle de Bioderma'nın Sensibio H2O'sunu çok çok beğeniyorum.Gerçekten su gibi fakat suya dayanıklı makyajı bile diğer sulara nazaran daha iyi çıkarıyor.

1 pamuğa Bioderma'dan döküp dudak makyajımı siliyorum.Sonra 2 pamuğa tekrar Biodermadan döküp birbirleriyle birleştirip sıkarak sularını birbirlerine yediriyorum ki pamuğun her yeri ıslansın.Daha sonra bu pamukları gözlerime koyuyorum ve 5-10 sn bekletiyorum makyajım suyu emerek çözünsün diye.Daha sonra aşağı doğru pamukları çekiyorum hafifçe gözüme zarar vermeden ve akan makyajı da bu pamukla siliyorum.Başka 2 pamukla da yine Bioderma'yla beraber yüzümdeki makyajı ve kaşlarımdaki makyajı kaba alıyorum.


Daha sonra canım arkadaşım Cherijamu'nun bana doğum günümde hediye etmiş olduğu bu Watsons Silicon Facial Cleansing Pad Comfort Design yani silikon yapıdaki bu yüz temizleme fırçasının üzerine The Body Shop Tea Tree Skin Clearind Facial Wash yani çay ağacı özlü temizleme jelini döküyorum ve köpürtğyorum.Bu fırça o kadar güzel ki.Hem hassas hem de bununla yıkarken gözeneklerimi temizlediğini hissediyorum.The Body Shop'un çay ağacı özlü bu jeli ise sivilcelere karşı önlem olsun diye tercih ettiğim bir ürün.

Normalde makyajımı ne kadar temizlersem temizleyeyim sivilcelenme olurdu ama bu yöntemi uygulamaya başladığımdan beri cildimin tamamen makyajdan arındığını hissediyorum ve sivilcelenme olmuyor.Bu yöntemi çok çok sevdim.Elimdeki temizleme jelleri bitince herhalde yine The Body Shop'a döneceğim.


Watsonslardan silikon fırçayı satın alabilirsiniz.


Hacamat ve Sülük Tedavi Hakkında


Merhaba :)

Bu yazıya resim koymayacağım çünkü sülük ve kan fobisi olanlar için bu tip görüntüler hoş olmaz.Ki zaten başka birinin yaptırdığı hacamat görüntüsü de uygun değil.

Birkaç gündür acayip bir tembellik var üzerimde.Dün biriken yazılarımı yazayım dedim ama tembelliği tercih ettim.Bugün de güya erken kalkacaktım ama grip oldum.Yıllar sonra.Evet abartmıyorum yıllar sonra.İşte neden sık grip olmadığımı ve neden yıllardır bağışıklığımın kuvvetli olduğunu da bu yazımda sizlerle paylaşacağım.

İlk önce hacamat ve sülük nedir,nasıl yapılır,dinde yeri neresi bir bakalım.

Öncelikle Peygamber Efendimiz (sav) hacamat tedavisini çok önermiş ve kendisi de yaptırmış.Birçok hadis var bu konuyla ilgili.Dilerseniz araştırıp bakabilirsiniz.Ben bir tanesini yazayım.

"Hz.Peygamber (sav) 'Miraç gecesinde meleklerden hangi bir topluluğa uğradıysam bana şöyle tavsiye ediyorlardı: 'Ya Muhammed!(sav) Size,tedavi maksadıyla kan aldırmanızı tavsiye ederiz.Ümmetine de kan aldırmalarını tavsiye ediniz!' buyurmuştur.(İbn-i Mace,Tirmizi) (Kaynak)

Hacamat,

Kupa tedavi olarak da geçer.Tedavi olunacak bölgeye ilk önce vakumlu kupalar konularak kanın oraya toplanması sağlanır.Sonra o kanın toplandığı yere ufak kesikleri atılarak kanın çıkması sağlanır ve daha sonra yine vakumlu kupa yardımıyla oradaki kirli kan çekilir.

Kesik izleri kesinlikle kalmıyor.Benim 10 gün içerisinde yara izlerim tamamen geçti ve hiçbir iz kalmadı.Galiba 3 kere yaptırdım hatta 4.Hiçbirinin izi yok şuanda.1 tanesini de yakın zamanda 3-4 hafta önce yaptırmıştım.

