GYOZA TARİFİ 🥟 | JAPON MANTISI

 


Uzakdoğu'nun sadece dizi, film ve müzikleri değil, yaşam tarzları, yemekleri ve dilleri de ilgimi çekiyor.Mutfağa karşı özel bir ilgim olduğundan özellikle yemeklerine ayrı bir ilgim var.Benim ilgim başladığı zamanlarda bu yemeklere ulaşmam kolay değildi ve bu yüzden kendim araştıra araştıra bu yemekleri yapmaya başladım.Özellikle bol bol Kore yemekleri denesem de Japon mutfağını da severim.Japon yemeklerinden de tadını merak edip denemek istediğim yemekler vardı.Bunlardan biri de Gyoza'ydı.İlk denemem de sonrakiler de iyi oldu ve evde baya sevilince tarifini sizlerle paylaşmak istedim.


Mantı Uzakdoğu'nun en uzak köşesinden ülkemize hatta Balkan ülkelerine kadar yayılmış coğrafyaya sahip bir yemek çeşidi.Japonya'da Gyoza, Kore'de Mandu, ülkemizde Mantı ve diğer ülkelerde de çeşit çeşit isimleri ve yapılış tarzı var.Gyoza da Japon mantısı.Aynı bizdeki gibi hamur ve kıymayla yapılan bir yiyecek.Ama harcı, pişiriliş tarzı, katlanması ve büyüklüğü bizim mantıdan oldukça farklı.Aslına bakarsanız pişirme şekli tariften tarife değişiyor ama benim yaptığım şekilde yapınca biz çok beğeniyoruz ve bu şekilde yapmaya devam ediyorum.Dilerseniz ürünün malzemelerine bir bakalım.


Malzemeler:

Hamuru için;

2,5 su bardağı un
1 su bardağı sıcak su
Tuz

Harcı için;

175 gram dana kıyma (Tavuk kıyması da kullanabilirsiniz.Bizim evde benden başka tavuk seven olmadığı için ben dana kıymayla yapıyorum)
2 adet mantar
2 adet taze soğan
1 adet beyaz lahana yaprağı
1 yemek kaşığı soya sosu
Tuz (az)

Son olarak mantıyı batırmak için Soya Sosu.


Yapılışı:

Hamurun malzemelerini karıştırıp iyice yoğuruyoruz.45 dakika bekletip ceviz büyüklüğünde parçalar ayırıp yuvarlıyoruz.Bunları ince olacak şekilde, yuvarlak şekillerde açıyoruz.Hamur yapışabilir, eğer üst üste koyacaksanız aralara mutlaka un serpin.Harcı için; yeşil soğan, mantar ve lahanayı ince ince doğruyoruz (Yine bizde sebzeler büyük büyük sevilmediğinden ben ince kıymaya çalıştım.Siz de sevmiyorsanız robottan da geçirebilirsiniz).Bu ince kıymış olduğumuz sebzeleri kıymanın içine ekliyoruz.Soya sosu ve tuzu da ekleyip iyice karıştırıyoruz.Açmış olduğumuz hamurun yarım kısmına 1 tatlı kaşığı harç koyup yarım ay şeklinde kapatıyoruz.Kenarları elimizle hafif yapıştırıp parmaklarımızla hamurum kenarına zikzak hareketlerle şekil veriyoruz.Aynı mantıda olduğu gibi kaynar suda gyozalarımızı haşlıyoruz.Gyozaların daha sonra yapışmaması için suya bir miktar yağ ekleyebilirsiniz.Daha sonra bir kaba alıyoruz.Bir tavada yağı kızdırıp haşlanmış gyozalarımızı çift taraflı kızartıyoruz.(Bu işlemi ters şekilde yani önce kızartıp sonra haşlama şeklinde yapan da var ama bu şekilde ben daha lezzetli ve çıtır buluyorum).Çıtır çıtır Japon mantımız Gyoza hazır🥟 Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun😉

Tarifin videolu halini de Instagram hesabımda paylaştım👩‍🍳


Yorum Gönder

12 Yorumlar

  1. Hiç denemedim ama canım çekti şuan :) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok lezzetli oluyor tavsiye ederim😉Teşekkürler😊

      Sil
  2. aaaa super gözüküyor yaaa tadı nasıl bizim mantıya mı benziyor tadı, saol yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harcı ve pişirilme tarzı farklı olduğundan tadı da biraz farklı ama çok lezzetli🤌

      Sil
  3. Uzakdoğunun filmleri ve dizileri son dönemde çok popüler. Tarif de değişik, denemek gerek,çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet artık Uzakdoğu sineması oldukça yaygın.Rica ederim😊

      Sil
  4. Deeptone önerisi ile geldim. :) Uzak doğu benim de her yönüyle ilgimi çekiyor. Mutfağında sevdiğim sayılı şey çıkmış olsa da denemekten vazgeçmiyorum ben de. Hingel diye bir mantı var ona benziyor şekil olarak. Ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz😊Ben de Hingeli merak ediyorum ne zamandır.Onu da deneyeceğim bir ara🤭Hemen hemen benziyor şekilleri, Hingel biraz daha bohça gibi.

      Sil
  5. bu yazını son yazıma koyduum :)

    YanıtlaSil
  6. Yazıyı okurken ağzımın suları aktı eheheh :D ellerine sağlık canım. Düşündüğümden daha basit bir tarifmiş. Tadını çok merak ettim, muhakkak deneyeceğim. Paylaştığın için teşekkürler :) ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece hamuru tek tek açması ve şekil vermesi yoruyor onun dışındaki işlemler kolay😉Şimdiden afiyet olsun canım🥰Rica ederim💗

      Sil