30 Mart 2016 Çarşamba

Hacamat ve Sülük Tedavi Hakkında


Merhaba :)

Bu yazıya resim koymayacağım çünkü sülük ve kan fobisi olanlar için bu tip görüntüler hoş olmaz.Ki zaten başka birinin yaptırdığı hacamat görüntüsü de uygun değil.

Birkaç gündür acayip bir tembellik var üzerimde.Dün biriken yazılarımı yazayım dedim ama tembelliği tercih ettim.Bugün de güya erken kalkacaktım ama grip oldum.Yıllar sonra.Evet abartmıyorum yıllar sonra.İşte neden sık grip olmadığımı ve neden yıllardır bağışıklığımın kuvvetli olduğunu da bu yazımda sizlerle paylaşacağım.

İlk önce hacamat ve sülük nedir,nasıl yapılır,dinde yeri neresi bir bakalım.

Öncelikle Peygamber Efendimiz (sav) hacamat tedavisini çok önermiş ve kendisi de yaptırmış.Birçok hadis var bu konuyla ilgili.Dilerseniz araştırıp bakabilirsiniz.Ben bir tanesini yazayım.

"Hz.Peygamber (sav) 'Miraç gecesinde meleklerden hangi bir topluluğa uğradıysam bana şöyle tavsiye ediyorlardı: 'Ya Muhammed!(sav) Size,tedavi maksadıyla kan aldırmanızı tavsiye ederiz.Ümmetine de kan aldırmalarını tavsiye ediniz!' buyurmuştur.(İbn-i Mace,Tirmizi) (Kaynak)

Hacamat,

Kupa tedavi olarak da geçer.Tedavi olunacak bölgeye ilk önce vakumlu kupalar konularak kanın oraya toplanması sağlanır.Sonra o kanın toplandığı yere ufak kesikleri atılarak kanın çıkması sağlanır ve daha sonra yine vakumlu kupa yardımıyla oradaki kirli kan çekilir.

Kesik izleri kesinlikle kalmıyor.Benim 10 gün içerisinde yara izlerim tamamen geçti ve hiçbir iz kalmadı.Galiba 3 kere yaptırdım hatta 4.Hiçbirinin izi yok şuanda.1 tanesini de yakın zamanda 3-4 hafta önce yaptırmıştım.

Kan konusunda şunu söyleyeyim.Eğer kansızlık probleminiz veya şekeriniz varsa yaptırmayın yada tedaviniz tamamen olumlu sonuçlanana kadar doktorunuzdan izin alana kadar yaptırmayın.

Çıkan kanı görmüyorsunuz zaten.Ben kana bakamam derseniz.

Acı konusunda çizik atan kişiye göre değişir.Zaten an toplandığı için o kısma acı çekilmiyor ama hissedebiliyorsunuz kesik atılırken.

Sülük ise;

Allah'ın yarattığı doğal şifa kaynaklarıdır.

Öncelikle kirli kanı emerler ve daha sonra Allah'ın onlara nasip ettiği içerisinde birçok faydalı madde bulunan şifalı salgılarını salgılarlar.Bu maddelerin özellikleri; pıhtılaşmayı önleme,pıhtıyı eritme,ağrı kesici,mikrop öldürücü,tansiyon dengeleyici,kas gevşetici,bağışıklık sistemini düzenleyici ve stres giderici. (kaynak - sülük resmi içerir)

Sülüklerin ağzı yuvarlak görünür ama kanı emerken üçgen şeklinde ufak diş gibi birşey var.Ben tedavi sonrası dikkat etmediğim için ufak izleri kaldı.Bu konu hakkında aşağıda daha detaylı yazacağım.

İlk ısırdıklarında sinek ısırığı gibi birşey hissediyorsunuz.Daha sonra hiçbir acı yok.Fakat kemik üzerine yaparsanız hafif ağrı olabiliyor o esnada.Ama bu şifa göstergesi tabi ki.Birkaç gün de kaşıntı olabilir.Bu da iyileştiği anlamına gelir.Kaşımamaya çalışın.Zeytinyağı ve sirke sürün.Yarayı koparırsanız iz kalabilir.

Hacamat ve Sülük Allah'ın İzniyle Hangi Hastalıklara İyi Gelir ?

Karın ve Mide Şişkinliği,Sinüzit,Sırt Ağrıları,Astım Bronşit,Kalp ve Damar Hastalıkları,İşitme Bozuklukları,Depresyon,Şeker Hastalığı,Kan Dolaşım Bozuklukları,Göz Bozuklukları,Bağışıklık Sistemi Hastalıkları,Ağız,Diş ve Diş Eti Hastalıkları,Tiroid Bezi Hastalıkları,Baş Ağrısı,Kısmi Felç,Hemoroid (Basur),Bel ve Boyun Fıtıkları,Psikolojik Hastalıklar,Kolesterol Yüksekliği,Hafıza-Dikkat-Öğrenme Bozukluklar,Migren,Sedef Hastalığı,Epilepsi,Cilt Sorunları (Yağlanma,Kırışıklık,Matlık).Bunlar tedavisi olan hastalıkların bir kısmı.Bunları kendi Haccamım'ın kartında buldum.İşte gelelim bu kısma.

Haccam (Hacamat-Sülük Tedavisi Yapan Kimse) Seçerken Dikkat Edilecekler;

Öncelikle kendi başımdan geçenleri anlatayım.İlk gittiğim Haccam sertifikalıydı.İyi hoş güzel yapıyordu fakat hacamat sonrası o yaralı bölgeyi güzel dezenfekte edemiyordu.Havlu kağıt bağlıyordu.Bu yüzden 2 günüm kanamalı ve bu yüzden biraz sıkıntılı (sürekli o kağıdı değiştirmekle) geçiyordu.Üzerime geçiyordu.Sürekli kıyafet değiştiremediğimden mecbur namazı onla kılıyordum.

