EMİR KİTABI YORUMLARIM



Eskiden kitap okumaya bayılırdım,hatta 1000'lerce sayfalık kitapları çok rahat kısa sürede bitirirdim ve bu bana keyif verirdi.Daha sonra bu alışkanlığım azaldı ve en sonunda kitaplardan tamamen koptum,sanırım tembellikten.İlerleyen zamanlarda kitap okumayı tekrar alışkanlık haline getirmek istedim ama kendime göre kitap seçemiyordum.Okurlarımdan sevgili Aynur bir gün bana mesaj atarak benim için hediyeleri olduğunu söyledi ve bana kitap gönderdi.Hadi dedim bu kitap tekrar okuma alışkanlığı kazanmama vesile olsun ve uzun zaman sonra ilk defa kitap okumaya başladım.İçeriği,konusu hakkında fikrim yoktu ama severek okudum.Bu yazımda da sizlere Emir kitabını anlatacağım




Kitapta İslam ve Türk tarihinde önemli olaylara imza atmış halife,hükümdar ve padişahlar anlatıldığı için kitabın ismi Emir olarak seçilmiş.Kitapta Hz Ömer (r.a.),Mahmud Gaznevi,Sultan Alparslan,Sultan Kılıçarslan,Selahaddin Eyyubi,Fatih Sultan Mehmed ve Sultan II.Abdülhamid Han'ın hayatları kısaca anlatılıp,önemli,tarihe geçmiş başarılarından bahsedilmiş.Bahsi geçen tüm emirlerin en önemli özellikleri başarılı fetihleri ve bunların üzerinde durarak bu kısımlarda detaylara girerek hayatlarından bahsedilmiş.Kişisel özelliklerinden ve tarihe damga vuran sözlerinden de bahsedilmiş.Çoğu zaten bildiğim hükümdarlardı ama bazıları hakkında detaylı bilgilere sahip değildim.Kitap da çok fazla detay vermiyor ama okurken olayları tekrar hatırlatıyor.Sultan II. Abdühamid Han kısmının diziyle çok benzer yanları vardı o yüzen zihnimde kolayca canlandı o bölümler.Bir de her emirin anlatımının sonuna kronoloji koymuşlar o kısımları da oldukça beğendim.Tarihe yeni yeni ilgi duyanlar özellikle de Türk Tarihi ve İslam Tarihini yeni yeni merak edenler için güzel bir başlangıç kitabı olur.Benim kitabı ilk okuduğum zamanlar tarihe ilgim yeni başlamıştı ve severek okumuştum.Yalnız kitapta Ertuğrul Gazi ve Osman Gazi'nin olmaması şaşırttı.

Kitap hem tarihe ilgim olduğu dönemlerde elimde olduğu için hem de sayfa sayısı fazla olmayıp kitap içinde kronoloji detayları olduğu için başlangıç olarak severek okuduğum bir kitap oldu.Bu kitaptan sonra okuma alışkanlığıma devam ettim ve geliştirip farklı türlere de açıldım.Aynur'a buradan tekrar teşekkür ediyorum bana sadece bir kitap değil aynı zamanda okuma alışkanlığı da hediye ettiği için 😊


Yayınevi: Mostar

Yazarı: Mümin Munis

Sayfa Sayısı: 205





Yorum Gönder

9 Yorumlar

  1. Tarih okumayı çok severim ilk defa duydum bunu. Merak ettim şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa kısa bazı dönemlere ait bilgilerin olduğu güzel bir kitap😊

      Sil
  2. biraz ara verince devamı gelyior bu dönemin. Bende de ara ara oluyor. Ama bu kitap yorumlarını okudukça tekrar gaza geliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Admirable lo que nos entregas con esta receta Saludos

    YanıtlaSil
  4. Kitabı hiç duymamıştım. Kapağı ve konusu ilgi çekici. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İslam Tarihi sevenler için güzel bir kitap diyebilirim😊

      Sil