Fırçalarımı ve Süngerlerimi Nasıl Temizliyorum?


Merhabaaa ~

Bugün makyaj severleri çokça yoran ama bir o kadar da gerekli olan bir konu hakkında yazıyorum.

Makyaj yaparken illa ki fırça,sünger kullanıyoruz ve cilt sağlığımız için bunları sıkça yıkamamız gerekiyor.Açıkçası ben bir yıkayışta belim ağrıyana kadar tamamen temizliyorum.Böyle bir temizliğe girişmek istemediğimde ise yukarıda görmüş olduğunuz Etude House'un Puff and Brush Cleaning Mist'ini kullanıyorum.


Peki onu kullanarak nasıl temizliyorum?





Kirli fırçamın üzerine 4-5 fıs sıkıp peçeteyle temizliyorum.İdarelik oluyor ama tamamen temizlemiyor gördüğünüz gibi.Ama kokusu böyle deterjan gibi yani antibakteriyel olabilir.


Gelelim büyük fırça ve sünger temizliğine.



Malzemelerimiz;

Bir Brush Egg.Buradan onu aldığım alışverişi okuyabilirsiniz.

15-20 ml kadar bulaşık deterjanı.

Bebek şampuanı.


Ve tırtıklı herhangi birşey.Ben sepet tercih ettim.


Öncelikle avucumuza az miktarda su alıyoruz.Sonra bebek şampuanından ve bulaşıkdeterjanından da ekliyoruz.


Fırçalarımızı avucumuza batırıyoruz.


Brush egg'de bir güzel yıkıyoruz.Rendeler gibi.Baya kiri çıkıyor.


Sonra durulayıp havlu üzerine alıyoruz.



Süngerler için ise, önce süngeri güzelce ıslatıyoruz.Sonra bulaşık deterjanı ve bebek şampuanı ekliyoruz.


Güzelce köpürtüp;


tırtıklı herhangi birşeye sürterek temizliyoruz.


Ve temiz süngerimiz.Bu yöntemi yıllar sonra keşfettim.Birçok yöntem denedim ama hiçbiri bulaşık deterjanı ve sürtme yöntemi kadar etkili olmadı.

Sonra süngerimizi de havlumuza alıyoruz.


Hepsini havluya dizip kurumalarını bekliyoruz :)


Yalnız cushion süngerlerimi bir türlü temizleyemedim :( Hiçbir şey işe yaramıyor.Öneriniz var mı o konuda?






Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Cushion süngerleri için linkteki yöntemi deneyebilirsin. Ben henüz denemedim ama büyük ihtimal işe yarar:)
    http://www.laneige.com/int/en/school-of-k-beauty/lesson-008-how-to-clean-air-puff.html

    Bu arada bloğun çok güzel 2-3 gündür devamlı seni okuyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir yöntem :) Ben de bir gün denerim ;) Çok teşekkür ederim ;)

      Sil