ALICE HARİKALAR DİYARINDA | LEWIS CARROLL KİTAP YORUMLARIM

 


Pandemi sürecinde edindiğim yada tekrar kazandığım diyeyim en güzel alışkanlık kitap okumak oldu.Bir ara baya bırakmıştım sonra az az okumaya başladım tekrar.Evde kaldığımız süre boyunca kitap okumaya biraz gaz verip iki üç kitabı aynı anda okuma çılgınlığına bile giriştim😄 Benim için çok iyi oldu çünkü merak ettiğim tonlarca kitap vardı ve hala da var.Eskiden tek türde kitap okurken artık çok farklı türlerde kitaplar da okuyorum.Son dönemlerde aralarından en çok beğendiklerim masal kitapları oluyor.Klasiklerde bulunan bildiğimiz masalları tekrar okudum.Önceden okumuş olmama rağmen ilk kez okuyormuş gibi heyecanla ve keyifle okudum.Tekrar okusam yine aynı şeyleri hissederim herhalde.Bulunduğumuz andan ve yerden çok farklı yerlere götürdüğü için olabilir.Bu yazımda yine klasik masallardan olan Alice Harikalar Diyarında kitabı hakkındaki yorumlarımdan bahsedeceğim.



Kitabın konusundan bahsedeyim biraz.Alice ablasıyla nehrin kıyısında otururken yapacak bir şey bulamadığı için sıkılır.Bu sırada önünden bir tavşan geçer ve geçerken konuştuğunu fark eder.Fakat buna şaşırması gerektiğini biraz zaman geçtikten sonra anlar.Durumu kavrayınca merakla tavşanı takip eder ve tavşanın girdiği delikten o da girer.Oldukça uzun bir düşüşün ardından kendini çok farklı bir dünyanın içinde bulur.Burada, içecekler sayesinde kolayca büyüyüp küçülecek, oldukça sıra dışı bir çay partisine şahit olacak ve en sonunda kalpsiz Kraliçeyle karşılaşacak.Tavşanı takibi sırasında uzun ve sıra dışı maceralar yaşayan Alice, her zaman ilgisini çeken masallardan birini kendisi de yaşadığı için oldukça heyecanlıdır.Masalın bölümlerini spoiler olmaması açısından anlatmayacağım.Eskiden Alice'i okuyup okumadığımı hatırlamıyorum ama Disney yapımı çizgi filmini izlemiştim diye hatırlıyorum.Hikayeyi çok hatırlamıyordum bu yüzden okurken bölümleri çok bilmediğimden oldukça keyifli oldu okuması.Macera dolu bir kitap.Alice'in aslında küçücük bir çocukken hayal ettiği şeylerle, kendi Harikalar Diyarında yüz yüze gelip yaşadığı maceraları ve burada karşılaştığı sorunlarla kendi mücadele etmesi anlatılıyor.Okuyucuyu da bu Harikalar Diyarına sürükleyen güzel bir masal.


Kitaptan Alıntılar;

-Alice genellikle kendisine güzel önerilerde bulunurdu (her ne kadar bu önerileri dikkate almasa da) ve bazen kendini o kadar sert bir dille azarlardı ki gözleri dolardı.

-"Okuduğum masallarda anlatılanların hiçbir zaman gerçekleşmeyeceğini düşünürdüm, ancak şimdi bir masalın tam ortasındayım!Benim hakkımda yazılmış bir kitap olmalı, kesinlikle olmalı!Büyüdüğümde ben de bir tane yazacağım - gerçi zaten büyüğüm," dedi ve üzgün bir sesle ekledi: "En azından burada daha fazla büyüyecek yer yok."

-"Lütfen bana hangi yolu izlemem gerektiğini söyler misiniz?"
"Bu nereye gitmek istediğine göre değişir."
"Aslında nereye gitmek istediğim pek umurumda değil bir yere varayım yeter."
"Ah, bundan hiç kuşkun olmasın, kesinlikle bir yere varırsın, tabii eğer yeteri kadar yürürsen."

-"Buradaki herkes delidir.Ben deliyim, sen delisin."
"Benim deli olduğumu nereden biliyorsun?"
"Deli olmalısın, yoksa buraya gelmezdin."





Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Küçükken ben de çizgifilmine denk gelmiştim ama hiç okumaya fırsatım olmamıştı bir ara bakacağım mutlaka :)

    YanıtlaSil
  2. Masal kitaplarının hepsi birbirinden güzel ve keyifli, ben de çok seviyorum masal kitaplarını okumayı:)))

    YanıtlaSil
  3. hımm bu yeni baskısını okuyum ben dee :)

    YanıtlaSil