MERLIN DİZİ YORUMLARIM🧙‍♂️ | DİZİDEN REPLİKLER

 


Ülke: İngiltere

Tür: Tarih, Macera, Fantastik

Bölüm Sayısı: 5 sezon.Her sezon 13 bölüm içeriyor.

Yıl: 2008

Oyuncular:

Colin Morgan- Merlin

Bradley James- Arthur

Richard Wilson- Gaius

Katie McGrath- Morgana

Angel Coulby-Guinevere

Anthony Head- Uther Pendragon


Konusu:

Camelot'ta büyüye, büyücülere ve bunlarla ilgili her şeye karşı Uther Pendragon'un kralllığı hüküm sürmektedir.Bu nefret öylesine büyüktür ki Kral Uther büyücüleri, büyüye bulaşan herkesi idam etmektedir.Hatta 'Arınma Zamanı' dedikleri bir dönemde ülkeyi neredeyse bütün büyücülerden temizlemiştir.Yada kendisi öyle zanneder.Önüne bu konuyla ilgili çıkan olaylarla ilgili herkesi idam etmeye devam etmektedir.Böyle olunca ülkede büyü yeteneği olanlar ya ülkeyi terk eder yada bunu tamamen saklarlar.Bunlardan biri de genç büyücü Merlin'dir.Annesi Merlin'in yakalanıp zarar görmesinden korktuğu için onu, çok güvendiği eski dostları olan Gauis'ın yanına gönderir.Gaius, sarayın hekimidir ve annesi, Merlin'in onun yanında hem bir şeyler öğreneceğini hem de daha güvende olacağını düşünür.Kendi gibilerin en büyük düşmanının bu kadar yakınında olmak Merlin için zorlu olsa da kimi zaman eğlenceli maceralar da yaşar.Merlin yetenekli olduğu kadar da dürüst ve merhametli bir büyücü olduğundan bazı durumlarda büyü kullanmak zorunda kalır.Neyse ki tedbir konusunda da oldukça zekidir.Bir gün Merlin sarayda bir görev alır.Bu da bir büyücünün tam prens Arthur'u öldürecekken onu kurtarmasıyla olur.Bu olaydan sonra Merlin artık prens Arthur'un hizmetkarıdır.Merlin'in gelmiş geçmiş en iyi büyücü olduğu büyücüler aleminin dilindedir.Hatta adı da Emyrs olarak geçer.Onun çok önemli bir kaderi vardır.Camelot'ta büyücüler için çok zor geçen Kral Uther döneminden sonra gelecek barış ve huzur döneminin kralı olacak Kral Arthur'u korumak ve bu göreve gelmesi için ona yardımcı olmak.Bu zorlu görevde Merlin mücadele etmeye kendini adamıştır.Bu sırada Uther'ın çok yakınında da bir büyücü bulunmaktadır.Bu üvey kızı Morgana'dır.Morgana eskiden oldukça merhametli bir yapıya sahip olsa da büyü güçlerini öğrendikten ve Uther'ın da bu güçlere sahip olanlara düşmanlığını ve zulmünü bildiğinden artık Uther ve Arthur'a karşı savaş açmıştır.Morgana'nın amacı Camelot tahtını ele geçirmek ve tamamen onun gibi büyücülerden oluşan bir halka hükmetmektir.Bu sırada o da Uther'ın yaptığının aynısını yoluna çıkan herkese yapmaktadır.Morgana'yla savaşta, kılıçlar yetmeyince Merlin kimliğini ortaya çıkarmadan bu savaşta Camelot şövalyelerine yardım etmeye devam eder.Bu macerada galip gelip Camelot'ta herkesin huzur içinde yaşaması Merlin ve Arthur'un tek hedefidir.


Yorumlarım:

Dayanamayıp başta söyeleyeceğim; tek kelimeyle ba-yıl-dım!!!Yayın tarihi üzerinden 14 sene geçmiş ve ben bu diziyi yeni keşfediyorum.O zamanlar izlesem tam bir Merlin fanı olurmuşum.Gerçi şuan da öyleyim😄Son dönemlerde Harry Potter hayranlığım arttığından ve zibilyon kere tekrar izlediğimden acaba bu tarz fantastik farklı şeyler mi izlesem diyerek Merlin'e başladım.Merlin ismini Harry Potter'da da duymuştuk.'Merlin'in sakalı' deyimi birkaç yerde karşımıza çıkıyor.Kimmiş bu Merlin diyerek ve Harry Potter'la da bu minicik bağlantısından dolayı izlenecek fantastik türde dizilerde başa aldım ve izlemeye başladım.Hem tarihi hem de fantastik türde olunca diziyi acayip keyifle izledim.Oyuncular çok iyiydi zaten.Bir de İngiliz yapımı olunca bayıldım.Konusu da çok güzeldi.Şu kadar söyleyeyim diziye ayrı hayran kaldım ama hem girişte, ejderhanın konuştuğu kısım hem de introsuna ayrı bayıldım.O kısımları izlerken bile heyecanlanıyordum.Diziye ilk başladığım zamanlarda Morgana ve Guinevere karakterleri dikkatimi çekti.Morgana biraz pasif kalıyordu ve o kadar sevecen bir karakterdi ki bu karakter nasıl kötü olacak diye düşündüm.Aynı şekilde Guinevere karakteri de Morgana'nın hizmetçisi olmasına rağmen ilk dakikadan itibaren aşırı baskın bir karakterdi.İlk başlarda anlamadım ama meğer sebebi varmış (spoiler olmasın söylemeyeyim).Ama zamanla bu karakterler oturdu tabii.Her beğendiğim hikaye gibi bunun da tarihini ve hakkında kitap olup olmadığını araştırdım ve birkaç tane kitap buldum.Galiba onları da alıp bıkana okuyacağım😄Dizinin başlarında tam bir Prens Arthur hayranıydım.3. sezondan sonra da Merlin hayranı oldum.Galiba dizinin tüm karakterlerine hayranım😄Bu arada dizinin bazı bölümlerini Türk yönetmen Metin Hüseyin yönetmiş👏 Dizi için ayrıca bir şey  daha söyleyeceğim.Konuşulan İngilizce acayip akıcı ve anlaşılır, ayrıca replikler argo da içermediğinden İngilizce geliştirmek için izlenebilir.Muhteşem ötesi bir diziydi ve favorilerimden biri oldu.Bu diziyi de tekrar tekrar izleyeceğim galiba.

Diziden replikler;





















































Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Sıkılırsam izleyeceğim bir dizi. Bu tarz dizilere çok anlam yüklemediğim için çok sıkıldığım zaman izliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım siz de beğenirsiniz😊Şimdiden keyifli seyirler👍

      Sil
  2. hımm parça parça izlemiştim, acaba baştan mı başlasam, fantastik benim de dizide en sevdiklerimden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baştan bir tekrar izlemeni tavsiye ederim😉

      Sil
  3. Merlin'in bir kısmını yıllar önce izlemiştim, boş vaktim çok olsa sanırım başından sonuna izlerim :) Bu arada repliklere çok emek vermişsin ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vaktin olursa izlemeni tavsiye ederim😉Çok teşekkür ederim😍

      Sil