EKİM AYINDA BEĞENEREK OKUDUKLARIM,İZLEDİKLERİM VE KULLANDIKLARIM 2020

 


Ekim ayı kendi açımdan biraz verimsiz geçen bir ay oldu.Aslında çok fazla yeni şey denedim ve çoğunu beğendim ama verimsiz geçmesinin sebebi eylül ayında yakaladığım erken kalkma olayı,düzen ve istikrarı ekimde yakalayamamam oldu.İşlerimin başına zor oturdum.Biraz zorlaya zorlaya gitti yani çoğu şey.Ülkemiz için de oldukça zor geçen bir aydı.Özellikle sonlarında yaşanan İzmir depremi.Hepimizi üzen bir olay oldu.Normalde böyle haberler izleyemem ama beni o kadar etkiledi ki kurtarılan her kişiyi görmek için günlerce haberlerini takip ettim.Bu depremde sağ çıkanlara sevindiğimiz kadar vefat edenlere de çok üzüldük.Hem enkaz altında kalan insanları hem de diğer canları takip etmek gerçekten üzücüydü.Dualarım hep onlarlaydı.İzmir depreminde vefat eden tüm vatandaşlarımıza,tüm insanlara,tüm canlılara Allah'tan rahmet diliyorum.Yaralılara da acil şifalar diliyorum.İnşaAllah en kısa sürede de bu olayın psikolojik etkilerini atlatırlar.Bu depremi yaşayanlar arasında okurlarım varsa kendilerine çok geçmiş olsun diyorum.

Ekim ayının bu kısmına kadar kenara beğendiğim şeylerin notlarını almıştım.Sonbahar döneminde videolara,dizilere ve kitaplara daha çok sarıyorum.Haliyle beğendiklerim arasına bunları da kattım.Bir de son dönemlerde bir sürü yeni atıştırmalık ürün çıktı.Bunlardan da deneyip birkaçını beğendim.Ve çok yaptığım bir şey değil ama aynı anda birden fazla kitap okudum ve bunlar arasından da beğendiklerimi bu yazımda sizlerle paylaşacağım.Bakalım geçtiğimiz ay beğendiklerim nelermiş.



Severek kullandığım kozmetik ürünleri;

Loreal Revitalift Magic Blur- Bu krem 40-50 yaş arası gözenek ve çizgi gizleyici bir krem.Ama makyaj bazı olarak kullanılması da tavsiye ediliyor.Ben makyaj bazı olarak kullanıyorum.Silikon-krem gibi bir yapısı var ama ciltte bitişi kadife gibi.Anında gözenek görünümü azaltıyor ve fondötenin aşırı pürüzsüz ve kusursuz durmasını sağlıyor.Ayrıca fondöten bu baz üzerine uygulanırken resmen kayıyor.Krem olarak bilemeyeceğim ama baz olarak oldukça güzel.Gözenek problemi olanlar için başarılı bir baz.

Gosh Boombastic XXL Volume Mascara- Plastik,kısa kıllardan oluşan fırçası kirpikleri çok güzel tarıyor.Eskiden çok diplere getirerek uygulamıyordum ama son kullandığım zamanlarda kirpik diplerinden başlayarak iyice tüm kirpiklerime uygulamayı denedim.Bu şekilde uygulayınca kirpiklerimi çok daha belirgin bir hale getirdi.Ama benim en sevdiğim özelliği kirpiklerimi 2-3 kat daha uzun göstermesi oldu.Kirpiklerim çok kısa değil ama uzunluğu pek belli olmuyor.Bu rimelle kendi uzunluğundan daha fazla uzun durdu.

Physicians Formula Murumuru Butter Bronzer Deep Bronzer- Aslında bronzer,kontür ürünlerinde soğuk tonlu renkleri tercih ederim ama bu bronzer baya övülünce merak ettim.Tahmin ettiğim gibi sıcak tonlu çıktı ama o kadar güzel dağılıyor ve ciltte o kadar güzel duruyor ki sanki doğal bir gölgeymiş gibi gösteriyor.Çok fazla leke gibi durmaktan ziyade hafif renk ve gölge görünümü katıyor.Ben de bu özelliğini sevdiğim için beğenerek kullandım.

