KIZARMIŞ DONDURMA TARİFİ

 


Yine bir tarif yazısıyla karşınızdayım.Evde durdukça çeşit çeşit tarif deneme şansım oldu.Özellikle merak ettiğim ve artık dışarıda da yiyemeyeceğimiz tarifleri denemeyi tercih ediyorum.Bu konuda profesyonel değilim ama lezzet konusunda yaptığım yemekleri tutturduğumu düşünüyorum.Tabi ara ara yapıp pekiştirmek gerek ki bu yemekler daha da leziz olsun.Bu dönemde denemek istediklerim arasında kızarmış dondurma da vardı.Ben tatlı sevenlerdenim🙈 Hatta hiç iyi bir şey değil ama arada aşırıya kaçıyor bu durum.E tatlı seven biri olduğum için de yediğim kadar tatlı yapıyorum da ve genellikle tatlı konusunda diğer yemeklere göre daha iyi tutturuyorum😄 Kızarmış Dondurmayı da ilk denememde beğendim ama eksikleri fazlaları ayarlayıp güzel bir tarif oluşturdum.Bu yazımda size bu tarifi vereceğim.


Kızarmış dondurmayı daha önce bir kafede denemiştim.Beğenmiştim fakat yağı ya defalarca kullanılmış yada değişik bir yağdı.Sadece o kısmı rahatsız etmişti.Evde kaldığımız dönemde de bir kafeye gidip yemek mümkün olmayacağından kolları sıvadım ve tarif araştırmaya başladım.Benim tariflerine güvendiğim birkaç isim var.Bunlardan biri de Yılmaz Ailesi kanalının sahibesi Seray Hanım.Onun tarifiyle yaptığım çoğu şey tam tuttu ve hepsinin lezzeti çok iyiydi.Bunda da kendisinin tarifini denemeyi tercih ettim.Aşırı kolay ve çok az malzemeyle yapılıyor.Ben kendi porsiyonuma göre birkaç değişiklik yaptım tarifte.Benim vereceğim tariften 6 porsiyon çıkıyor.Dilerseniz hemen bakalım tarife.


Malzemeler;

-1 paket Algida Maraş Usulü Dondurma Sade (Görseldeki değil diğer kırmızı paketli* olanı alın.Ben bulamadığım için bunu aldım ama arasında aşırı fark vardı.Diğeri kızardıktan sonra bile zor erirken bu kızartırken anında eridi.)

-Yarım paket mısır gevreği

-3 yumurta akı

-Ayçiçek yağı (kızartmak için)


Yapılışı;

Öncelikle maraş dondurma parçalarına, biraz oda sıcaklığında bekletildikten sonra,eldiven yardımıyla yuvarlak şekiller verilir.Hemen buzluğa atılır ve orada donması beklenir.Bu arada yumutaların beyazları ayrılıp biraz çırpılır.Mısır gevreği de bir rondo yardımıyla iyice çekilir.Un yada una yakın bir kıvam alana kadar bu işleme devam edilir.Kalın kalırsa kızartıldığında o kısım baya kalın kalıyor, yağ çekiyor ve dondurmanın tadını bastırıyor.Şekil verilmiş dondurmalar önce yumurta akına iyice bulanır.Daha sonra ufalanmış mısır gevreğine batılır ve etrafı iyice kaplanır.Sonra tekrar yumurta akına bulanıp ardından mısır gevreğiyle iyice, tamamen kaplanır.Ben bu işlemi iki kere yapıyorum.İyice kaplanmasına dikkat edin ki kızarırken dondurma çıkmasın.Üç kez yapınca çok kalın oluyor ve o şekilde tadını çok beğenmedim.Daha sonra bu kaplanan dondurmaların her biri ayrı ayrı streç filme sarılıp buzluğa atılır.2 saat dinlendirdikten sonra derin bir kapta kızgın yağda 10-15 saniye her tarafı kızartılır.İsterseniz üzerine çikolata sos dökebilirsiniz.Oldukça basit ve çok lezzetli bir tatlı.Afiyet olsun.










*Yapılırken bu dondurma kullanılırsa daha iyi sonuç alınıyor.

Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Çok güzel görünüyor, kızarmış dondurma denememin bir tülü kısmet olmadığı lezzetlerden. Yaz gelince ya tarifini uygulayacağım ya da bir yerde yiyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşaALLAH deneyince beğenirsiniz.Çok lezzetli bir tatlı.

      Sil