Hacamat ve Sülük esnasında zehirli gaz deniyor tıbben ama manevi sıkıntılarımız çıkar.Bu da Haccam'ı ve kişinin yanında bulunanları etkileyebilir.Bu yüzden Haccam'ınızın size okunacak duaları söylemesi ve ne zaman bırakmanız gerekeceğini de söylemesi gerekiyor.İşte benim yeni Haccam'ım resmen Uzman Haccam.Ben normalde bitene kadar ne kadar dua varsa okurdum ama Hocam sağolsun yaparken şu kadar şu duaları oku dedi.

Haccam'ınızın sertifikası olmasına dikkat edin.Yaptırmadan önce gidin konuşun.Bilgisi var mı yok mu konuşmalarından anlarsınız zaten bu yazıyı okuduktan sonra.

Haccam'ın size demesi gerekenler;

-Kesinlikle adetliyken hacamat-sülük tedavi yapılmaz.Guslünüz ve hatta namaz abdestinizle gideceksiniz tedaviye.

-1 gün önceden hayvansal tüm gıdaları keseceksiniz (süt,süt ürünleri,yumurta,aklınıza gelebilecek hayvan üretimi ve hayvandan yapılan herşey)

-Hacamat sonrası 1 gün boyunca bu hayvansal yememeye yine dikkat ediyorsunuz.

-Tedavi sonrası 2 saat uyku ve yemek yok.

Ben aslından ana 3 bölge var diye biliyorum hacamat için.Kalp arkası,karaciğer arkası ve 2 omuz arasındaki bölge.Bunu yaptırmak için gittim ama Haccamım sağolsun senin omurilik kısmından alalım dedi.Öyle yaptık.Gerçekten işinde çok uzman bir kadın.Tedavi yaptığı özel bir oda var.Evinde yapmıyor yani.Yatırarak yapıyor.Benim bir önceki Haccamım oturtarak tedavi etmişti gerçekten çok zorlanmıştım.Hatta -ilk hacamatınızda bunu yaşayabilirsiniz sakın korkmayın- 10 saniyelik bir baygınlık geçirdim sandalyede yaptığı için tutmak zorunda kaldılar.Baygınlık geçirme sebebim korku değil.Kirli kan ilk çıktığında mide bulantısı,soğuk terleme,hafif baygınlık oluyor 10 saniye gibi.Diğerlerinde hiç böyle birşey yaşamadım.Hatta o kadar alıştım ki 2-3 haftada bir yaptırmak istiyorum :D

Haccamınız istemese bile mutlaka hakkını yani ücretini verin çünkü Peygamber Efendimiz (sav) hacamat yaptırdığı kişiye hacamat ücretini vermiştir.

Peygamber Efendimiz (sav) mübarek başından yaptırmıştır.Çok faydalı diyorlar baştan yaptırmak.50 senelik büyü çıkıyormuş.

Ben kafamın arka kısmından yaptırmıştım.İlk haccamım o kısmı tamamen kazıdı ve orayı öyle görünce moralim çok bozulmuştu.Ama şimdiki haccamım 'kızlarımızın imajı bozulmasın diye kesmiyoruz saçlarını' dedi :D 

İlk haccamımı kötüler gibi oldu ama o da iyiydi.Sadece aksilikleri onda yaşadım o kadar.

Hacamat ve Sülük tedavinin yapıldığı yer mutlaka hijyenik olmalı.Hacamat sonrası kullandığı yara bantları ve uyguladığı yöntem hijyenik olmalı.Yoksa mikrop kapabilir yada alerji olabilirsiniz.

Hacamat öncesi kan sulandırıcı yiyecek ve ilaçlardan uzak durun.

Hicri ayın 14'üne kadar faydasız olduğu söyleniyor.14'ünden sonra Çarşamba,Cuma,Cumartesi günleri HARİÇ!!!! yaptırın.Çünkü bugünlerde yaptırmanız hastalığınıza hastalık katacak hatta Cuma günü yapılması ölüme bile sebep olabilecektir.

Hicri ayın 17'si ve salı tam bir bal :D Yani tam ve mükemmel bir hacamat günü.Pazartesi hacamat yaptırmak da sünnet.

İlkbahar ayının son zamanları çok faydalı.

Güneş doğduktan 1 saat geçtikten sonraki 2 saat çok faydalı.Bu olmazsa öğle ikindi arası deniyor.(kaynak)

Eğer unuturda hayvansal gıda yerseniz sirkeli su için.

Sülük ve hacamatın takılamayacağı yerler de var.Benim bildiğim yerler boyun çukuru (unutkanlık yapıyor,yani hafıza kaybı),derinin ince olduğu kısımlar.

Hacamat tedavisini haccamınız seans olarak size söyleyecek ve Allah'ın izni ile sıkıntılarınızdan kurtulacaksınız.

2 seans arası mutlaka en az 15 gün olmalı.

Ben sıkça yaptırmama rağmen kanım normal çıkıyor.Özellikle sülük tedaviyi sıkça yaptırdım.

Sorularınız olursa sorabilirsiniz.

Haccamımla görüşmek isterseniz bana mail atabilirsiniz.diaryofmeri91@gmail.com

2 yorum:

  1. Fotoğraf paylaşmaman çok iyi olmuş :) Ben görmüştüm hacamatı iğrenç bir görüntü :/ Ama sağlıklı olduğunu ve ağrılara iyi geldiğini duymuştum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahmin ettim zaten.Ama kendinize yaptırdığınızda haccamınıza bana göstermeyin derseniz o görüntüyü görmeden rahatlıkla tedavi olabilirsiniz.

      Sil

Tasarım : Merve Canbaz