Kan konusunda şunu söyleyeyim.Eğer kansızlık probleminiz veya şekeriniz varsa yaptırmayın yada tedaviniz tamamen olumlu sonuçlanana kadar doktorunuzdan izin alana kadar yaptırmayın.

Çıkan kanı görmüyorsunuz zaten.Ben kana bakamam derseniz.

Acı konusunda çizik atan kişiye göre değişir.Zaten an toplandığı için o kısma acı çekilmiyor ama hissedebiliyorsunuz kesik atılırken.

Sülük ise;

Allah'ın yarattığı doğal şifa kaynaklarıdır.

Öncelikle kirli kanı emerler ve daha sonra Allah'ın onlara nasip ettiği içerisinde birçok faydalı madde bulunan şifalı salgılarını salgılarlar.Bu maddelerin özellikleri; pıhtılaşmayı önleme,pıhtıyı eritme,ağrı kesici,mikrop öldürücü,tansiyon dengeleyici,kas gevşetici,bağışıklık sistemini düzenleyici ve stres giderici. (kaynak - sülük resmi içerir)

Sülüklerin ağzı yuvarlak görünür ama kanı emerken üçgen şeklinde ufak diş gibi birşey var.Ben tedavi sonrası dikkat etmediğim için ufak izleri kaldı.Bu konu hakkında aşağıda daha detaylı yazacağım.

İlk ısırdıklarında sinek ısırığı gibi birşey hissediyorsunuz.Daha sonra hiçbir acı yok.Fakat kemik üzerine yaparsanız hafif ağrı olabiliyor o esnada.Ama bu şifa göstergesi tabi ki.Birkaç gün de kaşıntı olabilir.Bu da iyileştiği anlamına gelir.Kaşımamaya çalışın.Zeytinyağı ve sirke sürün.Yarayı koparırsanız iz kalabilir.

Hacamat ve Sülük Allah'ın İzniyle Hangi Hastalıklara İyi Gelir ?

Karın ve Mide Şişkinliği,Sinüzit,Sırt Ağrıları,Astım Bronşit,Kalp ve Damar Hastalıkları,İşitme Bozuklukları,Depresyon,Şeker Hastalığı,Kan Dolaşım Bozuklukları,Göz Bozuklukları,Bağışıklık Sistemi Hastalıkları,Ağız,Diş ve Diş Eti Hastalıkları,Tiroid Bezi Hastalıkları,Baş Ağrısı,Kısmi Felç,Hemoroid (Basur),Bel ve Boyun Fıtıkları,Psikolojik Hastalıklar,Kolesterol Yüksekliği,Hafıza-Dikkat-Öğrenme Bozukluklar,Migren,Sedef Hastalığı,Epilepsi,Cilt Sorunları (Yağlanma,Kırışıklık,Matlık).Bunlar tedavisi olan hastalıkların bir kısmı.Bunları kendi Haccamım'ın kartında buldum.İşte gelelim bu kısma.

Haccam (Hacamat-Sülük Tedavisi Yapan Kimse) Seçerken Dikkat Edilecekler;

Öncelikle kendi başımdan geçenleri anlatayım.İlk gittiğim Haccam sertifikalıydı.İyi hoş güzel yapıyordu fakat hacamat sonrası o yaralı bölgeyi güzel dezenfekte edemiyordu.Havlu kağıt bağlıyordu.Bu yüzden 2 günüm kanamalı ve bu yüzden biraz sıkıntılı (sürekli o kağıdı değiştirmekle) geçiyordu.Üzerime geçiyordu.Sürekli kıyafet değiştiremediğimden mecbur namazı onla kılıyordum.

Hacamat ve Sülük esnasında zehirli gaz deniyor tıbben ama manevi sıkıntılarımız çıkar.Bu da Haccam'ı ve kişinin yanında bulunanları etkileyebilir.Bu yüzden Haccam'ınızın size okunacak duaları söylemesi ve ne zaman bırakmanız gerekeceğini de söylemesi gerekiyor.İşte benim yeni Haccam'ım resmen Uzman Haccam.Ben normalde bitene kadar ne kadar dua varsa okurdum ama Hocam sağolsun yaparken şu kadar şu duaları oku dedi.

