PEYGAMBERİMİZ (S.A.V.) VE GÜVEN TOPLUMU KİTAP YORUMLARIM


Kitap türleri arasından dini konulu kitapları da okumayı çok seviyorum.Doğru kitaplar seçildiğinde insanı dinlendirdiğini ve huzur verdiğini düşünüyorum.Özellikle de Peygamberimiz'in (s.a.v.) hayatını,hadislerini ne zaman okusam bana iyi gelir.Bunları bilen sevgili arkadaşım Cherijamu bana doğum günümde bu türde bir kitap gönderdi.Gördüğümde çok sevindim ve severek okudum.Bildiğim çoğu şey içindeydi ama yeni şeyler de öğrendim ve insana güzel özellikler katabilen bir kitap olduğunu düşünüyorum.




İsminden de anlaşılacağı üzere Peygamber Efendimiz'in (s.a.v.) hayatından ve hadislerinden örnekler alınarak toplum yaşamının nasıl olması gerektiğinden bahsedilmiş.Şahsi ibadetlerimize dikkat etmeye çalışıyoruz ama toplumda da İslami açıdan dikkat etmemiz gereken şeyler olduğundan bahsetmiş.Beraber yaşıyoruz ve bazı konularda birbirimize saygı duymak,yardımcı olmak konularına değinilmiş.Özellikle akraba ve komşu ilişkilerinden söz edilmiş.Öncelikle insanın yaratılışı,özellikleri,değerli olduğu ayetlerle kanıtlanarak konuya başlanmış.Daha sonra Peygamberimizin (s.a.v.) yaşadığı durumlar ve bu durumlar karşısındaki davranışları,tavırlarından bahsedilmiş.Bunlarla ilgili çok kıymetli öğüt niteliğinde hadislere yer verilmiş ve bu şekilde güçlendirilmiş.Sadece insanlarla olan ilişkilerimizde yapmamız gerekenler değil hayvanlara karşı sorumluluklarımızdan da bahsedilmiş.Peygamberimiz'in (s.a.v.) ahlakının Kuran ahlakı,güzel ahlak olduğunu hep duymuşuzdur.Her davranışında her sözünce ayrı bir incelik var.Bu güzel ahlak özellikle insanlarla ilişkilerinde gerçekten insanı çok etkiliyor.Sünnete uymanın önemi burada anlaşılıyor.Bazı sünnetler sağlığımız,kendimiz için iyi bazıları ise toplum ve insan ilişkilerimiz için çok önemli.Bu kitapta da bu ilişkilerin nasıl olması gerektiğini hadislerle destekleyerek anlatmış.İnsana çokça şey katan güzel bir kitap.Çok severek okuduğum kitaplardan.


Kitaptan alıntılar;

-İnsan için,...En mükemmel bir şekilde yaratılmış (Tin 95/4), görme,duyma,konuşma,hissetme,okuma,yazma,anlama ve benzeri birçok yetenekle donatılmış,yeryüzünün halifesi yapılmış (En'am 6/165),yeryüzündeki herşey onun için var edilmiş (Bakara 2/29),göklerde ve yerde bulunan her şey,onun hizmetine sunulmuştur.

-İnsanların,hayvanlara eziyet etmemeleri,aç ve susuz bırakmamaları gerekir.Aksi takdirde elinde emanet olan bu canlılara zulmetmiş olur.Hayvanlara iyi davranmak sevap olduğu gibi kötü davranmak da günahtır.



Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Maşallah , ne güzel kitaplar okuyorsunuz. Rabbim ilminizi artırsın :)

    YanıtlaSil
  2. Bu kitap bende de vardı. Biri vermişti galiba. :) Güzel bir tanıtım yazısı olmuş.

    YanıtlaSil