Mulan Animasyon (1998)



Ülke: Amerika/Çin

Süre: 87 dk

Tür: Animasyon,Macera



Karakterler:

Mulan

Mushu



Konusu:

Eski Çin döneminde geçiyor.Mulan kendini arayan aslında ne olduğunu,neye yeteneği  olduğunu bulmaya çalışan bir kızdır.O dönemde de genç kızların soylu biriyle evlenmesi ailesini onurlandırması demekmiş animasyona göre.Mulan buna güvenerek güzelce hazırlanır ve ön görüşme yani bir teyzenin onu davranış sınavından geçirmesi için yola koyulur.Herşey o zamana kadar iyidir ama Mulan'ın sakarlığı yüzünden herşey berbat olur.Kendi için değil ama ailesini onurlandıramadığını düşündüğü için üzülür.Bu sırada Çin ve Hunlar arasında savaş başlar.Her aileden erkekler savaşa katılmak zorundadır.Mulan'ın babası gazidir ama bu ona engel olmaz ve katılacağını belirten belgesini sabah götürmek üzere yanına koyar.Mulan hem babasına üzüldüğü için hem de belki savaşma konusunda iyi bir şeyler yapabilir ve ailesini onurlandırabilir diye babasından gizli savaşa katılır.Bunun için babasının eski üniformasını giyer ve erkek taklidi yapmak zorunda kalır.Bu sırada atalarının ruhları uyanır ve Mulan'ı tabiri caizse bir işe yarasın diye birleşerek ona yardım göndermek isterler.Amaçları büyük ejderi uyandırıp Mulan'a göndermektir ama büyük ejderi uyandırma görevi Mushu'dadır ve Mushu da küçük bir ejderdir.Büyük ejderi uyandırırken bunu mahveder ve iş tam da onun istediği gibi ona düşer.Mulan'ı eğitme konusunda çok çabalar hatta ona yardımcı bir de ateş böceği vardır.Bu minikler Mulan'a yetenek kazanmasında yardımcı olabilecekler mi?Ayrıca film içerisinde müzikal tarzı sahneler de var.


Yorumlarım:

Mulan'ı ben küçükken çocuk menülerin yanında verilen oyuncaklarından hatırlıyorum.izlemiş miydim hatırlamıyorum ama oyuncakları çok hoşuma giderdi.Yalnız benim aklımda Mulan'ın yetenekli ve sadece savaş konusuna odaklı kadın savaşçı bir karakter olarak aklımda kalmış.Bu animasyonda Mulan daha çok yeteneğini aramaya çalışan bir kızı anlatıyor.Aslında askerlik konusunda da çalışa çalışa kendini geliştirir ve iyi bir savaşçı olur.Ama bu yeteneği başından beri var zannediyordum.Filmdeki en komik ve süper karakter Mushu'ydu.Sadece izleyin diyorum gülmekten gözünüzden yaş geliyor.Filmde de komik sahneler baya çoktu.






Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Ay çok tatliş bir animasyoon :))

    YanıtlaSil
  2. mulan'ın ikinci filmi de vardı yanlış hatırlamıyorsam. benim en sevdiğim (gerçek bir prenses olmasa da) Disney prensesidir. yaaa aklıma düşürdün vallahi bir daha izleyeyim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkincisi olduğunu bilmiyordum teşekkür ederim bilgi için😉 belki izlerim ikincisini de.

      Sil