WEFOOD CHIA SHOT İNCELEME YAZISI | CHIA'LI BİRKAÇ TARİF


Sağlıklı gıdalara karşı ön yargım olmuyor çoğu zaman.Özellikle sebze yemeyi çok severim.Son zamanlarda bir de bu sağlıklı gıdaların arasına değişik tohum tarzı yiyecekler de katıldı.Bizim susamımız,çörek otumuz gibi.Bunlardan ilk denediğim sanırım keten tohumuydu.Açıkçası biraz garip geldi tadı ama çok faydası olduğunu öğrenince ara sıra tüketmeye çalışıyorum.Bir de chia tohumu var.Bunu eğer denediysem hamur işi tarzı şeylerin içinde denemiş olabilirim ama çiğ şekilde deneyip denemediğimi hatırlamıyorum.Büyük ihtimalle denemedim.Yani ilk defa bir chia tohumunu çiğ tükettim ve bu da Wefood'un Chia Shot'ı oldu.Bu yazımda da sizlere bu ürün hakkındaki fikirlerimi anlatacağım.



Ürün %34 Lif ve %16 Protein içeriyor.Glutensiz,vegan ve yüksek life sahip.10 gramlık pakette.Shot yazınca tüm paketi bir anda çiğ yutulacak zannetmiştim ama açıkçası ilk defa deneyeceğim şeyi bir anda bu kadar yemek biraz garip geldi.Ben de hem çiğ hem de birkaç yiyeceğime azar azar karıştırarak denedim.Zaten değişik tariflerin içerisine konulabiliyormuş.

Tadı çörek otu susam arası gibi geldi ilk başta.Ama acaba keten tohumuna benziyor mudur tadı dedim ve gerçekten biraz anımsattı o tadı.Keten tohumu daha büyük olduğu için acı tadı alınabiliyor ama chia tohumu çok küçük olduğu için tohumu ısırmadan tadını alamıyorsunuz.Yine de kendine has acı olmayan ama hafif de olmayan bir tadı var.Yiyecek başka şeylere karıştırılınca tadı belli olmuyor.Zaten ufacık olduğu için tohum ağza çok az geliyor.Ağızda tohumun dış kısmı jölemsi bir kıvama dönüşüyor.Bu biraz tuhaf ama bu özelliğinden yani dışının sıvıyla jölemsi kıvama gelmesinden dolayı vegan jöleler ve pudingler yapılıyormuş.Zayıflamaya etkisi var mı bilemiyorum ama bende pek etkisi olmadı.Tok tutma konusunda da bir şey fark etmedim.


Chia tohumunu içinde kullandığım birkaç tarif;



Biri, tipik bildiğimiz yoğurt içine 2 çay kaşığı atıp karıştırdım.Bu hafif gelirse içine çok az da kepek ekmeği yada kıtır galeta tarzı şeyler kırıntılayabilirsiniz.


Diğeri; chialı omlet.2 yumurta,1 çay kaşığı chia tohumu,tuz,karabiberi çırptım.Tavada hindi fümeyi hafif pişirdikten sonra üzerine bu karışımı ekleyip çift taraflı pişirdim.Baya lezzetli oldu.

Yorum Gönder

4 Yorumlar