AKNEYE MEYİLLİ CİLTLER İÇİN FONDÖTEN RUTİNİ ÖNERİSİ👩

 


Sivilceli ve akneye meyilli ciltler fondöten kullanımında zorlanabilir.Ciltte kalan sivilce izlerini kapatmak için fondöten yada kapatıcıya ihtiyaç duyulabiliyor.Ama doğru rutin uygulanmadığında da ciltte tekrar sivilcelenme oluşabiliyor.Bu kısır döngü bazen sinir bozucu olabliyor.Ben de bir ara yoğun sivilcelenmeyle mücadele ettim ve cildimdeki sivilce ve sivilce izlerini kapatmak içinde fondöten kullanıyordum.Doğru şekilde uygulamayınca ve doğru ürünleri kullanmayınca daha da çoğaldı.Zamanla bu soruna iyi gelebilecek yöntemler keşfettim ve şimdi uyguladığım fondöten rutinimde bu tarz problemler yaşamıyorum.Bu yazımda da sizlere bu yöntemlerden bahsedeceğim.



Benim cilt tipim karma-yağlı ve akneye meyilli olarak geçiyor.Dönem dönem farklı sebeplerden dolayı yoğun sivilcelenme problemleri yaşadım.Makyaj yapmayı seviyorum ve sıkça yaptığım dönemlerde de bu problem oluştu.Bir de maske taktığımız dönemde de yoğun makyaj yapıyordum, o arada da yoğun sivilcelenme yaşadım.Sivilcelenmenin çeşit çeşit nedeni olabilir ama cilt tipimiz buna yatkınsa tedaviyle geçecek bir sorundur.Ama yine de ara ara yaşıyor ve makyajı da seviyorsanız bunun için birkaç şey önereyim.Öncelikle akneye meyilli ciltlerin, diğer cilt tipleri gibi fondöten uygulama öncesinde cildi temizlemesi iyi olur.Bundan sonra, düzenli kullandığınız akne önleyici kreminiz varsa fondötenden önce mutlaka ama mutlaka kullanın.Hatta bu kremi baz niyetine kullanmanızı tavsiye ederim.Eğer ekstra bir makyaj bazı kullanmak isterseniz, yapısının yağlı olmamasına ve gözenekleri tıkayacak kadar ağır olmamasına dikkat edin.Gözeneklerin az bir süre bile tıkanık kalması akne oluşumunu tetikleyebilir.Daha likit ve hafif yapıda ürün tercih edilebilir.Fondötene geldiğimizde ise dikkat edilecek önemli hususlar, fondötenin mümkünse su bazlı olması, yağ oranının çok düşük olması yada yağlı ciltler için üretilmiş bir fondöten olmasıdır.Bunun dışında yapısı da hafif olursa cilde uygulandığında gün içinde cilt, diğer ağır yapılı fondötenlere göre daha fazla nefes alabildiğinden sivilcelenme riski de düşük olur.Bir de fondöten seçerken içeriğinde sivilcelenmeyi önleyen yada sivilcelenmeyi geçiren (çay ağacı yağı gibi) içeriklere sahip olmasına da dikkat edebilirsiniz.Fondöteni uygularken de mümkün olduğu kadar hijyenik şekilde uygulamak gerekiyor.Çünkü bakteri de sivilcelenme oluşturabiliyor.Bu yüzden sık kullanılmış ve temizlenmemiş sünger yada fırça tercih etmeyin.Uygulamada fondötenin daha hafif ve cildi yormayacak şekilde durması için benim önerim nemli sünger yardımıyla uygulanmasıdır.Bir fondöten türünü akneye meyilli ciltler için önermiyorum, o da stick fondötenler.Bu zamana kadar kullandıklarımın hepsi sivilcelenme yaptı.Çok ağır, yağlı yapıda olduklarından ve gözenekleri tamamen tıkadıklarından akneli ciltlere iyi gelmediğini düşünüyorum.Son olarak tavsiyem makyajla işiniz biter bitmez güzel bir şekilde cilt temizliği yapmanız.Cilt tipinize göre önce bir makyaj temizleme ürünüyle önden makyajı çıkarıp ardından akneye meyilli ciltler için üretilmiş olan herhangi bir temzileme jeliyle cildinizi makyaj kalıntılarından güzelce arındırın.Bu şekilde bir rutin oluşturduğunuzda makyajı daha rahat kullanabileceğinizi ve makyaja bağlı akne oluşumunu da azaltabileceğinizi düşünüyorum.En azından ben de böyle oldu ve bu rutine devam ediyorum.

Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. ne yazık ki benim cildim sivilceli değil ama sivilcelenmeye çok yatkın o yuzden bu tavsiye işime yarar çok teşekkürler (:

    YanıtlaSil
  2. hımmm ya nette ne çok akne sorunlu var yaaa bu da aklımda olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle maalesef😕Akne sorunu olmayanlar çok şanslı😄

      Sil