TALE OF THE NINE TAILED KORE DİZİSİ KONUSU, YORUMLARIM VE REPLİKLERİ | SPIN OFF EKİYLE BERABER

 


Tür: Korku, Aksiyon, Fantastik

Bölüm Sayısı: 16

Yıl: 2020


Oyuncular:

Lee Dong Wook- Lee Yeon

Jo Bo Ah- Nam Ji A

Kim Bum- Lee Rang

Kim Yong Ji- Ki Yu Ri

Lee Tae Ri- Imoogi

Hwang Hee- Goo Shin Ju


Konusu:

Lee Yeon, kendisine dağın ruhu olma görevi verilmiş dokuz kuyruklu tilkidir.Dağı koruma görevini yalnız başına yapar ve yalnız yaşar.Ama bir gün ziyaretine bir insan gelir.İsmi A Eum'dır ve dağ ruhunu çok sevmiştir.Lee Yeon'la her bulduğu fırsatta vakit geçiren A Eum, Lee Yeon'a hislerini açar ve bu hisleri karşılıksız değildir.A Eum dağ ruhu Lee Yeon için çok kıymetlidir.Ama düşmanları Imoogi'nin onların sahip olduğu her şeyde gözü vardır.Bir ruh olarak canlı bedenine girerek yaşayan Imoogi, Lee Yeon'u hiç beklemediği yerden vuracaktır.Imoogi'yle süren bu savaşta Lee Yeon, A Eum'ı kaybeder.Ama o ölürken ona tilki boncuğu verir ve bu boncuk sayesinde onu sonraki hayatında bulmak ister.Bu arada Lee Yeon'un kardeşi Lee Rang, A Eum'a abisi tarafından kendinden daha fazla değer verildiğini görünce abisine düşman olur.Onun ve özellikle yeniden doğacak olan A Eum'ın canını acıtmak ister.Lee Yeon sırf A Eum'ın yeniden doğmuş haline kavuşmak için dağ ruhu görevini bırakıp insan kılığına giren hayvanları cezalandırma görevini alır.Bu görevi yaparken yüz yıllarca A Eum'ı bekler.Sonunda ona benzeyen Nam Ji A ile karşılaşır.Nam Ji A, küçükken bir trafik kazası geçirerek anne babasını kaybeder.Bu gerçek manada kaybetmektir.O kazada anne babası yok olur.Bu kaza ise tilki tepesinde, sürekli gizemli olayların döndüğü yerde olmuştur.9 yaşında anne ve babasını kaybeden Ji A'yı, anne babasının kılığına giren iki ruh ele geçirmeye çalışır.Fakat Lee Yeon yetişir.Burada Ji A ile ilk kez karşılaşan Lee Yeon, onu A Eum'a benzetse de tilki boncuğunu onda bulamayınca ona kendini unutturur.Nam Ji A, annesiyle babasının başına gelen bu olaylardan dolayı doğaüstü olaylara ve hikayelere merak salmıştır ve mesleğini de bu yönde seçip bir fantastik dizi-film yapımcısı olur.Bu sırada tilki tepesi olayını da araştırmaya devam eder.Şans eseri yeniden karşılaştığı Lee Yeon'u zor da olsa tanır.Lee Yeon ise onu unutturmasına rağmen nasıl hatırladığını anlayamaz.Ji A'da boncuğu tekrar arar ama bulamayınca o olmadığına inanır.Ji A ise Lee Yeon'la karşılaşmasının anne babasını bulmak için güzel bir fırsat olduğunu düşünerek Lee Yeon ile bu konuda iş birliği yapar.Bu sırada tuhaf olaylar ikisinin de peşini bırakmaz.Imoogi yeniden uyanmıştır ve istedikleri için tekrar harekete geçer.Bu mücadele içinde geçmiş yaşamları karşılarına çıkar ve aynı olayların tekrar etmemesi için savaşırlar.


Yorumlarım:

Son birkaç senedir fantastik dizilere sarmış durumdayım.Artık romantik-komedi ve tipik senaryoya sahip Kore dizileri artık kesmiyor😂 Neyse ki son dönemlerde de sık sık bu türde dizi çıkıyor.Bir de kadro sağlam olursa diziler efsane oluyor.Tale Of The Nine Tailed çıkmadan reklamı yapılırken sevgili Mor Düşler Kitaplığı'yla dizi dedikodusu yaparken bunu beraber izlemeye karar verdik😄 İyi ki karar vermişiz.Çok çok iyi çıktı.Diziyi güncel takip ettiğimiz için heyecanı iki kat arttı.Başında bile dizinin çok iyi olacağını anladık.Kadroda Lee Dong Wook ve Kim Bum'un olduğunu biliyorduk.Bu yüzden merak ettik baya.Ayrıca dizi sayesinde Lee Tae Ri hayranı da olduk😂 Ben kadın oyuncuyu tanımıyordum ve ilk kez izleyecektim.Bir de diziyi izlerken bir sürpriz daha yaptılar ve Lee Tae Ri de katıldı kadroya.Gerçekten efsane bir kadro oluştu.Kim Yong Gi de dizide oynayan, kendini yeni yeni gösteren ve çok iyi bir oyuncu.Tam bir görsel şölendi dizi yani😄Hepsi de çok iyi oynayıp rollerinin hakkını vermiş.Bunların dışında senaryosu çok iyiydi.Bir sonraki bölümü heyecanla bekliyorsunuz.Aksiyon,korku ve fantastik sahneleri çok iyiydi.Ama Gumiho'yu anımsatan 9 kuyruklu sahneler çok göremedik dizide😄 Ama gerçekten başarılı bir dizi olmuş.Dönüp tekrar tekrar izleyebileceğim bir dizi.




