Ev Yapımı Losyon (Sivilce,Siyah Nokta ve Gözenek İçin)


Cildimin son zamanlarda sivilce ve siyah noktalarla boğuşması ve hazır cilt bakım ürünlerinin buna bir çare olamaması beni doğal bir losyon yapmaya sürükledi😁Bu losyonla cildime bir müddet kimyasal uygulamadan cildimi tedavi etmeyi amaçladım.Süreci ve sonucu merak ediyorsanız okumaya devam edin😉



İlk önce losyon için malzemeler ve yapılışına bakalım;

Malzemeler;

1 su bardağı pirinç suyu (bunu pilav yaparken pirinci suda bekletiyoruz ya o sudan yapabilirsiniz.Soğutup öyle ekleyin.)

Yarım çay bardağı gül suyu

1 yaprak Aloe Vera bitkisi (sadece içindeki jel kısmı kullanacağız)

Yapılışı;

Malzemelerin hepsini birbirlerine iyice karışana kadar karıştıralım.Hafif su-losyon arası bir kıvam alacak.Ben buzlukta dondurup kullandım ama bu yaz ayları için iyi olsa da kışın çok tercih edilebilecek bir seçenek değil.Dilerseniz bir şişede muhafaza edip sprey şeklinde sıkarak yada elinize döküp kullanabilirsiniz.Buz şeklinde olduğu zaman gözenekler için faydalı olabilir.


Süreç ve sonuç;

Bu malzemeleri seçme sebebim hepsinin cilde çok faydalı olması.Pirinç suyunun faydaları ciltteki lekeleri gidermesi ve cildi beyazlatması.Gül suyunun faydası oldukça fazla.Siyah noktalara ve gözeneklere faydası olması açısından kullandım.Aloe vera esas maddeydi.Faydası tedavi edici özelliğe sahip olması.Bu üç madde bir araya gelince sivilcelenme ve siyah noktalara iyi gelir dedim.Losyonu buz şeklindeyken, yüzümü cildime zararı dokunmayacağını bildiğim temizleme jeliyle yıkadıktan sonra yüzümde gezdirdim ama çok fazla değil.Cildimin her yeri ıslanacak şekilde sürdükten sonra ya ıslak bıraktım yada elimle yaydım.Bıraktığı his yumuşacık nemlenmiş hafif de cildi sıkılaştırmış gibiydi.Bunu her gün uyguladım.Çene bölgemdeki siyah noktaların çoğundan kurtuldum.Sivilcelenmem gözle görülür derecede azaldı ve kalan izler de hızlı iyileşti.Gözeneklerimde küçüklme oldu ve siyah noktalarım hem azaldı kalanlar da küçüldü.Normalde çene bölgemde çıkan sivilceler büyük ve uzun süren sivilcelenme olurdu ama sivilce çıkarken başladım bu losyona hemen söndü.Cildime faydası olan bir tarif oldu.Sizler daha önce denediniz mi yada denerseniz fikirlerinizi paylaşmayı unutmayın.Cilt rahatsızlığınız yada bu maddelere alerjiniz varsa denemeyin.





Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. aaa saol yaaa eline sağlıııık :)

    YanıtlaSil
  2. Pirinç suyu ile daha önce maskeler yapmıstım ve cok memnun kalmıstım, gül suyunu da her gün tonik olarak kullanırım ancak aloe vera çok fazla karsıma cıkmasına rağmen hala beslemediğim bi bitki herkes çok memnun bir çok bakım rutininde kullanılıyor ayrıca tarifine bayıldım pratik ve etkili görünüyor bir aloe vera edinirsem buraları yesillendiririm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok yararlı temel maddeler eğer alerji yoksa.Çok teşekkür ederim☺ Ben faydasını gördüm umarım sizde de işe yarar👌

      Sil
  3. Hepimize lazım. Eline sağlık :))

    YanıtlaSil
  4. Merhaba. Deep sayesinde güzel bir blog daha keşfetmiş olduk. Takibinizdeyim.

    YanıtlaSil