OZE FRENCH VANILLA FILTER COFFEE TADIM YAZISI

 


Evet bugün bir tadım yazısıyla sizlerleyim.Uzun zaman olmuştu bu tarz yazı yazmayalı.Bugün bir kahveden bahsedeceğim size.Eskiden kahve içme alışkanlığım çok yoktu ama zamanla kahve müptelası oldum.Özellikle şu son 3 senedir bazı dönemler neredeyse bağımlılık denecek kadar artsa da dengeyi tutturdum.Bu süreç içerisinde de içtiğim kahveler değişti.Kahve alışkanlığım olmadığı dönemlerde 3'ü 1 arada kahvelerden tüketiyordum.Sıkça kahve içmeye başlayınca granül kahveden kendim 3'ü 1 arada yapmaya başladım.Daha sonra şeker fazla geldi ve şekeri çıkararak kremalı granül kahveyle devam ettim.Kahvelerimi Instagram'dan paylaştıkça filtre kahve denemem konusunda tavsiyeler gelince bir iki deneme yaptım.İlk başlarda çok alışamadım ama zamanla filtre kahve de tercih ettiğim kahveler arasına girdi.Genellikle kahvelerimde krema kullanıyorum.Süt denedim ama maalesef öyle içemiyorum.Sade kahveyi de çok nadir içebiliyorum.Bu yazımda bahsedeceğim kahveyi de ilk gördüğümde çok merak etmiştim.Çünkü daha önce Frennch Vanilla aromalı hazır kahve denemiştim ve çok beğenmiştim.Daha sonra o kahveyi aradım ama buladım.Oze'nin bu French Vanilla aromalı kahvesini görünce de benzer olabilir diye denemek istedim.Hemen anlatmaya başlıyorum kahveyi.


Orta kavrulmuş bir kahve ve french pressle yapılması öneriliyor.Ben makinede de denemiştim ama önerildiği gibi french pressle daha iyi alınıyor tadı.Arkasında makine için de yapılışından bahsedilmiş ama french pressle yapmanızı tavsiye ederim.Orta kavrulmuş olması da bence iyi.Kahve aroması çok kararında.Kahveyi yumuşak çok içemiyorum tadının gelmesini daha çok seviyorum ve bu kahve de tam o şekildeydi.Paketi açtığınızda buram buram hem kahvenin hem de Fransız vanilyasının kokusunu alıyorsunuz.Kahveyi demlerken de bu koku baya duyuluyor.Çok emin olamadım kokusunu sevip sevmediğimden.Ama bir tık daha az olsaymış güzel olurmuş.Vanilya aroması olduğundan acaba şekerli bir tat olur mu diye düşündüm ama şekerden eser yok.Sade içildiğinde kahve tadı daha yoğun.Fransız vanilya aromasının tadı geç geliyor biraz.Aslında bu şekilde sevdim ben.Aromadan çok kahvenin tadının baskın olması benim daha çok hoşuma gidiyor.Sade hali de güzeldi ama ben genellikle krema ile tüketmeyi tercih ediyorum.Tadı biraz daha yumuşak oluyor ama yine kahve tadını alabiliyorsunuz.Kremalı tüketildiğinde vanilya tadını biraz daha fazla alabiliyorsunuz.Genel olarak vanilya aroması çok gelmiyor.Aromadan çok kokusu daha baskın.Tabi sade filtre kahveyle tat farkı var arasında ama yoğun bir tat değil bu.Arada farklı aromalarda kahve içmek istediğimde bunu tercih ediyorum.Kahvede değişik aroma arayanlar bakabilirler.




Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Afiyet olsun. :)
    Çok çeşitli kahveler var ya, insan neyi içeceğini şaşırıyor. French press neymiş ki. 🤔
    Ben Türk kahvesi içiyorum genelde, o da şekerli olacak. Acı kahve sevmem, köpüğünü de pek sevmem Türk kahvesinin ama içiyorum yine. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim🥰Filtre kahvenin manuel şekilde yapılmasını sağlayan bir bardak diyebiliriz French presse😊Hatta bu şekilde yapıldığında daha güzel oluyor.Türk kahvesi de güzel oluyor😌

      Sil
  2. Kahve paketini açtığımda ortalığa yayılan müthiş kokudan daha güzel çok az koku aldım. Başarılı bir yazı olmuş. Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  3. ooooo saol faydalı yazı buuuu :)

    YanıtlaSil
  4. Ben de sade kahveyi tercih eden biri değilim, bu kahveyi merak ettim, denemek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kremayla devam😄Değişik tatlar sevenler için güzel diyebilirim😊

      Sil