KORE TOSTU TARİFİ🥪

 


Merhaba~

Bugün yine farklı ve lezzetli bir tarifle geldim.The Legendary Witch Kore dizisinde bol bol Kore tostu yapımı ve yeme sahneleri vardı.Yapılışı ve içeriği bizim yaptıklarımıza göre bir tık farklıydı ve her dizide olduğu gibi öyle iştahlı yiyorlardı ki merak ettim.Youtube'da da Korelilere ait kanallarda karşıma çıkıyordu bu tarz tostlar.Denemek isteyince biraz araştırdım ve hem değişik hem de damak tadıma uyabilecek bir tarif buldum.Bu tarifi çok eskiden Youtube'da bir kanaldan görüp kendime göre uyarlamıştım.Bu lezzetli tarifin yapılışına bakalım.



Ben tek kişilik tarif paylaşacağım için malzemelerin miktarı az görünebilir.Kendinize göre arttırabilirsiniz.Malzemeleri sayarak başlayalım tarifimize.

-3 dilim tost ekmeği
-2 dilim sucuk
-2 dilim kaşar peyniri
-1 küçük kase kadar ince doğranmış beyaz lahana
-Ballı hardal
-Mayonez

İçine koyulacak omlet için malzemeler;
-1 adet yumurta
-1 adet küçük havuç
-Yarım taze soğan
-1 tatlı kaşığı tereyağı
-Tuz
-Karabiber
-Alüminyum folyo


Yapılışı:

Öncelikle yumurta, rendelenmiş havuç, ince kıyılmış taze soğan, karabiber ve tuzu çırparak omleti hazırlıyoruz.Alüminyum folyoyu, tost ekmeklerinin şekli ve boyutunda çerçeve gibi şekil vererek kalıp yapıyoruz (yukarıdaki resimden bakabilirsiniz).Hazırlamış olduğumuz kalıbın ortasında tereyağını eritiyoruz ve omlet karışımını içine döküyoruz.Önlü arkalı pişirdikten sonra omleti alıyoruz.Daha sonra yine aynı tavada ekmeklerimizi kızartıp sucukları pişiriyoruz.Bu şekilde bütün malzemelerimiz hazır oluyor.Dilerseniz kaşar peynirlerini de eritebilirsiniz.Şimdi tostu hazırlamaya başlayabiliriz.Kızartmış olduğumuz tost ekmeklerinden bir dilim alıp üzerine kaşar peynirleri ve sucuk dilimlerini koyuyoruz.Daha sonra bunların üzerine omleti koyup üzerine mayonez sıkıp sürüyoruz.Ardından diğer kızarmış tost ekmeğini üzerine koyuyoruz.Ekmeğin üzerine ballı hardal döküp yayıyoruz.Üzerine de ince dilimlenmiş beyaz lahanaları koyup diğer kızarmış tost ekmeğini üzerine kapatıyoruz.Yapılışı bu kadar.Dilerseniz tostu bu aşamada tost makinasında tekrar ısıtabilirsiniz.Kat kat ve aşırı lezzetli Kore tostumuz hazır.Benim çok beğendiğim ve bir dönem sıkça yaptığım bir tosttu, denemenizi tavsiye ederim.Uzun zamandır yapmıyordum, yazıyı yazarken canım çekti :) İlk fırsatta ben de tekrar yaacağım.Şimdiden afiyet olsun:)






Yorum Gönder

14 Yorumlar

  1. Selamlar, Kore tostunun içeriği oldukça zengin. Hoşuma gitti. Tarif için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten bol içerikli ve doyurucu bir tost:)Rica ederim:)

      Sil
  2. Çok güzel görünüyor. Denemek isterim ben de. Teşekkürler tarif için 😊🤚

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık, lezzetli görünüyor...

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten de çok lezzetli görünüyor. Benim bile iştahımı açtı. :)
    Ballı hardal hiç almadım. Tadı nasıl, bilmiyorum. Bir ara bakıp, denemek için alayım.
    Ellerinize sağlık...Afiyetle tüketin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ballı hardal oldukça lezzetli bir sos.Özellikle bu tarz sandviç, tost gibi yiyeceklere ayrı bir lezzet katıyor, tavsiye ederim:)Teşekkür ederim:)

      Sil
  5. Lezzetli görünüyor, ellerine sağlık:))) Lahana sevmiyorum, onu katmadan deneyebilirim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) Farklı ama hafif bir tat katıyor:)Tabii ki isteğe göre değiştirilebilir:)

      Sil