JAPONYA BİR YÜKSELİŞİN HİKAYESİ KİTAP YORUMLARIM


Japonya'yı çoğu insanın bildiği kadar biliyorum.Dost ülke olduğumuzu ve halkının çalışkan olduğu kadarını.Dizi,anime,filmlerini de izledim ama pek hayranlık uyandırmadı açıkçası.Ama Japon arkadaşlarım olduğundan Japonya hakkında bir tık merakım oldu ara sıra.Kendilerinden de daha detaylı birkaç bilgi öğrenmiş olabilirim.Faka tarihlerini en son 2. Dünya Savaşı Dönemi'ne kadar biliyordum.Arkadaşım Kübra'nın hediyesi olan bu Japon tarihiyle ilgili olan kitabı okuduktan sonra Japonların çok daha geçmişteki tarihleri hakkında bilgiler öğrendim.




Japonya deyince hepimizin aklına ilk gelen şey 2. Dünya Savaşı'nda atılan atom bombası sonrası ülkenin hızla toparlanıp dünyanın en iyileri arasına girmesidir.Biz bunu çalışkanlık olarak görsek de kitap da daha derin anlatılmış.Ülke çok kötü durumdayken her bir birey ülkesine hizmet etmeyi ve ülkesini tekrar diğer dünya ülkeleri seviyesine getirmeyi bir görev olarak bilmiş.Yani bu saatlerce çalışma olayı baskıyla,dayatılarak değil her bir vatandaşın bunu bir vatani görev gibi algılaması sonucu oluşan bir şey.Beni en çok etkileyen kısımlardan biri buydu.Bir de Japonya'nın ilk oluşumu da beni oldukça şaşırttı.Kuzeydoğu Asya'daki 30 kadar devletçiğin bir kadın hükümdar tarafından bir araya getirilerek oluşturulmasıyla kurulan bir devlet olmuş.Hatta bu devletler de yine anaerkil toplumlardan oluşuyormuş.Beni bir diğer etkileyen kısım da burasıydı.İşte tam bu oluşum kısmından 80'li yıllarda teknoloji devi olmasına hatta günümüze kadar Japonya'nın hem tarihinden hem de gelişim sürecinden bahsedilmiş.Dünyada şimdiki konumda olmalarının sebebinin bir mucize değil gayret,vatan sevgisi ve azim sonucu olduğu vurgulanmış.Bunun dışında edindikleri insancıl ve zeki felsefelerle azimlerini güçlendirdiklerine de değinilmiş.Kitapta ayrıca olaylar resimler,istatistikler ve gerçek hikayelerle desteklenmiş.Kitabı çok beğendim.Japonya hakkında daha çok bilgi edindim.Bildiklerimin çoğuna yeni şeyler de eklendi kitap sayesinde.Merakınız varsa bakmanızı tavsiye ederim.Kitabı hediye eden arkadaşım Kübra'ya çok teşekkür ederim tekrar 😊


Kitaptan alıntı;

-Japonlar,durmadan yanlışlardan söz eden ve hiçbir şeyi beğenmeyen sadece çenesini çalıştıran durağan insan tipi yerine,başarmaya odaklanmış ve bu amaçla her fırsatta yeni denemeler yapmayı hayat felsefesi yapmayı bellemiş insan tipine yatırım yapmışlardır.


Yayınevi: Okursoy

Yazar: İbrahim Okur

Sayfa Sayısı: 126



Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Anaerkil toplumdan oluştuğunu daha önce hiç duymamıştım. Çok ilgimi çekti. Teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
  2. Tarih kitaplarını severim. Ada ülkesi olması ve nispeten çevresinden izole olarak kendi tarihini, kültürünü ve gelişimini oluşturan Japonya için Asya Kıtası'nın İngilteresi benzetmesi yapıyor kimileri. Japon tarihine giriş yapmak için yormayan güzel bir kitap gibi duruyor.
    Ayrıca ben de Japonları hep ataerkil bir toplum olarak biliyordum, yanlışmış demekki.
    Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlangıç olarak güzel bir kitap olabilir daha sonra ayrı ayrı olaylar için farklı kitaplar okunabilir.Ben de bu kitap sayesinde öğrendim😊

      Sil
  3. Vaayy ilk defa görüyorum çok merak ettim şimdii 😍

    YanıtlaSil
  4. Bu kitaba mutlaka bakacağım bu tarz kitaplar okumayı severim emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil