İNSANLAR | MATT HAIG KİTAP KONUSU VE KİTAPTAN ALINTILAR🪐

 


Gece Yarısı Kütüphnesi'nden sonra Matt Haig'in İnsanlar adında yeni bir kitabının olduğunu görünce merak ettim.Gece Yarısı Kütüphanesi'nde Matt Haig'in yazım dilini sevmiştim ve hikayede oldukça sıra dışı, sürükleyici ve güzel olunca bu yeni eseri İnsanlar kitabını da merak ederek aldım.İlk okuduğm kitabı kadar hatta daha keyifli bir okuma serüveni oldu benim için.Bu yazımda da sizlere İnsanlar kitabını anlatmak ve kitaptan alıntılar paylaşmak istedim.


Konusu:

Dünyadan milyonlarca kilometre uzaktaki bambaşka evrende yaşayan Vonnadoryalı bir uzaylının dünyaya bir görev için gelmesini konu alan bir kitap.Bu uzaylının görevi, dünyayı bambaşka bir yere çok ileriye taşıyacak olan bir matematik formülü bulan Andrew Martin'in yerine geçerek bu formülü ve onu bilen herkesi yok etmektir.Çünkü insanların bu formülü ileride kötüye kullanacaklarını ve hatta bütün evrenlerde yaşayan varlıklara zarar verebileceklerini düşünmektedirler.Andrew Martin Vonnadoryalılar tarafından çoktan öldürülmüştür ve dünyaya gelen bu uzaylı onun bedenini ve kimliğini kullanır.Vonnadorya'da bilim oldukça ilerlemiştir.Orada insani duygu ve ihtiyaçlara asla yer yoktur.Bu yüzden dünyaya inen Vonnadoryalı işini rahatça halledebilecektir.Fakat dünyaya inişinden hemen sonra yaşanan kargaşadan dolayı bir süre görevini yerine getiremez.Sonrasında ise işleri çok yavaş ilerler.Çünkü aile hayatı ona iyi gelmiş ve onu yavaş yavaş insanlaştırmaya başlamıştır.Artık duygulara sahiptir ve hissedebiliyordur.Vonnadoryalıları insanlardan korumak üzere gelen bu görevli artık ailesini onlardan koruma hissi duyar.

Bir uzaylı yani hiçbir şekilde insan olmayan bir karakterin gözünden insanlara bakmak, uzaylının insanların hissettikleriyle ilk tanıştığı esnada bu duyguları tanımlayışı, sanki kitap bize de duygularımızı bu anlatımla tanımlıyor ve tekrar keşfetmemizi sağlıyor gibi.Matt Haig yine çılgın bir kurguyla düşündürücü harika bir eser çıkarmış.Keyifle okuduğum ve en sevdiğim kitaplardan biri oldu.


Kitaptan Alıntılar:

-Kendime yabancıydım.

-Belki de kendilerinden olana düşmanlık etmek, kendi türünü dışlamak bir diğer insan özelliğiydi.

-Gelecek denen o sinsi, maskeli, dokunulmaz devin karşısında ben de herkes kadar savunmasızdım.

-İnsan olmak istiyorum.Ya da insan olmak benim için ne kadar mümkünse o kadar insan olmak istiyorum.

-Bazen ihtiyacımız olan tek güç sabırdı.

-Geçmiş ölen şimdiki zamandı ve gelecek hiçbir zaman var olmayacaktı, çünkü ona ulaştığımız zaman gelecek zaman şimdiki zamana dönüşecekti.Şimdiki zaman sahip olduğumuz tek şeydi.

-Mükemmelliği hedefleme.Hayat hatalarla mümkündür sadece.

-Bildiğini düşünme.Düşünüğünü bil.

-Çirkinlik bakan gözün başarısızlığıdır.

-Bazen en zor şey insan kalabilmektir.(Michael Fanti)

-Ve insan olmak değişmek demekti.İnsanlar böyle hayatta kalırlardı, yaparak, bozarak, sonra tekrar yaparak.



Yayınevi: Domingo

Tür: Bilim Kurgu, Psikolojik Kurgu

Sayfa Sayısı: 283

Bu yazı reklam değildir.

Yorum Gönder

10 Yorumlar

  1. okuyorum ben de bütün kitaplarını bu yazarın :)

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı bende okumadım. Yazardan dolayı dikkat çekiyor. Öneri için teşekkürler. 😊

    YanıtlaSil
  3. Bu yazarı ve bahsettiğiniz kitaplarını bloglarda sık görüyorum. Ben de okurum inşaallah :)

    YanıtlaSil
  4. Yazarın kitaplarını biliyorum. Kitaplığımda Gece Yarısı Kütüphanesi var, önce onu okuyacağım ama bu kitabını da devamlı görüyorum ve merak ediyorum😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da çok güzeldi.İkisi de çok başarılı eserler:)

      Sil