Spin Off Versiyonu;

Diziden sonra çıkarılan Spin Off versiyonunda, diziyi izleyenlerin içinde bir hüzün olarak kalan Lee Rang'ın hayatı anlatılıyor.10 dakikalık 3 bölüm yapılmış.Lee Rang'ın hayatında önemli olan insanlarla ilk karşılaşmaları ve onların Lee Rang hakkında düşündüklerine yer verilmiş.Aslında bunlar spin offta gösterilenlerden daha çoktu bence.Hayatındaki en önemli yerlere sahip olanlardan biri olan Ki Yu Ri''yle tanıştıkları anı tam anlatmamışlar ama Yu Ri'nin gözünden Lee Rang'ı kısa süre içinde çok güzel anlatmışlar.Lee Rang için bir diğer önemli kişi olan köpeğinin reenkarne haliyle olan maceralarına da kısaca yer verilmiş ama bu hikayenin ana konusu Lee Rang'ın abisine olan kırgınlığı ve ona olan özlemi olmuş.Abisi Lee Yeon'la olan anılarına çok kısa yer verilmiş, yüzü gösterilmemiş ve Lee Dong Wook bu mini dizide yok.Bu hikaye Lee Rang'ın hayatının yayınlanacağı mini diziyi bekleyenler için biraz hayal kırıklığı olmuş olabilir.Çünkü bu mini dizide anlatılanlar zaten dizinin kendisinde de geçiyordu.Tek artısı Lee Rang'ı biraz daha fazla görmüş olmamız.Spin Off'u yeni izledim ve ostlerini dinlerken diziyi özlediğimi fark ettim.Mini dizi çok mutlu etmese de dizi tekrar tekrar izlenebilecek bir yapım olmuş.Bu arada diziye konuk olarak Start Up dizisindeki Chul San karakteri göründü minik bir yerde.


Replikler;


Lee Yeon tam bir naneli dondurma canavarı çıktı😄














Burada Lee Yeon'un Ji A'yı, A Eum olduğu için değil de Ji A olduğu için sevdiğini öğrendik😍










Ben de😄


😂




Ben de yüzüklerimi Lee Yeon tarzı takıyormuşum meğer😂










😂













Spin Off Replikleri;












SPOILER!!!




😂






Yorum Gönder

17 Yorumlar

  1. Fantastik olduğu kadar gerilim yüklüydü dizi. Ve ben bunu çok sevdim. :)) Olaylara sonradan dahil olanların fazla kolay kabullenişi bir parça sırıtsa da sevdim ben diziyi. Henüz bitirmedim ama Kim Bum a bu rol çok iyi gitmiş. Lee Donk Wook zaten hiç yaşlanmıyor sanki. :) Ergen tripleri hala sırıtmıyor üzerinde. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet her tür vardı dizide neredeyse, çok başarılı olmuş😊O kısımlar gerçekten biraz garipti😄Dizide herkesin rolü tam oturmuş ve dediğin gibi Lee Dong Wook resmen yaşlanmıyor🤣

      Sil
  2. Çevremde birçok kişi oldukça fazla ilgi duyuyor kore dizilerine. Öntargılı olmak istemem fakat genel olarak uzakdoğu filmleri ya da edebiyatından seçkiler oldukça azdır bende. Sizce neden bir kore dizisi izlemeliyim acaba? Ne önerirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hikayeler genel olarak farklı olduğu için ve oyuncularda bu hikayeleri çok başarılı oynadıkları için bir şans verilebilir.Bir de bölüm sayıları az ve kısa diziler olduğu için çok sıkmıyor da😊

      Sil
  3. Kız diziyi izlemeye başkadım devamını izleneyi unuttum ya ben 🙄😬🤪🤭😂

    YanıtlaSil
  4. Ben de biraz başrol ve biraz da hikayeyi merak ettiğimden başladım ve çok beğendim😊Beklerim🙂

    YanıtlaSil
  5. Çok severek izlemiştim bende. Bazı sahnelerde baya gerildiğimi de itiraf etmek isterim :)
    Emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
  6. Sanırım seni takip ettikçe Kore dizisi bağımlısı olacağım hemen başlıyorum 🤩

    YanıtlaSil
  7. Harika dizinin harika yorumu ellerinize saglik. Öncelikle guncel dizi izlemek zor olsa da bence cok farkli.bir heyrcani oluyor. Hele ki arkadaşınız ile izlemissiniz ne muhabbetler etmissinizdir kim bilir. Dizi izlemenin en sevdigim yanlarindan biri de heyecaninizi paylasan biriyle sohbet edebilmek. Bu yuzden bloglari da cok seviyorum.( kendi bloguma da beklerim haha)
    Kesinlikle roller cok yakismisti oyunculara. Heyecanli, yer yer geren guzel bir diziydi. Kim bum a da cok iyi geldi en cok da ona sevindim.
    Guzel yazi icin cok tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim😍Ben de ilk defa bu tarz bir şey denedim bir, blogger arkadaşımla izledim ve çok keyifliydi😊Dizinin güncel olarak takip edilmesi de çok zevkli oluyormuş😄

      Sil
  8. Konusu ilginçmiş, Kore filmlerini çok seven ama dizilerini pek izleyemeyen biriyim. Uzun bir Kore dizisi listem var bunu da aklıma not alayım. Umarım izleme fırsatım olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu mutlaka tavsiye ederim beğeneceğinden eminim😊

      Sil