Haccam'ınızın sertifikası olmasına dikkat edin.Yaptırmadan önce gidin konuşun.Bilgisi var mı yok mu konuşmalarından anlarsınız zaten bu yazıyı okuduktan sonra.

Haccam'ın size demesi gerekenler;

-Kesinlikle adetliyken hacamat-sülük tedavi yapılmaz.Guslünüz ve hatta namaz abdestinizle gideceksiniz tedaviye.

-1 gün önceden hayvansal tüm gıdaları keseceksiniz (süt,süt ürünleri,yumurta,aklınıza gelebilecek hayvan üretimi ve hayvandan yapılan herşey)

-Hacamat sonrası 1 gün boyunca bu hayvansal yememeye yine dikkat ediyorsunuz.

-Tedavi sonrası 2 saat uyku ve yemek yok.

Ben aslından ana 3 bölge var diye biliyorum hacamat için.Kalp arkası,karaciğer arkası ve 2 omuz arasındaki bölge.Bunu yaptırmak için gittim ama Haccamım sağolsun senin omurilik kısmından alalım dedi.Öyle yaptık.Gerçekten işinde çok uzman bir kadın.Tedavi yaptığı özel bir oda var.Evinde yapmıyor yani.Yatırarak yapıyor.Benim bir önceki Haccamım oturtarak tedavi etmişti gerçekten çok zorlanmıştım.Hatta -ilk hacamatınızda bunu yaşayabilirsiniz sakın korkmayın- 10 saniyelik bir baygınlık geçirdim sandalyede yaptığı için tutmak zorunda kaldılar.Baygınlık geçirme sebebim korku değil.Kirli kan ilk çıktığında mide bulantısı,soğuk terleme,hafif baygınlık oluyor 10 saniye gibi.Diğerlerinde hiç böyle birşey yaşamadım.Hatta o kadar alıştım ki 2-3 haftada bir yaptırmak istiyorum :D

Haccamınız istemese bile mutlaka hakkını yani ücretini verin çünkü Peygamber Efendimiz (sav) hacamat yaptırdığı kişiye hacamat ücretini vermiştir.

Peygamber Efendimiz (sav) mübarek başından yaptırmıştır.Çok faydalı diyorlar baştan yaptırmak.50 senelik büyü çıkıyormuş.

Ben kafamın arka kısmından yaptırmıştım.İlk haccamım o kısmı tamamen kazıdı ve orayı öyle görünce moralim çok bozulmuştu.Ama şimdiki haccamım 'kızlarımızın imajı bozulmasın diye kesmiyoruz saçlarını' dedi :D 

İlk haccamımı kötüler gibi oldu ama o da iyiydi.Sadece aksilikleri onda yaşadım o kadar.

Hacamat ve Sülük tedavinin yapıldığı yer mutlaka hijyenik olmalı.Hacamat sonrası kullandığı yara bantları ve uyguladığı yöntem hijyenik olmalı.Yoksa mikrop kapabilir yada alerji olabilirsiniz.

Hacamat öncesi kan sulandırıcı yiyecek ve ilaçlardan uzak durun.

Hicri ayın 14'üne kadar faydasız olduğu söyleniyor.14'ünden sonra Çarşamba,Cuma,Cumartesi günleri HARİÇ!!!! yaptırın.Çünkü bugünlerde yaptırmanız hastalığınıza hastalık katacak hatta Cuma günü yapılması ölüme bile sebep olabilecektir.

Hicri ayın 17'si ve salı tam bir bal :D Yani tam ve mükemmel bir hacamat günü.Pazartesi hacamat yaptırmak da sünnet.

İlkbahar ayının son zamanları çok faydalı.

Güneş doğduktan 1 saat geçtikten sonraki 2 saat çok faydalı.Bu olmazsa öğle ikindi arası deniyor.(kaynak)

Eğer unuturda hayvansal gıda yerseniz sirkeli su için.

Sülük ve hacamatın takılamayacağı yerler de var.Benim bildiğim yerler boyun çukuru (unutkanlık yapıyor,yani hafıza kaybı),derinin ince olduğu kısımlar.

Hacamat tedavisini haccamınız seans olarak size söyleyecek ve Allah'ın izni ile sıkıntılarınızdan kurtulacaksınız.

