MİGREN SÜRECİM | BELİRTİLER, TEŞHİS VE TEDAVİ😣


Herkese merhaba.Bu yazımın konusu sıklıkla karşılaşılan rahatsızlıklardan biri olan migren.Daha doğrusu kendi migren sürecim olacak.Nasıl başladı, ağrılar ne şekildeydi, nasıl tanı kondu ve nasıl tedavi yöntemleri denedim hepsinden bahsedeceğim.Çok yaygın ama çok da zor bir hastalık.Ağrısı hiçbir şeye benzemiyor.Herkeste oluyor diye bazen çok üstüne gidilmiyor ama sanırım sıkıntısını bir tek o ağrıyı bilenler anlar.Yazıma başlamadan önce migrenle savaşan herkese şifalar diliyorum.


Migrenin ağrıdığı bölgeler genellikle şakaklar ve çevresi olarak gösteriliyor.Ama ben kafasının arkasında yada başka yerlerinde migren ağrısı çekenleri de görmüştüm.Benim ağrım genellikle sol şakak bölgemde oluyor.Bu ağrılar yaklaşık 15 sene önce başlamıştı ama doktora gitmemiştim.O dönem yorgunluktan ve tansiyon düşüklüğünden olabilir diye tuzlu ayran ve hafif ağrı kesicilerle geçiştiriyordum.Fakat ilerleyen dönemlerde yani yaklaşık bir 9-10 sene önce bu ağrıların şekli ve sıklığı değişmeye başladı.Ağrılarım ciddi manada keskinleşmeye başladı.Ağrının yanında benim ellerimde uyuşma, hissizlik ve görmemde azalma olmaya başladı.Migreni o dönemler sadece baş ağrısı ve mide bulantısı zannettiğimden bu semptomların ciddi bir hastalığın sebebi olduğunu düşündüm ve korktuğum için bir müddet doktora görünmedim.Fakat migren ataklarım sıklaşmaya başladı.Haftada bir sonra hafta içerisinde en az iki kere olmaya başlayınca nörolojiye gittim.Bir tomografi çekildi ve sonuç temiz çıktı.Doktor detay vermeden sadece migren dedi.Yani neredeyse felç ve kör hissedecek kadar sıkıntı çekmem sadece migrenden miymiş diye düşündüm.Daha sonra araştırdım ki gerçekten bu tarz belirtiler migren kaynaklı olabiliyormuş.Özellikle gözde beliren ışıklanma ve buna bağlı görmede azalma olunca bu "Auralı Migren" olarak adlandırılıyormuş.Doktorum bana bunu söylemedi fakat raporuma böyle yazmış.Bir tane çok bilinen, atak anında alınacak bir ilaç yazdı fakat iyi gelmedi.Ben her zaman kullandığım ağrı kesiciyi almaya devam ettim daha sonra.O biraz daha iyi geliyordu.Fakat sık sık atak yaşamaya devam edince bir de çok önerilen sülük tedavisi yöntemini denemek istedim.Burada uyarımı yapayım; kesinlikle bunu işin uzmanına yaptırın.Herkes yada her sülük takan başarılı tedavi yapamıyor.Ben de güvendiğim bir uzmana yaptırdım.Bu tedaviyi uyguladıktan iki ay sonra ataklarım tamamen geçti.Haftada bir yaşadığım migren ataklarım azalarak bitti.Ağrısız günler haftalar geçirmek harika bir şeymiş diye düşündüm.Bir müddet böyle devam etti fakat 8 ay sonra tekrar bir migren atağı geçirdim.Yine aynı şekilde görmem azaldı, şiddetli ağrım ve mide bulantım oldu.Bu arada migren bulantılarım şiddetli değildi, herhangi bir kusma durumu yaşamadım, sadece bulantı şeklindeydi.Sülük tedavisi öncesinden farkı uyuşmalarımın geçmesi oldu.O dönemden beri ataklarımda hissizlik yaşamıyorum.Bir de ağrım şiddetli olursa bir bezi başıma sarıp ağrıyan kısımdan iyice düğümlüyordum.Bir miktar daha az hissediyordum ağrıyı böyle.Bu arada benim migrenimi hemen hemen her şey tetikliyor.Yoğun ışık, ses her zaman yapmıyor ama bazen ses de tetikleyebiliyor ve koku.Bir de bağışıklığım düştüğünde migrenim tutuyor.Mesela grip olmadan önce migrenim tutuyor ve ben artık bu duruma o kadar alıştım ki hasta olacağımı migren atağımdan anlıyorum:) 

Migrenimi ağrı kesiciler ve sülük tedaviyle biraz toparlamıştım ve sonra covid dönemine yakın ağır bir grip geçirdim.Bu grip migrenimi tekrar tetikledi ve yine ara ara ataklarım oldu.Bu dönemde daha çok ses tetikliyordu.Ve migren ağrım o kadar fazla ve keskindi ki acıyı hissetmemek için yatıp dinlenemiyordum bile.Ağrı kesiciyi aldıktan sonra geçmesi için oyalanıyordum.Bu arada ağrı sürem de ilaç aldığım zamanlarda 4-5 saat kadar oluyordu.

Şimdi nasılım, hala migren ataklarım oluyor mu? Evet, ama eskisi kadar sık değil.Artık daha çok bağışıklığım düştüğü zaman ve yoğun ışığa maruz kaldığım zaman yaşıyorum.Öncesinde görmemde değişiklikler oluyor.Mesela nesnelerin parçalarını bütün değil de baktığınızda sadece bir kısmını görebiliyorsunuz.Bir yüze baktığımda sadece gözleri görüyorum mesela.O zaman migrenin ve ağrının başlayacağını anlayıp ilaç alıyorum hemen.Mümkünse karanlık bir ortama geçip dinlenmeye çalışıyorum ve böyle atlatıyorum.Bunları eskisi kadar sık yaşamasam da atak anında oluşan gözdeki çakma ve keskin baş ağrısı maalesef beni mahveden kısımları oluyor.

Benim migren hikayem böyle.Zor bir hastalık ama kendimize iyi gelen tedaviyi bulunca biraz daha rahat atlatıyoruz sanki.Benim gibi bu hastalıktan muzdarip olan herkese geçmiş olsun diyorum.Allah hepimize şifa versin.Sağlıkla kalın.

Yorum Gönder

0 Yorumlar