Kedim Hakkında: Nasıl Sahiplendik,Kedime Nasıl Bakıyorum,Neler Kullanıyorum



Kedi bakımı konusunda çok soru alıyorum ve geçen gün Instagram'da yaptığım bir anket sonucu da kedime nasıl baktığımı neler kullandığımı sizlerle paylaşacağım.





Öncelikle bu minikle tanışma hikayemizi anlatayım mı :) Ben siyah kedileri çok seviyorum aslında ayırt etmem ama kediler arasında bir tane de siyah kedim olsun istiyordum.İnternette bir ilan gördük yavru siyah kedi sahiplendirmek istiyorlardı ve biz de haber vermeden yola çıktık.Burada hayvan sevenler derneği var oranın hesabından yapılmıştı ilan biz de direkt derneğe gidelim dedik.Bir miyavlama sesi ama nasıl.Miyavlamıyor bildiğiniz ağlıyor.Baktık üzüldük kıyamadık ve derneğin bir üyesine haber gönderdik.Kadıncağız da kediden rahatsız olduk zannetmiş genellikle rahatsız oluyorlarmış dernekteki hayvan seslerinden.Biz de olur mu öyle şey bu kedi hakkında bilgi almak istedik dedik.Sahibi aşırı yaramaz diye derneğe bırakmış.O arada da 5 aylıktı.Yavrum ağlamaktan burnu kızarmış yorulmadan miyavlıyordu.Dayanamadık siyah kediyi unuttuk ve onun ihtiyacı var diye onu sahiplendik.İlk hafta sahibinin neden bıraktığını anladık ama bende ne olursa olsun sahiplendiğim hayvanı sokağa bırakma yada geri verme gibi bir durum söz konusu olmaz.Hatta o ara 2 kedi birden baktım.Yeri geldi ufacık odada biriyle kaldım yeri geldi ikisinin ayrı ayrı odalarını temizledim mamalarını sularını ayrı ayrı düzenledim peşlerinden koştum ve uzun zaman sonra ilk defa yemek yemeyi unuttum ama pes etmeyeceğim dedim.Bu kedim gerçekten çok yaramaz geldiği gün salon perdesini yırttı :D Eyvah dedik ama bize alıştıkça evin kurallarına da alıştı ve neler yapıp neler yapmayacağını çözdü.Aşırıya kaçmadan yaramazlıklarına devam ediyor.

Bu kedim eğitimliydi kum konusunda.Hiç evin içine yapma huyu olmadı.Kum neredeyse oraya gidiyordu ve kumu bulana kadar da sabretti.Mama seçmez.Kısırlaştırma işlemini biz yaptırdık.Derneğin güvendiği doktora yaptırdık ve 1 haftada eski formuna geri döndü.

Peki kedime nasıl bakıyorum ve neler kullanıyorum?

Herkes gibi ben de temiz ve titiz bir insanım.Evde namaz kılındığı için özellikle dikkat ediyorum kedimin temizliğine.Zaten necis bir hayvan olmadığı için evde bakmakta hiç bir sakınca yok.Yani dinimizce kedi temiz bir hayvan ve evde bakılmasında sakınca yok.Bir de doktor kontrollerini yaptırırsanız hiçbir şekilde endişelenmenize gerek kalmaz.Benim kedim biz sahiplendiğimizde aşısız geldi.Hemen veterinere götürüp gerekli tüm ilk aşılarını yaptırdık.Bize söylediğine göre senede bir kuduz aşısı olmalıymış.Bunun dışında başka bir aşıya gerek var mı bilmiyorum.Önümüzdeki ay götüreceğim o zaman sorar öğrenirim.Aşı fiyatları yüksek oluyor kısırlaştırma işlemi de.Bütçenizi buna göre ayarlamanız gerek.Bazen ilaç yada başka rahatsızlıkları için de tedavi gerekebilir.Mutlaka bir miktar ayırın.Şöyle söyleyeyim en az aşı en son geçen sene 25 liraydı kısırlaştırma da en az 250 lira.



