Ertuğrul Bey ve Kayılar Kitap Yorumu



Kitap okuma alışkanlığını bu sene edindim.Daha doğrusu üniversite hayatıma kadar kitap okumayı severdim bol bol da okurdum ama daha sonra ne kitap okuma kaldı ne de kitaplara ilgi duyma.Bu konuda kendimi bu sene zorladım.Her kitabı okumayı sevmem bu yüzden de biraz kitaplardan uzak duruyor olabilirim.Eskiden her türden kitabı okurken şimdi daha çok din-araştırma-tarih konulu kitapları zevkle okuyorum.Bu yazımda da konusu tarihi olan bitirdiğim bir kitabı yorumlayacağım sizlere.



Sağolsun TRT dönem dizileriyle bize tarihimize daha da çok ilgi duymayı sağladı.Özellikle Diriliş ile Ertuğrul Bey'i,Payitaht ile de Sultan Abdülhamid'i merak etmemizi sağladı.Diziler harika ve gerçeğe çok yakın ama bunu kitapla pekiştirmek istiyorum.Ertuğrul Bey ile ilgili önüme böyle bir kitap çıktı bir kırtasiyede ve alayım dedim.

Kitap hikaye tarzında.Araştırmadan ziyade hikaye okuyorsunuz.Bu da çok keyifli oluyor tabi.Diziden birkaç karakter ve olayı biliyordum ama kitapta dizi dışında bir sürü konu ve karakter var ki bu da kitabı oldukça ilginç ve okunur hale getirdi.Karakterler farklı olaylara imza atmış.Mesela Gündoğdu'yu diziden dolayı çok da iyi bilmiyorduk gerçi sonlara doğru iyi safta yer aldı ama kitapta oldukça faydalı bir karakter olarak geçiyor.Tabi Ertuğrul'a göre kardeşleri daha çekingen dursa da onların da oldukça yararları olmuş.Tabi ki Kayıların uzun göç ve başarı hikayesi 185 sayfalık bir kitaba sığdırılamaz ama yazar çok tadında yazmış.Yani göç ettikleri yerler,kahramanlıklar,olaylar tam kararında yazılmış.Kitapta birçok karakteri merak ettim ve onlarla ilgili de kitap okumak istiyorum hatta sizlerle de paylaşayım belki önerileriniz olur; Edip Kutluca,Ahmet Yükneki,Ahmet Yesevi.Bu kişiler hakkında hiçbir bilgim yok ama kitaptaki hikayelerden dolayı merak ettim.Bir de Şeyh Edebali'yi çok güzel anlatmışlar.Şeyh Edebali'nin de hayatını okumak istiyorum.

Kitabın yazarı; Ufuk Tufan.
Kitapta ayrıca Kayı ve Eski Türk bayrakları ve Kayı Göç Haritası da var.




Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Tarihi kitaplara ilgi duyuyorum.harika tanıtım olmuş.Kaleminize yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil