Queen Seon Deok (2009)


Seondeok Yeowang/ The Great Queen Seon Deok/ Muhteşem Kraliçe

Oyuncular;

Queen Seon Deok- Lee Yo Won

Bi Dam- Kim Nam Gil

Mi Shil- Ko Hyun Jung

Kim Yu Sin- Uhm Tae Woong

Princess Cheon Myeong- Park Yeh Jin

Kim Chun Chu- Yu Seung Ho

Bölüm Sayısı: 62

Tür: Tarihi


Konusu;

Kralın ikiz kız çocukları dünyaya gelir.Fakat değişik bir sebep yüzünden birinden feragat etmek zorundadır ve bu Seondeok olur.Aslında Seondeok'un ölmesi gerekir muhaliflerin eline geçip kralın tahttan indirilmemesi için.Fakat Seondeok'u verdikleri hizmetli ona kıyamaz ve onu alıp uzaklara gider.Seondeok onu annesi bilir ve onun kızı gibi yaşar.İleride gerçekleri öğrendiği zaman erke kılığına girip saray savaşçılarının arasına sızar.Orada eğitim görür ve bir yandan saray içerisindeki durumu gözetler.Bu sırada ikizi olan Prenses Cheon Myeong ile de gizli gizli buluşur.Cheon Myeong'un başlarda Seondeok'un gerçek kimliğinden haberi olmaz.

Bu sırada tahtı ele geçirmek isteyen cariye Mi Shil de sürekli kralın açığını arar ve darbe girişimlerinde bulunur.Seondeok'un tahta geçme hakkının olduğunu da öğrendiğinde ortayı daha çok karıştırır ve Seondeok'u öldürmek için birçok kez girişimde bulunur.Mi Shil'in oğlu olan Bi Dam ise annesi tarafından yıllar önce terkedilmiştir ve intikam için Seondeokla hareket eder.

Seondeok'un hedefi sadece tahta geçmek değil 3 eyaleti birleştirmektir eğer gerçekleştirirse bu yüzyıllardır kralların hayalini kurduğu şeyi gerçekleştiren kadın hükümdar olacaktır.



Benden notlar;

Muhteşem Kraliçe'nin TRT'de yayınlandığı senelerde Kore hayranlığım zirvedeydi.Diziyi görür görmez izlemeye başlamıştım.Çayım,negro bisküvim ve Muhteşem Kraliçe.Sınava hazırlandığım zamanlarda stresi alan üçlüydü :)

Lee Yo Won'u ilk izlediğim ve hayranı olduğum diziydi.

Savaş sahnelerine bayıldım.

Bir kraliçenin zor zamanlar geçirerek dişiyle tırnağıyla tahta geçme hikayesini anlatan çok güzel bir dizi.Feminist duygularınızı kabartacak bir dizi :D

Bu dizi yüzünden Kore'ye gittiğimde Shilla Krallığıyla ilgili müze vb yerleri de gezmek istiyorum.

Şarkılarına bayıldım.Dinledikçe coşuyorum :D Kore'ye gitme isteğim depreşiyor.



Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Yaa bu diziyi annem izliyordu trt'de sonra bende annemle oturup izlemiştim muhteşem bir diziydi ^^ Tabi o zamanlar izlerken Çin dizisi sanıyordum o ayrı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😂😂 Ben de bu tip tarihi dizileri sevmezdim TRT'de çok çıkardı ama Kore hayranı olduktan sonra tarihi dizi sever oldum

      Sil
  2. Efsane dizi diye buna derim ben, mükemmelin de ötesindeydi. Bu diziden sonra hayran olmuştum ben. Ayrıca Kim Nam Gil'in çok yakışıklı olduğunu da eklemeden geçemeyeceğim :D :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ;) Ben de Kim Nam Gil'e hayran olmuştum diziyi izlerken :)

      Sil