Korelilerin Mükemmel Ten Makyajlarının Sırları / Glass Skin Metodu



Kore dizilerini izlerken HD kalitede izliyoruz genellikle doğal olarak.İzlediğimiz karakterlerin ciltleri o kadar pürüzsüz ve mükemmeldir ki ekrana yapışsak da bir kusur bulmamız zor olur.Yüzünde kapatılması gereken hiçbir kusur yoktur,göz altları aynı şekilde.Ciltleri kuru değil hatta tam tersi sağlıklı görünür.Peki bunu nasıl yapıyorlar?İşte bu yazımda size bu sırlarından bahsedeceğim.




Öncelikle Koreli bayanlar hatta erkekler bile cilt bakımına inanılmaz özen gösteriyorlar.Hatta öyle ki sabah ve akşam cilt bakım rutinlerinde 10'ar tane ürün kullanan bile oluyor.Ben 2 tane ürünü zor sürüyorum yüzüme,üşeniyorum.10 taneyi sırasını şaşmadan nasıl uyguluyorlar bilmiyorum.

İşte ilk önce cildin bakımlı olması önemli Koreliler için.Bu da demek oluyor ki (onlar için) cilt neme doymuş olmalı.Hatta doyup bir de dışarıdan o nem belli olacak.Kırkpınar pehlivanı gibi o cilt nemden parlayacak.




Bu parlaklık onlar için genç ve sağlıklı bir cilt demek oluyor.Bunun için tabi ilk önce mutlaka yüzlerini yıkarlar.Daha sonra tonik vb.Ama işin asıl kısmı nemlendirme olayındadır.Bunun için de losyon,essence,krem hepsi bol,yoğun,zengin nemlendirme özelliği içeren ürünler olmalıdır.Hatta bunlara ek olarak bir de yüz yağı kullanırlar.(Bu konuyu Nabrut'un blogunda da anlattım.Burada biraz ten makyajı detayına gireceğiz.)

Evet yüz yağı yanlış duymadınız.Bizim aktarlardan organiğini bile yüzümüze sırf kıllandırır diye sürmeye çekindiğimiz yağları Koreliler güzellik ürünü olarak satıp kullanıyorlar.Açıkçası ben de merak etmiyor değilim.
He bir şey atladık cilt bakımında; güneş kremi.Mutlaka ama mutlaka yaz kış uygularlar.Bizim de yapmamız gerekiyor bunu.Güneşin zararlı ışınlarından cildin korunması için şart.
Bunun dışında beyazlık takıntıları olduğu için ürünlerin çoğunda cilt tonu açma özelliği vardır.
Size bir video önereceğim.Ne anlatmak istediğimi o videoyu izleyince anlayacaksınız.


Bir de pratik ve cilde anında nem sağlayan kağıt maskeleri de haftada mutlaka 2 kere kullanıyorlar.Ben de çok seviyorum bu maskeleri kullanmayı.Özellikle de cilt bakımı yapmaya üşendiğim zamanlarda.Çeşit çeşit her cilt tonu için faydalı özlere sahip birçok maske mevcut.


Bunun dışında pratik bir diğer nemlendirici de yüz mistleridir.2 fıs fıs tamam cilt neme doyuyor :)


Gelelim makyaja.Parlak,ışıl ışıl görünümü sevdikleri için mutlaka ışıltılı baz uygularlar.Bu tip bazlar genellikle mor,pembe olur.Yani biz de öyle bir durum olsa yani makyajda yüzümüz parlasa hemen pudralar matlaştırmaya çalışırız ama Korelilerde öyle değil.Aslına bakarsanız ben bu parlak görünümü daha çok sevmeye başladım mata nazaran.Gerçekten daha taze bir görünüm sağlıyor cilde.Mesela Etude House'un Nymph Aura adlı ürünü bende var.Ben aydınlatıcı olarak kullanıyordum fakat baz olarak kullanıldığını keşfettim.Ürün ışıltılı ama simli değil.Sanki inci tozu gibi bir etki bırakıyor ciltte.


Bu tip bazlar yerine CC krem de tercih edebilirsiniz.


Artık ten makyajına geçelim.BB kremlerinin bile kapatıcılığının yüksek olduğu bir kozmetik sektöründe ciltteki kusurları tek seferde örtülememesini bekleyemeyiz.Bu tip fondöten veya BB kremlerde de yine nemlendirme özelliği bol olanı seçiyorlar tabi ki.Bu ten ürününü uyguladıktan sonra kapatıcılığa nerede ihtiyaç varsa oraya sadece minik bir fırçanın ucuyla kapatıcı uygulanıyor.

Ve sonuç kusursuz bir ten.



















Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. limonian sayesinde gelen kore kozmetik markalarınada bir göz atmanı tavsiye ederim. fiyat aralığı en uygun olan bana göre onlar. kullandığım maskeleri olsun bb cc kremleri olsun hepsinden ciddi memnun kaldım. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyen için çok teşekkürler ^^ En kısa zamanda denemek isterim :)

      Sil
  2. O kadar nem bende sivilce yapar :-) Ama missha bb kremi çok seviyorum, Koreliler kadar olmasa da bir parlaklık veriyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore cilt bakım ürünleri kolay kolay sivilcelendirmiyor ^^ Onları tavsiy3 ederim ^^

      Sil