MERI USULÜ RABOKKİ | RAMENLİ PİRİNÇ KEKİ TARİFİ


Kore dizilerinde,mukbang videolarında sıkça karşıma çıkan Rabokki'yi uzun zamandır denemek istiyordum.Yakında Kore restoranı olmadığı için deneme fırsatım olmayınca kolları sıvadım.En merak ettiğim Kore yemeklerinden olan Rabokki için eksik olan en önemli malzemem pirinç kekiydi ve satın almak yerine onu da kendim yaptım.Sevgili Minfei çok güzel bir tarif vermiş ve tam tutturdum.Pirinç keklerim de tamam olunca Rabokki'ye giriştim.Meri Usulü Rabokki oldu ama oldukça beğenildi.

Biraz Rabokki'nin anlamından bahsedeyim.Rabokki, 'Ramyeon (Ramen)' ve 'Tteokbokki (Baharatlı pirinç keki yemeği) yemeklerinin birleştirilerek yapıldığı yemek olduğu için isimleri de birleştirip böyle bir ad koymuşlar yemeğe.Tteokbokki bol baharatlı ve salçalı,sulu pirinç keki yemeği.Rameni zaten biliyorsunuz,sulu noodle.İkisini birleştirip birkaç malzeme daha eklenip ortaya çıkan bu harika lezzetteki yemeğe Rabokki deniyor.Ben de kendimce kıvamını,tadını,görüntüsünü tutturmak için bir tarif denedim ve sizlerle paylaşmak istedim.


Malzemeler;

-2 yemek kaşığı un
-2 yemek kaşığı sıvı yağ
-1 tatlı kaşığı biber salçası
-1 tepeleme yemek kaşığı domates salçası
-1 çay kaşığı pul biber (acı seviyorsanız miktarı artırabilirsiniz)
-130 gram pirinç keki (benim pirinç keklerinin şekli anca bu kadar oldu )
-1 adet yeşil soğan
-1 adet haşlanmış yumurta
-5 adet dana sosis
-3 dilim kaşar peyniri
-1 paket hazır ramen
-1 su bardağı kaynar su



Yapılışı;

Öncelikle sosisleri haşlıyoruz.Daha sonra rameni pakette yazdığı şekilde soslarıyla birlikte yapıyoruz ve suyunu ayırıyoruz.


Önce şunu söyleyeyim; Rabokki yapımına geçtiğimizde tüm işlemler kısık ateşte yapılmalı.Rabokki yapmak için ayrı bir tencerede,yağ ve unu hafif kavuruyoruz.Un koyma sebebimiz yemeğin suyunun yoğun olmasını istediğimiz için.Sonra salçaları ekleyip biraz daha kavuruyoruz ve üzerine ramenin suyunu ekleyip karışımı mümkün olduğu kadar pürüzsüz hale getiriyoruz.1 su bardağı daha kaynar su ekleyip tekrar karıştırıyoruz.Pürüz kalırsa blenderdan geçirebilirsiniz.Sonra içerisine pul biberi de ekleyip yemeğimizin suyunu hazırlamış oluyoruz.

Sosu koyulaştırmak için bir diğer ve daha kolay olan yöntem ise çeyrek çay bardağı suda bir tatlı kaşığı nişastayı çözdürüp bunu, hazırladığımız salçalı suya yavaş yavaş, salçalı suyu karıştırarak ilave etmek.Böyle çok daha kolay ve pürüzsüz oluyor.


Yemeğin suyu kaynamaya başlayınca pirinç keklerini ekleyip sosun içinde bir iki kere karıştırıyoruz ve bekletiyoruz.Sonra rameni ekleyip karıştırıyoruz.Sosisi de ekleyip tekrar karıştırdıktan sonra yeşil soğanı üzerine ekleyip,haşlanmış yumurtaları da yemeğin üstüne,kenarına koyuyoruz.Soğan ve yumurtayı karıştırmıyoruz.Tarifte tuz yok çünkü ramen sosundaki ve salçalardaki tuz yetiyor yemek için.


En son kaşar peynirini ekleyip kapağını kapatıp kısık ateşte kaşar peynirlerin erimesini bekliyoruz.Eriyince ocaktan alıyoruz ve Rabokkimiz hazır.


Afiyet olsun.

Oldukça beğenilerek yendi.Umarım sizler de denediğinizde beğenirsiniz.

Yorum Gönder

14 Yorumlar

  1. oleeey saool bunu bloguma da koycam herkes görsüüüün heyoooo :)

    YanıtlaSil
  2. gerçekten harika gözüküyor

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel görünüyor afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  4. Vaavvv goruntu bi cazip geldi en kisa zamanda deneyecwm bende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Umarım beğenirsiniz.Şimdiden afiyet olsun.

      Sil
  5. bu yazını bloguma koydum şimdiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiiim😍Beğenmene aşırı sevindim🧡

      Sil
  6. iftardan sonra yapıcamm :))

    YanıtlaSil
  7. Yapıcaktım ama evde biber salçasının olmadığını fark ettim şuan çok üzgünüm-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biber salçası olmayınca domates salçasıyla yapıp bol pul biber ekliyorum acı seviyorsanız bu şekilde denemenizi tavsiye ederim😊

      Sil