2 seans arası mutlaka en az 15 gün olmalı.

Ben sıkça yaptırmama rağmen kanım normal çıkıyor.Özellikle sülük tedaviyi sıkça yaptırdım.

Sorularınız olursa sorabilirsiniz.

Haccamımla görüşmek isterseniz bana mail atabilirsiniz.diaryofmeri91@gmail.com

27 Mart 2016 Pazar

Nature Republic By Flower Brush Eyeliner ve Kore Tarzı Eyelinerlar Hakkında



Merhabalar ~

Dizileri izlerken esas kızlarımızın doğal bir makyajı vardır bilirsiniz.Ben özellikle gözlerinde makyaj var mı yok mu anlamıyorum bazen.Defalarca bizim kendi keçe uçlu eyelinerlarımızla o doğal üst kirpik diplerinin dolu göründüğü makyajı denemeye çalıştım ama olmadı.İlla ki bir yerde o eyeliner kayıyor yada keçe uçlu olduğundan kalın çekip doğal Kore makyajı yapayım derken rock hayranına dönüyorum.

Çok uzun arayışlar sonucunda bu stil yani doğal görünümlü incecik eyelinerı nasıl çektiklerini daha doğrusu nasıl bir eyelinerla çektiklerini buldum.

Zaten kendi eyelinerları brush eylinermış yani fırça uçlu eyeliner.İşte tam da bu eyelinerı inceleyeceğiz sizinle. 



Nature Republic'in By Flower serisinde Brush Eyeliner'ı tam da bu makyaja göre.Ucu incecik.Kirpik diplerinize yakın uygulayabiliyorsunuz.Sanki eyeliner uygulamamış gibi doğal bir hat çizebiliyorsunuz.

Keçe uçlu ve fırça uçlu arasındaki fark,keçe uçlu sert yapıda ve ince çekmek gerçekten zor.Fırça uçlu ise nasıl denir eğilip bükülebildiği için hem incecik çekilebiliyor hem de istediğiniz şekilde kuyruk ekleyebiliyorsunuz eyelinerınıza.


Bendeki rengi 2 Brown.Rengi kahve olduğu için daha doğal bir görünüm veriyor.Özellikle bahar makyajı için çok çok güzel bir seçenek.


İster ince ister alın çekebilirsiniz bu eyeliner ile.Düzeltmesi de çok kolay oluyor.


Ürün biraz zor çıkıyor.Yani dayanıklı.Kesinlikle akma,dağılma vb şeyler olmuyor.

Satın almak için Instagram'da merishopkorea adresine sipariş verebilirsiniz. 





26 Mart 2016 Cumartesi

İlk Çekiliş :) (KAPANDI!!)


Merhaba Blog arkadaşlarım :)

Geçtiğimiz günlerde şuradaki yazımda da belirttiğim gibi blog için hedeflerime erken ulaştım.Gerçekten beni çok mutlu ettiniz.Biraz geciktim ve hediyelerim çok iyi değil ama sizin için ufak bir çekiliş yapmak istedim.

Çekilişimin hediyeleri kişisel bakım,makyaj ve kitaptan oluşuyor.

Önce çekiliş için yapılacaklar mı yazılır bilmiyorum.Zaten çok birşey yok :)

1.Blogu 'Bu siteye katılın' kısmından takip etmek.

2.Bu yazının altına 'katıldım' yazmak.

3.Herhangi bir sosyal medya hesabında paylaşmak da +1'er hak.Hesabınız açık olursa ve paylaştığınız yerleri yorumda link olarak yazarsanız ben de kontrol edebilirim :) 

Mail adreslerinizi de eklemeyi unutmayın ki karışıklık olmasın :)

26 Nisanda bitirelim çekilişi.27'sinde açıklayayım.



Kozmetik kısmında neler var;

Sivilce ve siyah nokta karşıtı Essence Pure Skin BB Krem

Benim favori makyaj süngerim (yazısı için tık tık) Oriflame Pink Foundation Sponge 2'li

Nivea Med Protection SPF 15 içeren yaz aylarında dudak kuruluklarına iyi gelebilecek bir lip balm

Son alışveriş yazımda bahsettiğim şirin Watsons Le Petit Prince mendil

Shiffa Home Argan Yağı doğal bitkisel bir ürün

Otacı Doğal Sabun Lavantalı

Bee Beauty gül kokulu el kremi

Betty Boop Dipliner acayip şeker bir ürün.Ben henüz Betty Boop ürünü denemedim ama en kısa zamanda kendime de almak istiyorum.

