Seçilmiş Kadın Hz Meryem Kitap Yorumum


Kitap okumayı bu sene alışkanlık haline getirmeye çalıştım.Hiç kitap okumayan ben ayda bir kitap bitirme hedefleri koyarak kendime kitap okumayı sevdirmeye çalıştım ve başarılı da oldum :) Daha önceki yazılarımda bana birşey öğretmeyen bilgi vermeyen kitapları sevmediğimi söylemiştim.Roman tarzı kitaplar okumayı hiç sevmiyorum.Fantastik falan hiç sevmiyorum.Önceden 1000 sayfalık Harry Potter kitabını bir çırpıda okurdum ama sanırım yaş ilerledikçe bu kitaplara olan ilgi azalıyor.Daha çok dini ve tarihi kitaplar okumayı seviyorum.Aslında bu kategorilerde de kısıtlamıştım ama artık farklı yazarların farklı kitaplarını okuyup kıyaslama yapmayı seviyorum.TV'de de aynı şekilde tarih programlarını izlemeyi ve farklı tarihçilerin yorumlarını dinlemeyi seviyorum.



Uzun zamandır Hz Meryem'i anlatan bir kitap arıyorum.Hz Meryem herkesin bildiği gibi cennetle müjdelenmiş, dindar ve iffet abidesi herkesin örnek alması gereken muhteşem bir insan.O dönemleri ve o dönemde yaşayan Peygamberleri de merak ediyordum ama Hz Meryem'in hayatını,özelliklerini,kişiliğini de çok merak ediyordum.Kitap kurdu bir arkadaşıma bu konuda tavsiye edebileceği bir kitap var mı diye sordum fakat Hz Meryem'i anlatan bir kitabın henüz bulunmadığını daha doğrusu genellikle Hristiyanların kitaplarının olduğunu söyledi ki araştırdığımda da aynen o şekildeydi.

Bir gün kırtasiyede dolanırken Hz Meryem yazılı bir kitap çarptı gözüme.Elime aldım ve incelediğimde Seçilmiş Kadın Hz Meryem yazıyordu kapağında biraz daha inceledim ve aradığım Hz Meryem kitabını buldum.Çok sevindim fakat iyice araştırdım almadan önce.Bir sakınca görmeyince aldım ve okumaya başladım.Ben direkt biyografi okumak istiyordum ama yazar baştaki kısmı biraz uzun tutmuş,kendisini de ekleyerek kendi duygularını okuyucuyla paylaşmış.Bunun dışında aralara da yorumlarını katmıştı ama kısaydı onlar.O kısımdan sonrası harikaydı.Sanki film izler gibiydi.Kitapta sadece Hz Meryem değil o dönemde yaşayan o yüce soydan gelen Peygamberlerin de hayatlarından bahsedilmiş ki yukarıda bahsettiğim gibi o dönem Peygamberleri de merak ediyordum kitapta yer verilmesi çok güzel olmuş.Hz Meryem'in ailesi,Hz Zekeriya'nın,Hz Yahya'nın ve Hz İsa'nın Peygamberlik dönemlerine de yer verilmiş.

İlk defa bir kitaptan bu kadar uzun not aldım.6 sayfa not çıktı.Paylaşmak isterdim ama yazarın emeğine saygısızlık olur diye paylaşmıyorum.Tarih ve özellikle dinler tarihine merakınız varsa mutlaka okuyun derim.

Yanlış hatırlamıyorsam kitabı kitapyurdundan almıştım.

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Bu kitabı duymuştum ben de :)
    Kitap yorumunuz için teşekkürler ^^
    Bir de söylemeden geçemeyeceğim, yazarın emeğine saygısızlık olmasın diye notlarınızı paylaşmamanız da çok ince bir davranış 🌹
    Sevgiler 💞

    YanıtlaSil