KEDİ DESENLİ PLANLAMA DEFTERİ İLE HAFTALIK PLAN🗒

 


Yeni yıl yaklaşırken yavaş yavaş ajanda ve planlayıcı bakmaya başladık.Ben 6 senedir düzenli olarak planlayıcı kullanıyorum ve oldukça faydalı oldu benim için.En önemli etkisi hayatınızı bir düzene sokması ve işlerinizi bitirdikçe de motive olmanız oluyor.Bu yüzden her sene mutlaka yeni bir ajanda alır ve planlama yaparım.Her zaman aynı marka ve tek tip ajandayla devam etmiyorum.Farklı ajandalar denemeyi seviyorum.Bugün anlatacağım Kedi Desenli Planlama Defteri de çok ilgimi çekiyordu ve sevgili Cherijamu'nun hediyesiyle deneme şansım oldu.Hep beraber bu defteri inceleyelim ve benim haftalık plan şeklime bakalım.



-Süresiz Ajanda ve Günlük Planlama Defteri olarak geçiyor adı.İçerisinde belirli tarihler yok.Tamamen kullandığınız tarihe bağlı olarak tasarlıyorsunuz.Ayrıca gün odaklı bir ajanda olduğundan daha çok günlük planlama için tasarlanmış.

-Deseni acayip şirin.Hem önünde hem arkasında var bu desen.Zaten benim ilk dikkatimi çeken de bu oldu.Dizaynı Mor Kelebek markasına ait.


-İçerisinden yine aynı desenli ayraç çıkıyor.Bu güzel düşünülmüş bir ayrıntı.Ajandayı kapattıktan sonra kaldığınız günü ayracı kullanarak çok rahat bir şekilde bulabilirsiniz.Pratiklik açısından güzel olmuş.

-Ajandanın sayfaları saman kağıttan.Bu tarz kağıda yazması da ayrı keyifli oluyor.


-Defterin ilk sayfalarında ufak bir yıllık planlama kısmı var.Diğer sayfalarında ise ay ay doğum günü bölümleri ve film listesi bulunuyor.Ben ajandalarda kitap, dizi ve film listesi sayfalarının olmasını çok seviyorum.Bu defterde de bu ayrıntıyı beğendim.Defteri yıllık olarak doldurmadığım için bu kısımları boş bıraktım şimdilik.

-Bir de her hafta için ayrı bir motto hazırlanmış.Bu da hoş detaylarından.


-Motto sayfasından sonra artık yavaştan haftalık plan kısmına geçiliyor.İki sayfa haftalık hedef, kitap ve gidilecek yer listelerine ayırılmış.Haftalık hedef listesi kısmını ayrı beğendim.Buraya küçük de olsa o hafta kazanmak istenilen alışkanlıklar ve hedefler yazılabilir.

-Ben haftalık hedeflerim kısmını, su, spor, tarif ve kitap okuma gibi hedeflerle doldurdum şimdilik.Okumak istediğim de iki kitap var.Biri Harry Potter and the Prisoner of Azkaban ve Ekmek Arası.Bunları da okunacak kitaplar listesine yazdım.


-Gelelim haftalık planlama kısmına.Bir haftaya öncelikle iki sayfa ayrılmış.Bunlar hem kutucuk şeklinde hem de kenarlarına ayrıca not alabileceğiniz kısımlar eklenmiş.Kutucuk kısmına yapılacak belli başlı işleri yazdıktan sonra bu işlere ait detayları yandaki notlar kısmına yazabilirsiniz.Yada o günün alışveriş listesi de yazılabilir.

-Süresiz ajanda olduğu için tarih yazmıyor sayfalarda.Bu kutucukların yada not yazan kısımların herhangi bir yerine tarih atabilirsiniz.Ben kutucukların üzerine yazmayı tercih ettim.Günlük yapılacakları da kutucukların içine liste şekline yazdım.İşleri yazarken ön kısımlarına minik bir kare koyuyorum ben, yaptıktan sonra tik atmak için.Bu şekilde kare, yuvarlak, çizgi, yıldız gibi şeyler ekleyebilirsiniz.Yada direkt yazı üzerine tik atabilirsiniz.

-Bir de birkaç stickerla da süslemek istedim sayfaları.Aslında bazen çok güzel planlayıcı dizaynları görüyorum ama maalesef onlar kadar profesyonel yapamıyorum.Şimdilik bu planlayıcıma da az birkaç sticker yapıştırmak istedim.


-Ve bu ajandayı diğerlerinden ayıran en önemli kısmı.Haftalık planlama bölümünden sonra haftanın her günü için ikişer sayfa ayrılmış.Yani bir haftaya toplamda 16 sayfa ayırmışlar.Haftalık planlama kısmından sonra gelen bu kısım günlük planlama kısmı.Burada tarih atacağınız yer, zaman çizelgesi, önemli liste, yapılacaklar kısmı, su takibi ve not bölümüyle beraber sonrasında noktalı ve tarih atabileceğiniz yine o güne ait ayrı bir sayfa daha bulunuyor.

-Zaman çizelgesi benim ajandalarda çok kullandığım bir şey değil.Çünkü günlük planımı zamana bağlı olarak oluşturup o zamana uymazsam bütün motivasyonum gidiyor.Ama eğer bir saatte yapılacak bir işim varsa tabii o şekilde ekliyorum.Bu ajandada da bu kısmı saat saat değil de zaman dilimi olarak ayırmak istedim.

-Yapılacaklar listesi kısmı da çok güzel olmuş.Yine haftalık plan kısmındaki yapılacaklar buraya aktarılabilir.

-Boş olan sayfaya ise çok güzel bir bullet journal dizaynı yapılabilir.Benim o konuda yeteneğim pek yok.Aslında çok severek takip ederim.Bir ara denemek istiyorum.Ayrıca bu kısma o güne ait anılar, hisler, bir alıntı yada replik yazılabilir.O güne ait resim yapıştırılabilir.Bir günlük gibi bile kullanılabilir.Alışkanlık çizelgesi de çizilebilir.Tamamen nasıl kullanmak istediğinize bağlı serbest bir alan bırakılmış.Oldukça güzel düşünülmüş.

-Defter tam anlamıyla haftalık ve günlük planlama üzerine tasarlanmış.Ayrıntılı bir günlük planlayıcı diyebiliriz.

-İçerisinde toplam 6 haftalık planlama kısmı bulunuyor.

-İnce ve günlük olması açısından bir yere taşımak için ideal olduğunu düşünüyorum.Ben genellikle telefonda planlama oluşturuyorum ama defter şeklinde taşıması ve kontrol etmesi ayrı bir keyifli oluyor.Bu yüzden bu ajandayı düzenli art arda tarihler şeklinde kullanmaktan çok bir yere gittiğimde planlama yapmak için kullanabilirim

-Yılın bu zamanlarında benim gibi ajanda ve planlayıcı bakanlar için umarım fikir olmuştur.Sene bitmeden bir ajanda yazısı daha olacak.

Bu yazı reklam değildir.

Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Güzel bir defter. Planlama konusunda katılıyorum. İnsanı motive eder ve daha düzenli olmayı sağlar. 😊

    YanıtlaSil
  2. ne güzelmiş bakayım ben de benzerlerine :)

    YanıtlaSil