Mecitefendi Gül özlü Doğal Kil Maskesi


Ve birkaç tester.Çoğu Kore markalarına ait;

Dermaderm saç dökülmesine karşı sarımsak özlü şampuan

Lioele Dollish Veil Vita BB 

Lioele Dollish Cera-V CC

Tony Moly My Sunny Water Proof Sun Block

Lioele Beyond The Solution BB Cream

Flormar Reborn Double Radiance Primer Highlighter

Golden Rose Mineral Make-Up Liquid Powder Mineral Foundation 08



Ben çok kitap okuyan biri değilim bu yüzden kitap seçiminde kardeşimin yardımını istedim.

Seçtiklerimiz;

Sebastian Barry'nin Uzak Diyarlarda kitabı

Wulf Dorn'un Psikiyatrist kitabı.

Hepinize tekrar çok teşekkür ederim <3

Herkese bol şans ;)



MAC Paint Pot



Merhabalar :)

Bugün high-end yani biraz daha yüksek fiyatlı bir markanın popüler ürünlerinden birini inceleyeceğiz blogda.

MAC markasını biliyorsunuzdur.High-end markalardan biri.Daha önceden yani bu tip markaların ürünlerini denemeden önce derdim ki; bunlara bu kadar para vereceğime birkaç tane daha uygun fiyatlı olanından alırım.Fakat ürünleri deneme şansım olunca neden fiyatlarının yüksek olduğunu anladım.Gerçekten kalitesi ilk kullandığınız anda belli oluyor ve açıkçası MAC'in fiyatları diğer high-end markalara göre ve kalitesine göre normal yani aşırı pahalı değil.




Bugün MAC 'ten inceleyeceğim ürün far bazı olarak kullanılan Paint Pot ürününden Painterly rengi.

Bu ürünü ilk Kim Dao'da (benim en çok beğendiğim vlogger) görmüştüm.Açıkçası sırf onda gördüğüm için almıştım.Ondaki rengi Soft Ochre'mış sonradan farkettim.Ama bu rengin bana daha uygun olduğunu anladım.Sanırım Soft Ochre sarı alt tonlu.Bu pembe alt tonlu.


Göz kapağıma sürdüğümde renk tam tamına uyuyor.Rengi nötrlüyor.Yani damarlı,morarık-kararmış görüntüyü yok edip ten rengime uyduruyor.

Hiç far kullanmadan da bu ürünü kullanabilirsiniz farla aram iyi değil ama göz kapaklarımdaki kararmış,morarmış,damarlı görünümden şikayetçiyim derseniz.

(Elimdeki yara izlerini kedim yaptı)

Yapısı nemli.Yani kuru göz kapakları için çok uygun.Benim göz altlarım kuru bu ara.Göz altlarıma da uyguluyorum kapatıcı çizgilerime dolmasın diye.Çok çok başarılı değil bu konuda fakat hiç sürmediğim zamanki dolmasından daha az oluyor.


Gelelim baz görevine.Yukarıdaki resimde görüyorsunuz zaten.En sağda ürünün kendisi var ve üzerinde birşey yok.Soldaki Mac Paint Pot Painterly sürmeden sadece farı sürdüğüm swatch ve ortadaki Paint Pot'un üzerine uyguladığım far.Farkı görüyorsunuz.Birşey yazmama bile gerek yok.Rengin pigmentasyonunu artırıyor.Far daha pürüzsüz duruyor ve daha uzun dayanmasını sağlıyor.

Ürün mükemmel.Far bazı yada göz kapaklarınızı nötrlemek isterseniz bu ürünü kesinlikle tavsiye ederim.

Ürünü MAC mağazalarından satın alabilirsiniz.

25 Mart 2016 Cuma

Loreal Lumi Magique Light Infusing Foundation


Geçtiğimiz günlerde bahar makyajı önerisi yazımda bu fondöteni kullanmıştım.Size bu üründen bahsedeceğim bu yazımda.

