IT'S OKAY TO NOT BE OKAY | PSYCHO BUT IT'S OKAY KORE DİZİSİ KONUSU,YORUMLARIM VE REPLİKLER

 


Tür: Psikoloji, Dram

Bölüm Sayısı: 16

Yıl: 2020

Oyuncular:

Moon Gang Tae- Kim Soo Hyun

Ko Mun Yeong- Seo Yea Ji

Moon Sang Tae- Oh Jung Se



Konusu:

Moon Gang Tae, otizmli abisi Moon Sang Tae ile birlikte yaşamaktadır.Abisinin kelebek travması olduğu için bu atağı her geçirdiğinde sürekli başka yere taşınmak zorunda kalırlar.Moon Sang Tae kitap okumayı çok sever.Özellikle, oldukça ilginç çocuk kitapları yazan Ko Mun Yeong'un kitaplarını ayrı bir sever ve bu yazarın hayranıdır.Moon Gang Tae psikiyatri kliniklerinde hasta bakıcı olarak çalışmaktadır ve bir gün çalıştıkları hastaneye Ko Mun Yeong hikaye okumaya gelir.Burada çıkan bir olayla Ko Mun Yeong ve Moon Gang Tae karşılaşmış olurlar ama bu pek de hoş bir karşılaşma olmaz.Bu arada Moon Sang Tae kardeşinden Ko Mun Yeong'un imzasını almasını istemiştir.Bunun için imza gününe katılırlar ama orada hoş olmayan şeyler yaşanır ve yine imzayı alamaz.Değişik ve psikopat bir karaktere sahip olan Ko Mun Yeong'dan imza almak kolay olmayacaktır.Bu yaşananlar yüzünden Ko Mun Yeong tepki aldığı için oradaki işlerini bırakıp çocukluğunu geçirdiği şehre, ailesinin evine döner.Bu sırada abisinin travmaları yine gün yüzüne çıkınca Moon Gang Tae tekrar başka bir yere taşınma kararı alır.Aynı anda çocukluğunu geçirdiği yerden,arkadaşı Nam Ju Ri'den telefon alır ve kendisinin çalıştığı Sıhhat Psikiyatri Kliniği'nde çalışma teklifi alır.Moon Sang Tae'nin orada travma geçirdiğini ve hiç de iyi şeyler yaşamadıkları o yere dönmek istemeyeceğini düşünen Moon Gang Tae teklifi reddeder.Abisine öylesine sormayı dener ve beklenmedik bir cevap alır.Abisi eskiden yaşadıkları yere dönme teklifini kabul eder ve oraya taşınırlar.Burası hem Moon Gang Tae hem Moon Sang Tae'ye iyi gelecektir.Bu arada Ko Mun Yeong da bu şehirdedir ve hepsinin geçmişte yaşadığı travmalar gün yüzüne çıkar.Ayrıca Ko Mun Yeong, Moon Gang Tae'nin peşindedir.Ama annesinin Ko Mun Yeong'a yaptıkları peşini bırakmaz.Ko Mun Yeong ne kadar Moon Gang Tae'yi sevse de annesi gibi bir canavar olmaktan korkar.Üçü de bu travmaların içine hapsolmuş hissetseler de buradan çıkıp kendilerine tertemiz bir sayfa açmak isterler.



Yorumlarım ve Diziden Notlar:

Diziyi mistik bir havası var diye izlemek istemiştim.Ama tamamen psikolojik türde çıktı.Daha doğrusu psikoloji ve gizem türlerini mistik şekilde sunmaya çalışmışlar ama sonuç tamamen psikolojiye çıktı.Beklediğim kadar da sevmedim ama oyuncular iyiydi.Sanırım diziyi sevmememin sebebi oyuncuların karakterlerinin konunun biraz önüne geçmesiydi.Bu biraz son bölümlere doğru azalınca konu daha çok ön plana çıktı ve dizi daha izlenilesi oldu.Asıl olaya,başrollerin hikayesine, Ko Mun Yeong'un annesinin onu canavarlaştırmaya çalışması,kendisinin de böyle olacağına inanması ve Moon Gang Tae'nin ona aslında bir canavar değil insan olduğunu keşfettirmesi olarak bakabiliriz.Bunların dışında dizide Kençanın kliniğini çok sevdim.Oradaki hastaların hikayeleri etkileyiciydi ve terapileri yapılırken o durum ve nasıl aşabilecekleri çok güzel yansıtılmış.O sahnelerin psikolojisi izleyiciye güzel aktarılmış.Dizinin adı sadece başrol karakterler için değil de sanki dizideki bütün karakterler için oluşturulmuş.Gerçekten koca diziden 'İyi olmasan da sorun değil' sonucu çıkıyor.İnsanların kendi iradeleriyle kendilerini aslında kolaylıkla iyileştirebileceğinden bahsediyor.Yani bu açıdan güzel bir diziydi.Herkes için mutlu sonla biten bir senaryo hazırlanmış.




Her dizide olduğu gibi reklam vardı bu dizide de.Benim gözüme çarpan Volvo'nun reklamı oldu.Çeşit çeşit modelleri kullanılmış ve o sahnelerde ağzımın suyu aktı bayıldım arabalarına😂  Bunun dışında gözüme çarpan bir diğer şey de Ko Mun Yeong'un yaşadığı şatonun salon kısmı The King'de de kullanılmıştı.Bir de Seo Yea Ji'yi ilk kez izledim bu diziyle ve karakterini çok beğenmedim ama oyunculuğu iyiydi.Kim Soo Hyun'u birçok yerde izledim.Oyunculuğu gerçekten iyi.Bu dizide de başarılıydı.Dizi genel olarak kötü değildi ama benim beğendiklerim arasında olmadı.

Replikler:





























SPOILER!!!















Yorum Gönder

11 Yorumlar

  1. Çok merak ettiğim bir diziydi buu ama mistik tarzda dizileri seviyorum sanrım. Sen anlatınca bilemedim düşündürücü 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kötü değildi ama son zamanlarda dizilerde sıkça karşılaştığımız olağanüstü öğeler yok

      Sil
  2. Dizi benim için en iyi 2020 KOre dizisi değildi ama çok severek izlemiştim. Araya yeni diziler girince finalini ihmal etmiş bulundum ama en kısa zamanda bitireceğim İnş.
    Dediğiniz gibi karakterlerin çok ön plana çıktığı bir diziydi ama bence de konusu ile önemli diziler arasında girdi. Bir mesajı olmayan çerezlik kOre dizilerine oranla derin bir diziydi. kİm SooHyun gerçekten çok başarılı bir oyuncu, sanırım ağlama sahnelerinde bu kadar etkileyici rol yapan çok isim yok. Ben en çok abi kardeş sahnelerini sevmiştim. Abisi için resmen bir ebeveyn olmak zorunda kalmıştı karakter, bu da bana çok eskiden izlediğim bir filmi hatırlatmıştı( hatta bloğumdaki yorumda bahsetmiştim bundan, sizi de kendi yorumuma beklerim). Ben genel olarak dizinin masalsı havasını da çok sevdim.
    Çok güzel bir dizi yorumu olmuş, emeğinize sağlık! Yeni yorumlarınızı sabırsızıkla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyuncular çok iyiydi gerçekten ve dediğiniz gibi en azından boş bir dizi değildi.

      Sil
  3. Yazıyı okurken kendi düşüncelerimi okuyor gibi hissettim, zevkler aynı olunca düşünceler de aynı oluyor :))

    YanıtlaSil
  4. Ben de çok büyük beklentiyle izlemiştim ama baya psikolojik bir dizi çıktı daha fazla hareket olabilirdi dizide.

    YanıtlaSil
  5. Bu diziye arkadaşlarımın kesin başla çok güzel harika diye beni baskılaması sonucu başlamıştım hahaha ama ancak 6 bölüm seyredebildim çünkü dizi çoOOOkkk yavaş ilerliyordu, devam etseydim güzelleşecekti belki ama dayanamadım artık :'))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizinin konusu genel olarak yavaş ilerledi ama sonları daha iyiydi

      Sil