Skinfood Royal Honey Propolis Nourishing Lip Oil 02- Mat ruj moda olsa da ben hala parlak dudak makyajlarını daha çok seviyorum.Son dönemlerde de dudak yağları baya popüler oldu.Çoğu markanın var.Ben Skinfood markasından iki tane almıştım.Ürün hem dudakları nemlendirme etkisine sahip hem de lip gloss görüntüsü veriyor.Yapısı oldukça kalın olduğu için uygulandığında dudakta cam görüntüsü gibi bir parlaklık oluşturuyor.Pürüzsüz duruyor ve doğal makyajlara çok yakışıyor.Pembe tonu ise çok hafif belli oluyor.Daha çok renksiz gloss gibi duruyor.



Severek okuduklarım;

Küçük Prens / Antoine de Saint-Exupery- Çok küçükken okumuş olduğum bu kitabın hikayesini çok hatırlamadığım için tekrar okumak istedim.Küçükken de çok beğendiğimi hatırlıyorum bu okuduğumda da çok beğendim.Kitapta kendi gezegeninden ayrılıp çeşitli gezegenleri dolaşan Küçük Prens'in dünyaya geldiğinde, kitabın ana karakterlerinden olan pilotla karşılaşmasını anlatıyor.Dünyadayken onlarca gezegende dolaşıp öğrendiğinden çok daha fazla şey öğrenmesi,burada yaşadıkları,Küçük Prens'in gezegeninin yazarın çizimleriyle anlatıldığı güzel bir kitap.Hem küçüklerin hem de büyüklerin keyifle okuyabileceği,insana birçok şey öğreten ve katan çok güzel bir kitap.

Jane Eyre / Charlotte Bronte- Bayadır roman tarzında kitap okumuyordum.Açılışı Jane Eyre'le yaptım.Gerçekten okumayı özlediğim bir türmüş.Bir sonraki bölüme merakla geçtiğim bir roman oldu.Jane Eyre, anne babasını çok erken yaşta kaybetmiş ve velayetini dayısı almıştır.Dayısı ölüm döşeğindeyken Jane'i karısına emanet eder.Ama Jane'in yengesi kocasının bu dileğini gerçekleştirmez.Jane'in çocukluğu haksızlık,merhametsizlik ve ceza dolu geçer.Yengesi bunlar yetmiyormuş gibi bir de onu yetimhaneye göndermek ister.Jane'in artık bundan sonraki yaşamı orada geçecektir.Yengesinin yanında kalmaktansa katı kuralları olan yetimhanede kalmayı yeğler.Buradan sonra ruhu her zaman özgür olan Jane kendi hayatına yeni şeyler eklemek ister.Sürükleyici ve güzel bir roman.

Severek yediklerim;

İkbal Fındıklı Lokum- Starbucks'ta bir ara Tük kahvesi içtim.İçtiğim çoğu hatta tüm Türk kahvelerinden çok daha lezzetliydi.Zaten daha sonra Starbucks'ın Türk kahvesinin bağımlısı olup, pakette alıp evde yapmaya başladım.Bir de bu Türk kahvesinin yanında fındıklı lokum veriyorlar.Normalde lokumu sevmem ve yiyemem.Kahvenin yanında tadımlık yiyeyim dedim ve o da güzel çıktı.Ondan sonra fındıklı lokum aramaya başladım ama istediğim gibi hiçbir yerde bulamadım.A101'de İkbal'in lokumlarını gördüm ve aralarında fındıklı da vardı.Tam istediğim gibi dış kısmı pudra şekerli ve içi fındıklıydı.Fiyatı da 10 liraydı sanırım ve aldım bir tane.Gerçekten çok lezzetli çıktı ve tam aradığım lezzetteydi.Çok beğendim.Lokum yiyemeyen ben kutunun yarısını bitirdim.Ayrıca kutusunun tasarımı da çok şık, yabancı arkadaşlarımıza hediye etmelik tam.Çok başarılıydı.Umarım sık sık gelir.


