HI BYE MAMA KORE DİZİSİ KONUSU VE YORUMLARIM


Tür: Komedi,Melodram

Bölüm Sayısı: 16

Yıl: 2020


Oyuncular:

Cha Yuri- Kim Tae Hee

Jo Gang Hwa- Lee Kyu Hyung

Oh Min Jeong- Go Bo Gyeol

Jo Seo Woo- Seo Woo Jin

Go Hyeon Jung- Shin Dong Mi

Şaman Mi Dong- Yoon Sa Bong

Gye Geun Sang- Oh Eui Shik


Konusu;

Cha Yuri ve Jo Gang Hwa hayatları güzel giden mutlu bir çifttir.Üstelik bu küçük aileye bir de minik bir üye gelecektir.Cha Yuri hamiledir ve dört gözle çocuğuna kavuşacağı günü bekler.Doğumuna çok az kalmıştır ama oturup dinlenmek yerine işine devam eder.Bir gün iş için dışarı çıktığında bir kaza geçirir ve çocuğunu kurtarmaları için yalvarır.Küçük Seo Woo kurtulur ama Yuri ,Seo Woo'yu kucağına alamadan ölür(bu spoiler değil,ilk bölümden gösteriyorlar ve dizi bununla ilgili).Bu ağır olay yüzünden Gang Hwa kendini sorumlu tutar.Kocaman gülümsemesiyle girdiği her yere ışık saçan Yuri arkasında kocaman bir hüzün bırakmıştır.Ama onları bir hayalet olarak izlemeye devam eder.Özellikle kızını bir gün olsun yalnız bırakmaz.Fakat çocukların enerjisinin düşük olduğuna inandıkları için bir hayalet uzun süre bir çocuğun yanında durursa o çocuğun hayaletleri görmeye başlayacağına inanırlar.Ve böyle de olur.Yuri farkında olmadan Seo Woo'nun da hayaletleri görmesine sebep olmuştur.Bunu öğrenince büyük şok geçirir ve kızının hayatını böyle yaşamasını istemez fakat elinden de bir şey gelmez.Bu çaresizlik içinde isyan eder ve bu isyandan sonra bedeni ona 49 günlüğüne geri verilir.Ama bu ona ceza olarak mı verilmiştir yoksa bir yargılama mıdır anlayamaz.Hatta hayatının neden tekrar verildiğini bile anlayamaz.Bu durumu öğrenmek Şaman Mi Dong'a düşer.Ama ilk öğrendikleri 49 gün içerisinde eğer eski yerini alır yani Gang Hwa'nın eşi olur ve Seo Woo'nun tekrar annesi olursa hayatta  kalmaya devam edecektir. Fakat Gang Hwa ikinci evliliğini çok sevdiği Oh Min Jeongla yapmıştır.Oh Min Jeong çok temiz kalpli biridir ve Seo Woo'ya kendi evladı gibi sahip çıkmış,ilgilenmiştir.Öyle ki Seo Woo annesi olarak Oh Min Jeong'u bilir ve dünyada en sevdiği kişi de annesi bildiği Oh Min Jeong'dur.Yuri bu durumu bilir ve açgözlülük yapıp sırf hayatta kalmak için bu düzeni bozmak istemez.Sadece Seo Woo'nun hayaletleri görmesini engellemek için bu süreci iyi değerlendirmek ister.Bu arada Yuri'yi tekrar hayatta gören yakınları şok geçirse de onunla her anlarını doyasıya yaşamak isterler.Bazen öyle anlar gelir ki Yuri yerine geçip kızıyla,annesiyle doyasıya vakit geçirmek ister.49 günün sonunda önemli bir karar vermesi gerekmektedir.



Yorumlarım;

Komedi ve dramın bir arada olduğu müthiş bir senaryo olmuş.Hem ağlatan hem güldüren bir dizi.Dram sahneleri gerçekten çok acıklı ve ağlatabilecek türden ama komedi sahneleri de sesli güldürecek kadar komik.Ben özellikle hayaletlerin olduğu kısımlarda çok güldüm.O sahneler baya komik yazılmış.Bir de Şaman Mi Dong'un hayaletlere kıyamayıp yukarıya gönderememesi ve aralarındaki olaylar çok komikti.Dizinin asıl konusu aslında oldukça duygusal.Kim Tae Hee üstesinden gelmiş bu rolün.Her oynadığı sahnenin duygusunu yansıtmış.Dram sahneleri de çok duygusaldı.Diziden birkaç not vereyim.Yuri'nin kızını oynayan küçük Seo Woo aslında erkek çocukmuş,duyunca şaşırdım.Bir sürü kız çocuk oyuncu varken neden böyle bir şey seçmişler bilemedim.Bunun dışında bir de konuk oyuncu olarak Yang Kyung Won şaman rolündeydi.Bir de 8. bölümde Apink Eunji'nin Hopefully Sky şarkısını duyuyoruz.Dinlerken çok tanıdık gelmişti araştırınca bu şarkı olduğunu buldum.

Dizide ayrıca Oh Min Jeong bir nevi Yuri'nin yerinde olduğu için anlaşamazlar diye düşünüldü ama harika bir ikili oldular.Hatta Yuri'nin arkadaşı Hyeon Jung da eklenince muhteşem üçlü oldular.Oh Min Jeong'a yapılan zorbalığı beraber bertaraf etmeleri aralarındaki bağı gösteren sahnelerdendi.Tabi Oh Min Jeong'un,Yuri'nin Gang Hwa'nın eski eşi olduğundan haberi yoktu.Dizideki olaylar ve soru işaretleri son bölümlerde çözülüyor.Özellikle Yuri'nin hayata dönme sebebini öğrenince çok duygulanacaksınız.Dizi baştan sona çok güzeldi.İzlemediyseniz tavsiye ederim.

Diziden replikler;


















Yorum Gönder

18 Yorumlar

  1. Bu diziyi çok sık görüyorum, dram barındırması sebebiyle şuan için izlemek istemedim ama ilerleyen zamanlarda izlerim belki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son birkaç bölüme kadar baya komik kısımlar da var ama sonları baya dram o yüzden istediğin zamanda izlemeni tavsiye ederim😊

      Sil
  2. Daha önce duymamıştım bu diziyi. İzlemeyi düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim baya başarılı bir dizi olmuş😊

      Sil
  3. Dizideki kız cocugunu canlandıran çocuk neden erkek ki, ben ona takıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bilemedim.Sebebi neydi ki🤔

      Sil
    2. Sebebi çocuk oyuncunun Tae Hee'ye benzemesiymiş.

      Sil
    3. Daha önce duymamıştım😦

      Sil
  4. Çok merak ettiğim bir dizi bu yakın zamanda başlamayı düşünüyorum ❤️❤️❤️

    YanıtlaSil
  5. Son Replik ben olabilirim. :D Az çatlamadık kim diye. :D Diziyi Lee Kyu Hyung için izlemek istiyorum ama kim bilir ne zamana olur. Ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma ya Reply serinin geleneğiydi son ana kadar saklamak😄Lee Kyu Hyung'u daha önce izlememiştim ama başarılı bir oyuncuymuş.Teşekkür ederim😊

      Sil
  6. Listeme ekledim bu ara baya bi liste yaptim sanirim :)

    YanıtlaSil
  7. kore dizilerine bayılıyorum nedendir bilmem ama biraz bize yakın görüyorum veya daha önce yaşadıgım yerde bayagı bir koreli vardı sempatik arkadaşlardı çogunlugu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizilerde karşılaştığım bazı hareketleri bana da bizim kültürümüzü anımsatıyor🤭Ya ne güzel😍

      Sil