KARNABAHAR TURŞUSU TARİFİ 🥒





Karnabahar'ın neyi olsa yerim diyorsanız bu tarifi beğeneceksiniz.Bir ara markette görmüştüm karnabahar turşusunu.Alıp deneyeyim dedim ve çok beğendim.Bir ara karnabahar yemeği yaptığımda bayağı bir karnabahar artmıştı ben de hazır turşusunu da sevmişken kalanları turşu yaparak değerlendireyim dedim.Hazır doğrayıp yıkadığım karnabaharlar olunca turşuyu 20 dakikada kurdum.Dilerseniz hemen nasıl yapıldığına bakalım.




Malzemeler;

1 kilo karnabahar

1 çay bardağı üzüm sirkesi

2 yemek kaşığı tuz

1 tatlı kaşığı limon tuzu

1 baş sarımsak

1 litre su

Yapılışı;

Karnabaharları küçük küçük olacak şekilde doğrayın.Ben önceden haşlamadım çünkü karnabaharlar turşu suyu içinde zamanla yumuşayacağı için ve kıvamının çok yumuşak olmasını istemediğimden haşlamayı tercih etmedim.Kıtır kıtır olması turşuya ayrı bir lezzet katıyor bence.Daha sonra sarımsakları güzelce ayıklayıp yıkayın.Ben sarımsakları bölmeden, kesmeden bütün halinde attım.Sonra turşunun suyu için, limon tuzu, tuz, üzüm sirkesi ve suyu bir kaba boşaltıp tuzlar eriyene kadar karıştırın.Tuz miktarını kendinize göre artırabilirsiniz.Turşuyu kuracağınız kavanoza sarımsak ve karnabaharları iyice sıkıştırarak yerleştirin ve kabın ağzına kadar hazırlamış olduğunuz turşu suyunu koyun.Karnabaharlar önceden hazır olduğundan bu turşuyu kurmak 20 dakikamı aldım.Oldukça pratik bir tarif.Turşu kaplarının ağzını sıkıca kapatın.Turşuları serin ve karanlık bir yerde 1 hafta 10 gün bekletin.Daha sonra tüketmeye başlayabilirsiniz.Benim yaptığım tarifte turşunun lezzeti çok güzeldi.Bir de turşular tam kıvamında yumuşamışlardı ve kıtır kıtırlardı.Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun :)




Yorum Gönder

12 Yorumlar

  1. Afiyet olsun, ben de bazen yaparım, tadı güzel gerçekten. 😊

    YanıtlaSil
  2. ay bunu yapıyom ben deee :) bir de lahanayı yapıyom :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık...Çok güzel görünüyor. Karnabahar turşusu hiç yemedim. Sizin tarifinize göre ben de deneyeyim. Afiyetle tüketin.

    YanıtlaSil
  4. Her şeyin turşusu ile reçelinin olması bir tek bana garip gelmiyordur herhalde. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı fikirde olanlar vardır tabii ama ben değişik ürünlerin denenmesini seviyorum.

      Sil
  5. Allah affetsin hiç sevemedim KB'yi... belki kızartmasını sevebilirim o da yanarsa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sevmeyeni çok.Ben de tam tersi çok severim.Kızartması mısır unuyla çok güzel oluyor.

      Sil
  6. Karışık turşuların içinde tadına bakmıştım ben de. Gerçekten lezzetli oluyor. :)
    Turşu yapmak için uğraşır mıyım bilmiyorum ama tarif için teşekkürler canım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten güzel bir lezzeti var:)Rica ederim canım:)

      Sil