Ülker Laviva Ruby- Çilek ve frambuaz aromalı ruby çikolata.Laviva'nın klasik olanını bir ara tüketiyordum ama bana biraz ağır geliyordu.Ruby çikolatayı çok severim ve böyle bir serisi çıkınca denemek istedim.Harika olmuş.Alt kısmında kakaolu bisküvi üst kısmında frambuaz ve çilek aromalı krema var.Altı sütlü çikolatadan ve üzerindeki kaplaması ruby çikolatadan.Hepsi benim çok sevdiğim lezzetler.Hepsinin tadını alabiliyorsunuz.Özellikle rubynin tadı baya geliyor.Tam bir lezzet şöleni olmuş.Çok beğendim.Hatta deneyip beğendikten sonra gidip birkaç tane daha aldım.


İstanbul Sütlü Kadife Tatlısı- İlk gördüğümde meyveli ve ekşi bir tada sahiptir diye düşünmüştüm.Ama tadında ekşi meyvemsi bir tat yok.Aksine vanilyalı, hindistan cevizi aromalı harika bir tadı var.Sanırım kremasından geliyor bu tat ve çok hafif, lezetli bir ürün olmuş.


Severek izlediklerim;

Estee Lalonde- Yıllardır takip ettiğim bir youtuber ama her videosu ilgimi çekmiyordu.Son dönemlerde daha fazla vlog ve kendi hayatından bir şeyler paylaşmaya başladı.Böyle olunca benim daha çok ilgimi çekti ve bu tarz videolarını izlemeye başladım.Ekim ayında bu tarz videolarından bol bol paylaşınca ben de severek izledim.Bir de İngiltere'de yaşadığı için bazen dışarıda çektiği vlogları da çok beğeniyorum.



Ezgi İrem- Normal, kamera karşısına geçilip saatlerce çekilen videolardan çok son zamanlarda vlog tarzı videoları daha çok seviyorum.Günlük hayatın paylaşıldığı ve bu tarz günlük yaşamdan mesela temizlik,yemek,makyaj tüyoları almayı daha çok seviyorum.Ezgi İrem de yeni yeni izlediğim bir youtuber.Daha önce birkaç videosunu izlemiştim ama o dönemde çok ilgimi çekmemişti.Son dönemlerde sıkça vlog paylaştığını gördüm ve birkaç tane izleyince baya hoşuma gitti.İzlemesi oldukça keyifli.Ayrıca kedisi de var ve çok sevimli maşAllah.Ekim ayında vloglarını severek izledim.


Ruby Granger- İrlandalı üniversite öğrencisi bir youtuber.Videoları genellikle günlük rutinler ve ders çalışma şekilleriyle alakalı.Planlı yaşamayı da seven bir youtuber.Benim severek izleme sebebim günlük rutin videoları ve İrlanda'yı günlük yaşam içerisinde izlemek için.Ayrıca dış çekimlerinde de ülkenin doğal ve tarihi güzelliklerini de izlemek zevkli oluyor.Videoları daha çok sonbaharı anımsattığı için bu döneme uygun izlemelik bir kanal.




Severek dinlediğim müzik;

Kings & Queens/ Ava Max- Çok müzik dinleyen biri değilim ama arada beğendiğim şarkılar oluyor.Daha önce hiç duymadığım bir sanatçının, dinlediğimde çok beğendiğim bir şarkısı oldu.Ava Max'ın Kings & Queens şarkısı oldukça güzel girişe sahip bir şarkı.Sanatçının sesi güzel olduğu için başta güzel bir ses gerektiren bölümü  çok güzel seslendirmiş.Ama o kısımdan sonrası pek güzel değil.Benim de şarkıda en sevdiğim kısım başı.Sırf o kısmı dinlemek için sık sık açıp dinlediğim bir müzik oldu.


Ekim ayında beğendiklerim bunlardı.Umarım aralarında merak ettikleriniz varsa yardımcı olmuştur yada ortak beğendiklerimiz vardır.

Yorum Gönder

0 Yorumlar