KULLANDIĞIM EN İYİ PARFÜMLER🌺


Parfüm konusunda çok seçiciyim.Migren yazımda kokuların da baş ağrımı tetiklediğinden bahsetmiştim.Ağır, keskin, yoğun ve sevmediğim kokulara uzun süre maruz kalınca benim için eziyet başlıyor maalesef.Parfüm kullanmayı seviyorum ama her zaman ve yoğun bir şekilde kullanmıyorum.Parfümleri genellikle gün içinde bana güzel koku gelsin diye kullanmayı daha çok seviyorum:)Bu tarz beğendiğim parfüm sayısı da çok az.Bir kısmı da sanırım artık üretilmiyor ama ben yine de sizlere bu zamana kadar kullandığım en iyi parfümlerden bahsetmek istedim.Kim bilir belki tekrar üretime geçerler:)


Juicy Couture Viva La Juicy La Fleur EDT

Bu parfümle bir Koreli mektup arkadaşım sayesinde tanıştım.Bana bir testerını göndermişti.Koreli mektup arkadaşlarımla hediyeleşirken fark ettim ki onlarla koku zevkim çok benziyor.Mektuplarına da parfüm sıkıyorlar ve ben Kore'den gelen mektupları açtığımda yayılan kokulara hayran kalıyordum.Ayrıca Kore'den gelen hediyeler arasındaki tester parfümler de bu zamana kadar kullandığım en iyi parfümlerden oldu.Viva La Juicy La Fleur parfümü üst notasında beyaz çiçekler, meyve, tatlı kokular içerirken; orta notasında karamel, vanilya, fresh kokular; alt notasında ise turunçgil ve çiçeksi kokular bulunuyor.Ben bu parfümden çiçeksi ve tatlı kokunun birleşimini ama bu kokuların ferah bir şekilde geldiğini hissettim.Bu çiçeksi, tatlı ve ferah koku karışımı inanılmaz hoş bir bütünlüğe sahip.Günlük kullanıma uygun pahalı parfümlerden biri bence.Fakat sanırım artık satışta değil.Çok aradım bu parfümü ama bulamadım.Markanın La Juicy olanı daha çok satılıyor ama ben La Fleur olanını daha çok beğendim.


Lolita Lempicka Si Lolita

Bu parfüm de beğendiğim pahalı parfümlerden biri.Aslına bakarsanız yüksek fiyatlı parfümlerin çoğunun kokusunu beğenmiyorum.Kendime şöyle güzel ve uzun süre kullanabileceğim yüksek fiyatlı parfüm arayışına çıktım ama bir tanesinin kokusunu bile sevemedim.Bu tamamen zevkler, renkler meselesi.Ben sanırım daha hafif kokan parfümleri seviyorum.Si Lolita da yine bir Koreli mektup arkadaşım sayesinde tanıştığım bir parfümdü.Parfümün üst notasında hafif baharat, tatlı, aromatik, çiçek ve turunçgil kokuları bulunurken; orta notasında balzamik, amber, misk kokuları ve alt notasında da paçuli ve vanilya var.Bu parfümde de baharat ve çiçek kokularının karışımıyla ferah bir kokunun karışımını alıyordum.Çok hoş, hafif ama bir o kadar da şık bir kokuya sahip.İçerisinde şeker olan kokuları turunçgil kokularıyla yumuşatan parfüm karışımları genellikle çok başarılı oluyor.Lolita Lempicka markasının Le Parfum parfümü daha popüler ama ben markanın bu parfümünü daha çok sevdim ve ne yazık ki bunu da hiçbir yerde bulamıyorum.


Oriflame Voyage Voyage Monaco Chic!

Oriflame'ın bu parfümünün kokusu yukarıda bahsettiğim parfümlerin kokusuna benziyor.Hala satışta olsa muadil olarak bile gösterilebilir.Bu parfümün üst notasında; bergamot, şeftali, kavun kokuları varken; orta notasında yasemin, portakal çiçeği, orkide, misk ve alt notasında ise vanilya ve odunsu kokular bulunuyor.Bu parfümü kokladığımda bana bisküvimsi bir koku geliyor.Ama bu ağır ve şekerli bir koku değil.Kremamsı ama bir yandan bu kokuyu hafifleten meyve ve portakal çiçeği kokularını da alıyorsunuz.Dünyanın en iyi ve en çekilebilir, gün boyu katlanılabilir tatlı kokusuna sahip bir parfüm.Dünyanın en iyi parfümlerinden biriydi.Oriflame'ın kesinlikle ama kesinlikle bunu sürekli satışta tutmasını isterdim.Ama maalesef artık satılmıyor.





Bu parfüm de en sevdiğim ve aklımda kalan Oriflame parfümlerinden biriydi.Üst notasında greyfurt, pembe biber ve mandalina kokuları varken orta notasında portakal çiçeği ve şakayık ve alt notasında ise güveotu, keribar ve misk bulunuyor.Greyfurt kokusunun bir parfümde bu kadar güzel durabileceği hiç aklıma gelmezdi ama efsane olmuş.Parfümü ilk sıktığınızda daha çok greyfurt kokusu alıyorsunuz.Zamanla bu koku baharatlı ama baymayan, greyfurt ve mandalinanın yumuşattığı bir baharat kokusuna dönüşüyor.Günlük kullanım ve yaz ayları için kullanıma çok uygun bir koku.Bunun da satışı yokmuş.



Yves Rocher'in parfümleri gerçekten efsane iyi oluyor.Benim ilk denediğim bu Comme une Evidence olmuştu.Parfümün notaları iççerisinde ısparta gülü, bergamot ve paçuli var.Yani içeriğinden kokusu anlaşılıyor zaten.Hem çiçek var hem odunsu bir koku hem de bu ağır kokuları yumuşatacak bir turunçgil var.Parfümü sıktığınızda bu üçünün  de kokusunun geliyor olması muhteşem bir olay.Zamanla koku oturduğunda daha odunsu ve aşırı şık bir koku kalıyor.Biraz ağır bir koku ama inanılmaz şık.Ve bunun satışı hala mevcut neyse ki:)

Listedeki çoğu ürünün artık satışı yok biliyorum ama bu yüzden notalarını yazdım.Sanırım kendi içeriğinizle parfüm yaptırabileceğiniz bazı yerler varmış.Hatta ben de artık istediğim gibi parfüm bulamadığımdan bir deneyeceğim bu yöntemi.

Parfüm arayışındayken fark ettiğim bir şeyden bahsedeceğim, belki size de faydası olur.Yüksek fiyatlı ürünlerin parfümlerinin kokuları bana gerçekten çok ağır geldi ve kokuları beğenemedim.Benim gibi hafif kokuları seviyorsanız bunlar yerine bence The Body Shop, Yves Rocer gibi doğal içerikli kozmetik ürün satan mağazalardaki parfümleri incelemenizi tavsiye ederim.Bu listede de Oriflame ve Yves Rocher markalarının parfümlerinin genellikle çok iyi olduğunu söyleyebilirim.

Oriflame, Yves Rocher ve Lolita Lempicka hayvanlar üzerinde deney yapmayan markalar arasındadır.

Bu yazı reklam değildir.

Yorum Gönder

0 Yorumlar