INDOMIE GURME NOODLE TADIM YAZISI🍜

 


Noodlelar benim hayatıma Kore dizileriyle girdi.Benim Kore hayranı olduğum dönemde noodlelar sadece büyük marketlerde satılıyordu ve genellikle de ithal markalardı.Yanlış hatırlamıyorsam yerli üretim noodle markası yoktu o dönem.Daha sonra noodle arayışları yaygınlaşınca ülkemizdeki markalar da bu duruma el attı:) Ülker bir ara noodle çıkarmıştı diye hatırlıyorum.Hatta yazısını yazmıştım onun da, şuradan okuyabilirsiniz.Sonra Indomie markası da ülkemize geldi ve Türkiye'de üretime başladı.Zaten noodle dediğimizde de akla gelen ilk marka Indomie oluyor.Indomie satılmaya başladığından beri ben başka noodle aramadım.Çeşitleriyle, aromasıyla, lezzetiyle, eriştesiyle en beğendiğim noodle markası.Arada bir farklı markalar deniyorum ama yine elim hep Indomie'ye gidiyor:) 


Indomie ilk çıktığı dönemlerde klasik noodlelarını denemiştim.Arada alırım hala.İlerleyen dönemlerde Gurme diye bir seri çıkardı.Bu seri kendinden baharatlı ve soslu bir seri.Benim ilgimi çekti bayağı ve alıp denemek istedim.İlk çıktığı dönemde almıştım.Resimler ve notlar o döneme ait.Ama aldıktan sonra çok beğenip almaya devam ettim.Arada hala alırım, o kadar lezzetliler:) Gurme serisinde 3 çeşit noodle vardı benim aldığım dönemde ama son zamanlarda Acı Yeşil Biberli olanı sık göremiyorum.Bunun sebebini bu çeşidi anlatırken yazacağım.Bunun dışında diğer iki çeşidini hemen hemen her markette bulmak mümkün oluyor.Diğer çeşitlerine göre bir tık daha pahalılar ama lezzetleri de ona göre daha iyi.Bu arada ben bu ürünlere noodle demekten çok ramen demeyi daha çok seviyorum:) Ama noodle olarak geçtikleri için anlatmaya yine noodle diye devam edeceğim.


Indomie Gurme Acılı ve Baharatlı Hazır Noodle

İçerisinden noodle, aroma verici karışım içeriği, yağ, tatlı soya sosu ve kızarmış soğan çıkıyor.Acılı noodleları çok sevdiğim için bunu çok merak etmiştim.Noodleların yapımı arkalarında yazıyor ama ben genellikle kendi yöntemimle yapıyorum.Bu şekilde daha lezzetli ve daha az tuzlu oluyor.O da şu şekilde; suya noodle paketinden çıkan toz ürünleri ekliyorum ve o şekilde kaynatıp içine noodleı atıyorum.Sonra süzüp likit kıvamda olan sosları noodlela karıştırıp öyle tüketiyorum.Bu noodleda da aynısını yaptım ama süzmeden önce bir çorbasının tadına baktım.Çorbasında acılık vardı.Süzüp soslarıyla ve kızarmış soğanla karıştırdıktan sonra tükettiğimde beklediğim kadar acı gelmedi bana.Hatta hafif tatlı bir tat aldım.Acı ve tatlı tatları dengelenmiş diyebilirim.Yedikten sonra hafif acılık kalıyor damakta sadece.Acılığı neredeyse Körili Noodleı kadar diyebilirim.Üzerine eklediğim kurutulmuş soğanlar noodlea çok hoş bir tat ve çıtırtı katıyor ve daha lezzetli yapıyor noodleı.Bazen sırf bu yüzden alıyorum bu noodleı:)Ben genel olarak tadını beğendim.Çok acı bir noodle değil, tam kararında diyebilirim.




Indomie Gurme Soya Soslu Hazır Noodle

İçerisinden noodle, aroma verici toz karışımı, soya sosu ve yağ çıkıyor.Indomie daha önce soya soslu bir noodle çıkarmıştı.Hatta benim en sevdiğim Indomie noodlelarındandı ama her yerde bulunmuyordu.Gurme serisinde bu noodleı biraz daha geliştirmişler.Bir tık daha lezzetli olmuş.Yine yukarıda anlattığım gibi yapıyorum bunu da.Suya toz ürünleri karıştırıyorum ve süzüp noodlela likit ürünleri karıştırıyorum.Bunun tuzlu bir tadı yok açıkçası.Soya soslu deyince akla tuzlu bir tat geliyor ama aksine hafif şekerli bir tadı var.Çok aşırı da tatlı değil tabii.Buna da dengeli bir tada sahip diyebilirim.Acı tada sahip değil.Genel olarak güzel ve lezzetli bir tada sahip.




Indomie Acı Yeşil Biberli Hazır Noodle

Bu ürünü deneyemedim.Ürünü aldım ve denemek üzereyken bir takipçim içeriğinde karides tozu olduğunu söyledi.Hanefi mezhebindenim ve bizim balık dışında denizden çıkan diğer canlıları tüketmemiz uygun değil.Yani bu ürünleri yemek helal değil bizim mezhebimize göre.Bu yüzden denemedim.Deneyenler içlerinde en acılı olanın bu olduğunu hatta hissedilebilir derecede yoğun acıya sahip olduğunu söylüyorlar.Sanırım sıkça ve her yerde satılmamasının sebebi böyle hassasiyeti olanların tercih etmemesi olabilir.Ama yemesinde sakınca olmayanlar, alerjisi olmayanlar ve acıyı sevenler tercih edebilir tabii ki.

Indomie Gurme Noodle serisi hakkındaki yorumlarımı okudunuz:) Bu seriyi çok seviyorum ve indirime denk geldikçe de arada sırada da olsa alıyorum.Indomie'nin bunlar dışında en sevdiğim noodleları Dana Etli olanı -ki şu an hiçbir yerde bulmak mümkün değil-, Klasik Soya Soslu, Körili ve Tavuklu olanları.Bunların tadı da bana lezzetli geliyor:)

Ürünlerin içeriklerine resimlerden bakabilirsiniz.

Bu yazı reklam değildir.

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Uzun zamandır noodle yemiyorum rahatsızlığımdan dolayı. Şu an yesem bile bana göre değilmiş. Yazı için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olun canım.Çok tüketmeyin diyorlar zaten sağlık açısından.Rica ederim:)

      Sil
  2. a101 ve bim de de mi bunlar eveeet :)

    YanıtlaSil
  3. Noodle tüketmedim hiç. Üniversite yıllarında arada paketli gıda tüketirdim ama ondan sonra (bazen bisküvi gofret gibi şeyler dışında) paketli gıda almamaya dikkat ediyorum. Gıda güvenliği o kadar muallak ki artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tebrik ederim.Bu o kadar zor bir şey ki, kendim için pek mümkün görmüyorum.Ama yapabilenleri tebrik ediyorum.

      Sil