YAĞLI SAÇ DERİSİ İÇİN ÖNERİLER | HANGİ İÇERİKLER SAÇTAKİ YAĞLANMAYI AZALTIR 🧴

 



Bloga, güzellik blogu olarak başladığımdan, yazdığım süreç içerisinde kozmetik, makyaj, cilt bakımı, saç bakımı ve güzellikle ilgili birçok soru geldi.Bu soruları ve istekleri toplayarak konular oluşturup burada paylaşmaya çalışıyorum.Gelen sorulardan biri de yağlı saç derisiyle alakalıydı.Bunun için neler yapılabilir, hangi ürünler işe yarar gibi sorular aldım.Deneyimlediklerimden yola çıkarak bu yazımda sizlere yağlı saç derisiyle başa çıkmanın birkaç yöntemini paylaşacağım.



Yağlı saç derisi problemi genel olarak genetik bir sebep olarak geçiyor.Benim de gözlemlediğim kadarıyla öyle ve bir zamanlar benim de yaşadığım bir sorundu.Kimi zaman yağlanma süresi uzun sürse de kimi zaman yıkamadan hemen sonraki gün saç derisinde yağlanma başlıyor.Hatta bazı saç tiplerinde saçın belli kısımlarında da yağlanma belli oluyor.Peki bu problemi azaltmak için neler yapılabilir?Öncelikle saç derisinde ve saçta yağlanma olduğunda yapılan yanlışlardan biri saçı sıkça yıkamak.Buna alıştığında, saç derisi daha hızlı yağlanıyor.Belki deneyip bu durumu gözlemleyenleriniz olmuştur.Bunun yerine saç daha az sıklıkla yıkanmalı.Eğer yoğun yağlanma yaşanıyorsa diğer yıkamaya kadar saç diplerinde kuru şampuan kullanılabilir.Bu şekilde saçı daha az sıklıkla yıkanmaya alıştırıp yağlanma süresinin hızını yavaşlatabilirsiniz.Bir diğer önerim ise şampuan seçimi konusunda olacak.Saç derisindeki yağlanmaya en iyi gelen içerikleri mentol ve çay ağacı içerikleri.Bu içeriklere sahip şampuanlar diğerlerine göre saç derisini daha güzel temizleyip yağdan daha fazla arındırıyor.Eğer saç derisi yağlanmasından ciddi anlamda muzdaripseniz bu içeriklere sahip erkek şampuanlarını da tercih edebilirsiniz, daha iyi etki edecektir.Yalnız eğer şampuan içerisinde krem yada saçı nemlendirmeye yönelik bir içerik  yoksa bu şampuanları kullanırken saçlarınız biraz kuruyabilir.Bunun için yıkama sonrasında ek olarak, sadece saç uçlarına durulanmayan krem kullanmanızı tavsiye ederim.Ben yağlı saç derisi problemi yaşadığım süreçte bu yöntemlerle yağlanmayı ve yağlanma hızını azalttım.Deneyenleriniz olursa umarım sizde de işe yarar.



Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Çok faydalı bir yazı olmuş. Ben bu bilgileri aldım :D Gerçekten büyük bir problem bence. Açıkçası ben sıkıntı çekiyorum saçımla :/ Bilgiler için çok sağ ol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim umarım sizde de faydası olur😊

      Sil
  2. ya evet saol bu faydalıydı :)

    YanıtlaSil