Mutluluğun Kazanılması Kitap Yorumum


Evet gençler hayatımda ilk defa bir felsefe kitabı okudum ve yorumlayacağım👵 Değişik tarzlarda okuyayım diye konusuna bakmadan,ismi,yazarı hoşuma giden birkaç kitap almıştım geçen sene.Mutluluğun Kazanılması da Farabi'den dolayı aldığım bir kitaptı.Hakkında çok az bilgiye sahip olsam ve henüz hiçbir kitabını okumayı denemesem de merak ettiğim bir filozoftu.




Farabi'yi hep duyuyordum ama kitabını daha önce hiç okumadım.Geçtiğimiz aylarda Işık Doğu'dan Yükselir kitabında okuyunca kitaplarını merak ettiklerimden biri oldu.Kitabın incecik olduğuna bakmayın baya yoruyor😄 Kitabın giriş kısmı baya uzun.Bu kısımda Farabi'den,felsefesinden ve felsefesinin nasıl karşılandığından bahsedilmiş..Kitapta bir nevi felsefeyle inanç anlatmaya çalışmış bence.Kitabı tam anlamıyla anlamak için felsefeyi ve bazı felsefi terimleri de bilmek gerekiyor.Bazı kısımlarda ilmi ve terimleri bilmediğinizden zorlanabilir ve anlayamayabilirsiniz ki bende öyle oldu 😄Felsefe ve mutluluğu bağlamış son kısımda da.

İlimler arasında en uzak olduğum felsefe ilmi herhalde.Kavramak anlayabilmek benim için biraz zor.Bu kitapta da Farabi Müslüman bir filozof olmasına rağmen zamanında Müslümanlar tarafından baya eleştirilmiş ama bence kitabında felsefeyle inancı anlatmayı başarmış.Farabi'nin öğretisinin siyasetten çok ahlak öğretisi olduğundan bahsedilmiş

Açıkçası kitap mutluluğun anlatılmasından çok bence bazı ilimleri felsefe açısından detaylı inceliyor ve bolca felsefe anlatılıyor.Bunları sanırım birbirine bağlayarak sonunda mutluluğun bu felsefelerle alakalı olduğundan bahsediliyor.Eğitim,erdem,düşünce,siyaset,fikirlerin tanımları yapılıp bunların birbiriyle ilişkisi anlatılmış.İnanın 50 sayfalık incecik kitap ama ne anladın derseniz neredeyse hiçbir şey😄 Felsefe kitapları bana göre değil sanırım.İlk ve son defa okuyorum.Anlayabilmeyi çok isterdim ama boş boş okudum desem yeridir.Dediğim gibi kitabı tam anlamıyla anlamak için felsefe ilmini bilmek gerek.Sonuç olarak mutluluğu kazanamadım😂

Kitaptan güzel bir paylaşım;

-'Başkalarının iyiliğini isteyen bir kimse,ya gerçekten iyidir veya aslında iyi ve erdemli olmamakla birlikte,iyiliğini istediği kişilerce iyi olduğu zannedilendir.'





Yorum Gönder

0 Yorumlar