NİLHAN SULTAN VALİDE SULTAN PARFÜM İNCELEME YAZISI | SULTANDAN HANEDAN SERİSİ VALİDE SULTAN PARFÜM

 


Parfüm almak istediğimde genellikle tercihim, çok tercih edilen ve popüler kokulardan ziyade benim hoşuma giden yada çok fazla bilinmeyen kokulardan yana oluyor.Bunun sebebi de kokunun açıkçası bir insana özel olması gerektiğini düşünüyorum.Gerçi her koku her insanda farklı durur ama yine de tercihim daha farklı kokulardan yana oluyor.Yazılarımı uzun zamandır takip ediyorsanız tarihe özellikle de Osmanlı tarihine ilgim olduğunu bilirsiniz.Bu konuda birçok kitap okudum.Ama eskiye ait şeylerin çoğunu Payitaht dizisinde gördüm.Bir ara baya izliyordum ve araştırma yaparken Sultan II. Abdülhamid'in torunlarından Nilhan Sultan'ı keşfettim.Kendisi Osmanlı dönemine ait bildiğimiz ve gizli kalan çoğu geleneği günümüze taşıyor.Bunlardan, benim için en güzeli olan o dönemlere ait güzellik rutinlerini günümüze taşıyor olması.Şu dönemde cildimizin ihtiyaçları için her şeye ulaşabiliyoruz ama o dönemlerde insanlar cilt sağlığı için yada güzelleşmek için neler yapıyordu merak ediyoruz tabi.Nilhan Sultan o dönemin güzellik ritüellerini günümüze taşıyarak Sultandan ve Harrem adında iki bakım markası çıkardı.Bu ürünlere internetten kolaylıkla ulaşılabiliyor.Ben bu yazımda sizlere Sultandan markasına ait Valide Sultan parfümünü anlatacağım.


Benim bu ürünle tanışmam, Nilhan Sultan Köşkü'ne gittiğimde oradaki butiği gezerken oldu.Çalışanlar oldukça ilgili ve sabırla merak ettiğim her ürünü çok güzel anlattılar ve orada kokuları deneme şansım oldu.Butikte o kadar güzel ve orijinal kokular var ki hepsine hayran oldum.Özellikle bazı kokular insanı, görmemiş olsak da, o dönemlere götürüyor.Bu parfümü de orada deneyip beğenmiştim ama oradan almamıştım.Daha sonra internette görünce kaçırmak istemedim ve kokuyu da bildiğimden aldım.Bu koku da, benim aldığım dönemde, kimsede görmediğimden ve farklı bir koku olduğundan hoşuma gitti.Ürün özenle hazırlanmış bir kutu içerisinde geldi.Hatta kutu da çok güzel bir şekilde paketlenmiş.Parfümüm şişesi de çok sade ve şık hazırlanmış.60 mllik bir parfüm ve şişesi oldukça ağır.Üzerinde Osmanlı dönemini anımsatan motifler ve Nilhan Sultan markasının simgesi bulunuyor.Yine bu simge de padişahların imzasını anımsatıyor.Paketlenme şeklini ve tasarımını çok beğendim.Ürünle birlikte tüm kokuları tanıtan bir broşürde geliyor.Orada Valide Sultan kokusunun tanıtımı şu şekilde yapılmış; "Dünya'nın üç kıtasına hükmetmiş Osmanlı'nın anneleri...Padişahlar sefere çıkmadan önce muhakkak annelerinin ellerini öper ve helallik alırlardı.Çünkü 'Cennet annelerin ayaklarının altındadır' diye buyrulmuştur.Valide Sultan kokusu hem sert yanını hem de anaç kalbinden tebaayı kucaklayan şefkati konu alıyor.Kadının iktidarını, yardımsever ve sevgi dolu kalplerinin yanı sıra devletin bekası için omuzlarına yüklenen yükü bu kokuda bulacaksınız.Çiçek esanslarıyla şefkati, amberin otoriter duruşu ile annelerimiz için özel olarak hazırladığımız koku sizlerle.Valide Sultan, Osmanlı Devletinde padişah anneleri için kullanılan tabirdir.Valide Sultanların resmi ünvanı Mehd-i Ulya idi.Padişah tahta geçince, annesi hayatta ise, Eski Saraydan Yeni Saraya naklolunurdu.Tahta geçen padişahın annesi vefat etmişse, valide sultanlık boş kalırdı."Ne kadar güzel anlatılmış.Parfüm gerçekten hem yoğun, sert yanı olan hem de zamanla koku dağıldıkça daha yumuşak bir hale dönen bir kokuya sahip.İçinde çiçek esansları ve amber varmış.Ben parfümden çok fazla çiçek kokusu alamasam da amber kokusu alabildim.Kokuda bariz belli olan ama çok rahatsız etmeyen şekerli bir koku da olduğundan vanilya olma ihtimalini de düşünmüştüm ama yok sanırım.Parfümü ilk sıktığınızda yoğun bir koku alıyosunuz ama zamanla dağılıp koku oturuyor ve geriye daha tatlı ve şık bir koku kalıyor.Çok yakından sıkmamaya özen gösterin çünkü o şekilde koku biraz acılaşıyor.Kokunun kalıcılığı ise iyi.Zaten EDP olarak geçiyor.Gün boyu üzerinizde kalıyor.Hatta kıyafete sıkıldığında kıyafette bir müddet sonra bile kokuyu alabiliyorsunuz.Genel olarak koku hem sert hem de yumuşak notalar içeren bir koku.Şekerli diyebileceğimiz kategoride bence.Hem günlük kullanım hem özel günlerde kullanmak için ideal.Günlük kullanım için bir kez sıkmak yeterli çünkü yoğun kokuya sahip.Yaza da kışa da uyum sağlayabileceğini düşünüyorum.Parfümün kalıcılığı ve yoğunluğunu beğendim.


Sultandan markasının hayvanlar üzerinde deney yapıp yapmadığına dair bilgiye ulaşamadım.Öğrenir öğrenmez güncellerim.




Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. ooooo ya sen nasıl güzel şeyler buluyon ya böyle hep :)

    YanıtlaSil
  2. Keyifli bir tanıtım olmuş. Şişenin renginin siyah olması garip geldi. :) Parfüm gibi ağır kokulara biraz alerjim var, o yüzden kullanmam pek. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Bütün parfümleri o şekilde tasarlanmış eski bir havası var😊Çok geçmiş olsun.Ben alerji olmama rağmen çok ağır kokulara dayanamıyorum🤭

      Sil
  3. Sizin vesilenizle markayı ilk defa duyuyorum. Bakacağım mutlaka, ilgimi çekti :)

    Güle güle kullanın ayrıca, şişesi gayet şık görünüyor ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel ürünler var markada😊Umarım siz de beğenirsiniz😉Çok teşekkür ederim👍

      Sil
  4. Bu parfüme de bakacağım:))) Bu arada yazılarını okuyunca ben de tekrar baktım hayvanlar üzerinde deney yapmayan markalar, sayende daha dikkatli olacağım bir şey alırken veya kullanırken:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sen de beğenirsiniz😊Çok sevindim😍Ben de artık deney yapmayan markalardan alışveriş yapmamaya çalışıyorum.Yazılarımda bahsettiğim deneyli markalar makyaj koleksiyonumdaki eski ürünlerden.

      Sil