PARASITE KORE FİLMİ KONUSU,OYUNCULAR VE YORUMLARIM


Tür: Dram

Süre: 131 dakika

Yıl: 2019


Oyuncular:

Ki Taek- Song Kang Ho

Choong Sook- Jang Hye in

Ki Woo- Choi Woo Shik

Ki Jung- Park So Dam

Bay Park- Lee Sun Kyun

Yeon Kyo- Cho Yeo Jeong

Moon Gwang- Lee Jung Eun


Konusu;

Ki ailesi işsizlik ve yoksullukla mücadele etmektedir.Ailenin oğlu Ki Woo, bir gün yakın arkadaşı Min Hyuk tarafından bir iş teklifi alır.Zengin bir ailenin kızına özel ders vermesini istemiştir.Tabi ki hiç düşünmeden kabul eder.Kızlarına ders vereceği aile Park ailesidir ve Ki'lerin aksine lüks içinde yüzmektedirler.Ki Woo, eve ve hayatlarına girince şaşırsa da aklı bir tilki gibi çalışmaya başlamıştır.Aldığı maaş iyi olmasına rağmen tüm ailesini bu eve sokmak ister.Çeşitli kurnazlık zinciriyle nihayet eve girerler.Fakat onlar gibi olan eski bir çalışanla aralarında tuhaf olaylar yaşanmıştır.Bir nevi ekmek kavgası denebilir ama iş oldukça büyür.Tabi bunlardan ev sahiplerinin haberi yoktur ama er yada geç bunu ağır bir şekilde öğreneceklerdir.Ki ailesi gibi ev sahibi olan Park ailesi de tuhaf bir ailedir aslında.Kendilerini yoksul kısımdan tamamen soyutlamış farklı ütopik bir hayat yaşamaktadırlar.Ki'ler yoksul olduklarını belli etmedikleri için Park ailesi kendilerinin koydukları bu farkı sonuna kadar fark edemeyeceklerdir.


Yorumlarım;

Film psikolojik,ağır,dram olarak geçiyor.İnce mesajlar içeriyor ve Kore'de zengin-fakir kesim arasındaki farkı çok ağır bir hikayeyle incelemişler.Bu kadar net fark var mıymış yada sırf film için mi böyle bir konu seçilmiş bilemiyorum ama baya yoğun işlemişler.Filmin ilk başları biraz sıkıcı gibi ve sinir bozucu yerleri var ama ortalarından sonra durum baya aksiyon ve korkuya dönüşüyor.Film ödüllü ve yorum yapanların çoğu tarafından da müthiş,ağır dram,psikolojik falan denince ilk dakikasından böyle şeyler bekliyorsunuz ama olay filmin ortasından sonra o hale dönüşüyor.Hatta sona doğru yaşanan filmin tüm hikayesinin özeti olan sahne psikolojik ve sosyolojik açıdan çok mesa içeriyor.Yoksul ailenin türlü hilelerle eve girip orada sahtekarca kalmaları da Park ailesinin yoksul ailelere bakış açısı,bencillikleri ve ütopik dünyaları da beni iki aileden de tiksindirdi.Tüm film boyunca desteklediğim kişiler sadece eski çalışan Moon Gwang ve eşi oldu.Çok değişik bir son vermişler filme.Oldukça şaşırtıcı ve etme bulma dünyası dedirtiyor.Aşırı muhteşem bir film değildi benim için ama ödüllü olduğu için bir şans verilebilir.



Yorum Gönder

13 Yorumlar

  1. değişik bir fildi dünyanın her ülkesine uyarlanabilir bence.. aile ne kadar fakir de olsa başına gelenleri hak ediyor diye düşünüyorum.. zengin taraf bilmiyorum çok ütopik mi daha da ileri boyutta tamamen bihaber olanlar var diye düşünüyorum ben..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ben de öyle düşünüyorum yoksul aile bu şekilde davranınca tamamen kendi kendilerini bitirdiler

      Sil
  2. Selamlar blogunuzu takipteyim sizlerde blogumu takip edip son yazıma yorum yazarsanız çok ama çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ben de takipteyim ve yorum bıraktım😊

      Sil
  3. Bu filme karşı değişik duygularım var benim de ama genel olarak sevmiştim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film yarıdan sonra güzelleşti ve anlam kazandı bence

      Sil
  4. Çok izlemek istiyorum bunu bende en kısa zamanda izleyeceğim 🤗

    YanıtlaSil
  5. Kore filmlerini çok severim, Parasite ödüllü bir film olduğu için izlemeyi düşündüğüm filmlerden biri :)

    YanıtlaSil