Mama konusunda seçici olmadığı için çeşitli mamalar denedim genellikle ithal mama denettirdim.Şuan kuru mama olarak Royal Canin Sensible kullanıyoruz.Bu konuda da biraz birşeyler anlatacağım.Bir ara yaş mama almak için pet shopa gittim ve elim Royal Canin'in yaş mamalarına gitti.İçeriğine bakayım dedim ve domuz eti yazıyordu.Hayvanların yemesinde tabi ki sakınca yok ama domuz etini de bile bile eve sokamam.Bunun dışında en önemli sebep domuz eti insanlarda damar tıkanıklığı ve virüs-bakteri riski oluşturuyor dye biliyorum.Kedilerin anatomisi de insanlara yakınmış bu yüzden zararı olabilir diye almadım.Daha sonra Royal Canin'in kuru mamasını araştırayım dedim ve frma bizzat Facebook hesabından Royal Canin Sensible mamalarında domuz et ve yaı bulunmadığını hatta hiçbir mamada bulunmadığını yazmış bir soru üzerine.Ama başka bir adam da yaş mamanızın içeriğinde domuz eti yazıyor demiş firma Malezya'ya gönderilen ürünlerimizde yok demiş.Kuru mamada yok hadi neyse ama yaş mamadan hala şüpheliyim ve bu yüzden farklı bir marka kullanıyor.Zaten Royal'e oranla daha besleyici.Feliz markasının yaş mamalarından aylık 6 paket alıp 5 günde bir veriyorum.Değişik çeşitlerde alıyorum her ay.Mamayı en uygun ve güvenilir yer olan Zooplus'tan alıyorum.

Kedim aşırı hareketli olduğundan mıdır bilmem kısırlaştıralı 5 ay oldu ama tombulluk veya hantallık belirtisi pek yok.He şöyle uyuma süresi arttı.Daha çok uyuyor ama kilo alamıyor.Bu mamaları tercih etme sebebim de bundan dolayı.Beslensin ve biraz da toparlansın diye.Şuan 16 aylık ve 3,5 kilo.Bu mama düzenine geçtiğimizden beri 300 gram aldı.








Kum olarak silica kum tercih ediyoruz ama temizlerken dökerken dikkat edin çok tozutuyor özellikle astım gibi yada solunum probleminiz varsa dikkatli olun kumu temizlerken yada başkasına temizlettirin.Diğer kumları hiç denemedik aranızda deneyen ve memnun kalan varsa yoruma yazarsa sevinirim.🙂Kum kabı olarak büyük derin bir saksı kullanıyoruz.Acayip temiz oluyor.Diğer kabı kullanırken etrafa çok dökülüyordu kum ama bunu kullandığımızdan beri temizce hallediyor işini.Kakasını kürek ile süzüp poşet içine atıp kapı önüne atıyorum çöplerimiz toplandığı için toplanmasaydı direkt dışarıdaki çöpe atardım.

Kedilerin sık banyo yapması çok iyi değil.Biz de çok ihtiyacı olduğunda yapıyoruz.Trixie'nin şampuanını kullanıyoruz memnunuz.

Mama ve su kabını haftada bir kere yada kirlenir yada yosunlanırsa daha sık sirkeyle temizleyip sirke kokusu kalmayana kadar duruluyorum.

Kedime ait bir küçük balkon var tüm ihtiyaçlarını orada gideriyor ve bazen uyuyor.Oranın temizliğini de her gün faraş ve süpürge ile güzelce genel temizliğini de evin genel temizliğinde yada kirlenmişse daha sık,çamaşır sulu su ile temizliyorum.Yattığı yerin örtüsünü her gün çırpmaya çalışıyorum.Balkondan girerken de ıslak mendil ile patilerini ve totosunu siliyoruz.Tüy bırakma problemi çok yok ama bırakırsa da Ikea'nın tüy toplama rulosunu kullanıyoruz.

Kedimin hikayesi bu şekilde🙂Benim aklıma gelmeyen sizin sormak istedikleriniz varsa yazıya ekleyeyim yada yorumda cevaplayayım.


Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. benimki de ufakken yaramazdı sonra büyüyünce uslandı bu arada ağlayan ve size ihtiyacı olduğunu belli eden o kediciği almakla çok iyi etmişsiniz güle güle büyüsün yeni evinde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizimki de büyüdükçe uslanıyor gibi ama bakalım bazen az ve öz yaramazlıklar yapıyor😆Çok teşekkürler

      Sil