Loreal'in bu Lumi Magique serisi ilk çıktığında çok beğenmiştim.Fondöteni,kapatıcısı ve aydınlatıcı özellikli bazı vardı.Hepsini denemek istiyordum.Özellikle de kapatıcısını.Çünkü fırça uçlu kapatıcıları çok seviyorum.Ama aldığım ilk ürün fondöteni oldu.Diyorum ki iyi ki almışım.Birçok fondöten denedim ama bunun kadar memnun kaldığım olmamıştı herhalde.


Renginden başlayalım.Bendeki R/C/K1 Rose Pearl,Ivory Pearl diye de geçiyor.Fondötenlerde kendi rengimi tutturmam çok zor oluyor.Bir de bunu internetten almıştım.Daha da riske attım rengi.Ama cilt tonuma uyan harika bir renk.Ne açık ne koyu.Tam ten rengimle uyuşuyor.


Yapısına gelelim.Nemlendirme ve aydınlatıcı özelliği fazla olan bir ürün.Bu yüzden yağlı ciltlerden ziyade kuru ciltler için daha uygun.

Su gibi acayip hafif bir yapısı var.Çok kolay dağılıyor.Dağıttığınızda hemen pürüzsüz bir yapıya dönüşüyor.

İçerisinde SPF18 güneş koruması var.

Ben özellikle şu sıralar cildim kuru olduğu için bu fondöteni kullanıyorum ve memnun kaldım.Yine de nolur nolmaz diye fondötenden önce cildimi güzelce nemlendiriyorum.




Kaptıcılık özelliğine gelirsek orta diyebiliriz.Sivilce izlerini,göz altı morluklarını tamamen kapatmıyor.Ama görünümü azaltıyor.


Fondöten öncesi.


Ve fondöten sonrası.

Bu fondötenin özellikle bahar ve yaz aylarında kullanım için çok uygun olabileceğini düşünüyorum.Yazın fondöten kullanmak zor oluyor ama bu ürünün yapısı oldukça hafif.

Ürünü şuradan satın alabilirsiniz.




24 Mart 2016 Perşembe

Oriflame Beauty Perfecting Face Primer



Merhaba :)

Ten makyajının önemli olan ilk aşamasında kullanılan üründen yani bir makyaj bazından bahsedeceğim bugün sizlere.Benim elimde çok fazla makyaj bazı yok.Birkaç tane Kore tester bazları denedim.Elimde tam boy olan baz da bir tek Oriflame'in Beauty Perfecting Face Primer'ı var.

Öncelikle benim makyaj bazından beklediklerimi söyleyeyim.Gözenek problemim olduğu için gözenekleri örtücü ve pürüzsüz bir his bırakan bazları tercih etmek istiyorum.Ama bu tip bazlar biraz kuruluk yapabiliyor ciltte.Bu yüzden cildimin kuru olduğu bu dönemde nemlendirme özelliği daha fazla olan bir baz tercih etmek istiyorum.



İşte bu baz tam bu özellikte.Cildi yağlandırmadan nemlendiren ve makyaja hazırlayan bir baz.Gözenekleri örtme özelliği yok ama makyaj öncesi cildin nem ihtiyacını karşılayabilen bir baz.Tabi bu her cilt tipine göre değişir ama ben şu sıralar bu ürünü severek kullanıyorum.

Beyaz,krem yapıda bir ürün.Dağıtılınca su gibi oluyor yapısı.Kuruyunca da pürüzsüz bir his bırakıyor.


Bu elime baz uygulayıp fondöten uyguladım.

Elim şu sıralar baya kuru bir de kedim dün baya tırmaladı yara ve kurulukların kusuruna bakmayın.


Bu elime de bazsız fondöten uyguladım.

Baz fondötenin biraz daha uzun zaman ciltte durmasını,çizgilere biraz daha geç dolmasını sağlıyor.Tamamen bunları engelliyor diyemiyorum.

Benim severek kullandığım bir makyaj bazı.Dediğim gibi özellikle cildimin neme ihtiyacı olduğu dönemlerde kullanmayı seviyorum.

Ürünü Oriflame satıcılarından temin edebilirsiniz.


Tasarım : Merve Canbaz