15 Mayıs 2016 Pazar

Formula 1 Bakü'de


Merhaba :)

Beni iyi tanıyanlar -belli olmuyor ama- spora da meraklı olduğumu bilirler :) Şu sıralar basketbola sarsam da eskiden tam bir Formula 1 hayranıydım.Aslında yayın hakkı uyduda normal bir kanalda olsaydı izlemeye devam ederdim ama ne zaman TRT'den çıktı ben de Formula 1'i takip etmeyi bıraktım.Canlı izlemek çok zor, sonradan izlemek de güzel olmuyor.Sporla ilgili yayınları canlı izlemek daha iyi.

2005 yılında ilk Türkiye Formula 1 yarışı oldu İstanbul Park'ta.İnanılmaz güzeldi.Ben küçüktüm o zamanlar gidememiştim.Gerçekten içime oturmuştu.Bilet fiyatları pahalıydı ve kalacak oraya yakın bir yer yoktu.

Bu sene Azerbaycan'da yarış olacağını duydum ve nasıl sevindim anlatamam.Sevinme sebeplerim; Bakü yani ha İstanbul ha Bakü aynı şey.Kardeş ülkemiz sonuçta.Bir diğer sevindiğim olay; benim favori pilotum Fernando Alonso Bakü GP'nin spor elçisi olmuş.Onu öyle Türk çayı içerken,Bakü sokaklarında gezerken görünce acayip mutlu oldum :)

Piste biraz bakalım.Erkek takipçim olmadığı için ve böyle şirin süslü püslü blogun Formula 1 yorumlarını okumayacakları için teknik detayını atlıyorum pistin.Pist şehir içinde ve o kadar güzel tasarlanmış ki.Sanırım sokak yarışı diye geçiyor.O kadar uzun zaman oldu ki izlemeyeli.Pistin tanıtımını izlediğimde aklıma ilk Monaco pisti geldi.O da şehir içindeydi ve ben böyle şehir içi pistlerdeki yarışları izlemeyi çok seviyorum.Yarışı izlerken Bakü'nün mimari ve tarihi özelliklerini de izleyebileceğiz yani :)

Bu haberi duyar duymaz kesin gideceğim gözüyle bakıyordum.Bir bakayım nasıl giderim nerede kalırım diye.Ve hayallerimin yıkıldığı an.Uçak bileti en az 922 lira, kaliteli bir yerde kalmak için de 1.000 liradan aşağı değil ve bilet fiyatları -_- Biz Türkiye'dekine çok diyorduk ama (gerçi onca sene geçti.Formula 1 sektöründe para su gibi tüketiliyor) Bakü'de en düşük bilet fiyatı 200 dolar!! Ve acayip güzel etkinlikler var :(

Bu arada yarış 17-19 Haziran tarihleri arasında.



2 yorum:

  1. Bakının adını görüb gəldim :D SEvərək oxudum yazını. F1 marağın olduğunu bilmirdim. Alonsonu reklamda görəndə eyni hisləri yaşamışdım. ;) İnşaAllah canlı, özün gələrsən Bakıya bir gün :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay canım benim sağolasın :) inşaAllah ;)

      Sil

Tasarım : Merve Canbaz