HARRY POTTER RESİMLİ KİTAPLAR HAKKINDAKİ YORUMLARIM⚡

 


Harry Potter filmlerinin çıkışının bu sene 20. senesi olduğundan her yerde Harry Potter furyası var.Açıkçası 20. senesi olmasa bile asla popülerliğini yitirmeyen bir seri.Hem filmlerini hem kitaplarını ayrı seviyorum.Ama ben de çoğunluk gibi filmden ziyade kitaplarını daha çok seviyorum.Tekrar tekrar okuduğum bu serinin 25 yıl içerisinde kitapları da farklı şekillerde basılmaya devam etti.Koyu ve oldukça eski bir Harry Potter hayranı olarak bu basımları da kaçırmamaya çalışıyorum.Bu yazımda size serinin resimli kitaplarından bahsedeceğim.



Harry Potter kitaplarının elimde ilk basım halleri bulunuyor ve birçok kez bu kitapları okudum.Hikaye o kadar güzel ki her defasında nasıl yeni okuyormuşum gibi hissediyorum bilmiyorum😄 Bu kitapları da ayrı bir yazıda anlatacağım(Harry Potter'ı anlatmaktan asla bıkmıyordu😂).Bu yazımda Jim Kay'in Harry Potter dünyası için hazırlamış olduğu çizimlerle oluşturulan kitaplardan söz edeceğim.Bendeki diğer kitapların kapak çizimleri Mary Grandpre tarafından tasarlanmış ve bu çizimleri çok beğeniyorum.Jim Kay'in ise resimli kitaplar için hazırlamış olduğu çizimleri oldukça merak ederek kitapları aldım.Bu kitaplar standart kitap boyutuna göre oldukça büyük ve ağır.Harry Potter kitaplarındaki hikayeler uzun olduğundan, kitaplar daha çok çizime yönelik olur ve hikayeler kısaltılır diye tahmin ediyordum ama hikayeler diğer kitaplardakilerle birebir aynı ve kısaltılmadan direkt resimli kitaplara aktarılmış.Yani bu kitaplarda da okuyacağınız Harry Potter serüveni birebir aynı.Kitaplar büyük olduğundan hikayelerin sayfa sayıları daha az.Çizimlere ise tam anlamıyla bayıldım.Hikayeler, kişiler, yerler detaylarıyla o kadar güzel çizilmiş ki çok beğendim.Kitabı okurken bir yandan da hikayeye ait çizimleri incelemek oldukça keyifliydi.Şimdi teker teker kitapların konularına ve kitaplar hakkındaki yorumlarıma bakalım.



Harry Potter ve Felsefe Taşı Resimli Kitap

Harry Potter, ailesini bebekken kaybettikten sonra, teyzesiyle eniştesinin yanına verilir.Burada yaşadığı hayat tam bir kabustur.Teyzesi, eniştesi ve kuzeni tarafından sevilmemektedir ve sürekli dışlanır.Kendisinde bazen anlam veremediği tuhaf özellikler fark eder.Öfkelendiğinde yada üzüldüğünde kendi isteği dışında bazı şeyler meydana gelir.Harry aslında büyücüdür ve Hogwarts Cadıcılık ve Büyücülük Okulu'ndan onu oraya davet edecek mektup almaya başlar.Bu mektupları eniştesi yüzünden asla açamaz.Çünkü teyzesi ve eniştesi onun bu özelliğini biliyor ve onu sihirden tamamen uzak tutmaya çalışıyorlardır.Fakat Hogwarts bekçisi Hagrid, Harry'yi alıp Hogwarts'a götürür.Harry burada daha önce yaşamadığı kadar harika bir hayat yaşar.Ama bu sırada Harry'nin annesini ve babasını öldüren ama aynı gün kendisini öldürmeye çalışırken gücünü kaybeden Voldemort, okulda bulunan bir şeyin peşindedir.Bu ölümsüzlük taşı olan Felsefe Taşı'dır.Ölümsüzlüğü arayan Voldemort, okulda gizli olan Felsefe Taşı'nı almaya çalışırken Harry'yle karşı karşıya gelir.Felsefe Taşı resimli kitabı çizimler açısından çok güzeldi.İlk kitap olduğundan mı bilemeyeceğim ama çizimler oldukça hoşuma gitti.

"Sende bir şey var, Harry, onun sonunu da bu yazdı.Hiç hesaplamadığı bir şeyle karşılaştı o gece -neydi, bilmiyorum, kimse bilmiyor- ama seninle ilgili bir şey onun canına okudu."



Harry Potter ve Sırlar Odası Resimli Kitap

Harry, Hogwarts'taki ikinci senesinde okuldaki Sırlar Odası'nın açıldığını öğrenir.Bu odada kendisiyle göz göze gelen herkesi öldüren bir yaratık vardır.En son, yakın arkadaşı Ron'un kardeşi Ginny'nin kaçırıldığını öğrendiklerinde bu odaya girip onu kurtarmaya çalışırlar.Harry, Ginny'yi kurtarırken hem oradaki yaratıkla hem de Voldemort'un anısıyla yüz yüze gelir.Sırlar Odası, benim seride en az sevdiğim kitaptır.Genellikle okurken diğerleri kadar keyif almam.Ama resimli kitabını okurken çok keyifle okudum.Çizimlerle birlikte hikayeyi okumak çok zevkliydi.Çizimler bu kitapta da inanılmaz güzeldi.Seride en az sevdiğim hikayeyi bile severek okuttuğuna göre bu kitaplar olmuştur👍

" 'Sen bir hayalet misin?' dedi Harry, ne düşüneceğini bilemeyerek.'Bir anı,' dedi Riddle sessizce.'Elli yıldır bir güncede saklanmış bir anı.' "


Harry Potter ve Azkaban Tutsağı Resimli Kitap

Harry'nin, Dursley'lerin evinde gördüğü eziyet Marge halanın gelmesiyle ikiye katlanmıştır.Kendini kontrol edemediğinden sinirlendiğinde istemeden de olsa Marge halaya büyü yapar ve evi terk eder.Hogwarts'tan atılacağını düşünen Harry aksine Sihir Bakanı tarafından iyi karşılanmıştır.Bunun sebebi yıllar önce annesi ve babasının ölümünde sebebi olduğu düşünülen Azkaban tutsağı Sirius Black'in Azkaban'dan kaçmış olması ve onun Harry'nin peşine düşmesinden korkmalarıdır.Harry bir kaza sonucu Sirius'la karşılaşır ve ona hesap sormak ister ama bildikleri, gerçekle aynı değildir.Seride okumayı en sevdiğim hikayelerden biri Azkaban Tutsağı.Resimli kitabını da beğendim.İlk kitaplara göre daha karanlık çizimlere sahip bir kitap diyebilirim.Bir de benim aldığım kitapta basım hatası vardı ve sayfalarca yazı şu şekildeydi*.

"Patronus, bir pozitif güçtür, Ruh Emici'nin beslendiği şeylerin -umut, mutluluk, varlığını sürdürme arzusu- bir yansımasıdır ama gerçek insanlar gibi umutsuzluk hissetmez, bu yüzden de Ruh Emiciler'in ona zararı dokunmaz."


*


Harry Potter ve Ateş Kadehi Resimli Kitap

Harry, Hogwarts'taki dördüncü senesinde okulda üç büyücü turnuvasının düzenleneceğini öğrenir.Bu turnuvaya farklı okullardan 17 yaş ve üzeri öğrenciler katılabilmektedir.O sene 14 yaşında olan Harry'nin Ateş Kadehi'ne ismini koyma gibi bir şansı yoktur ama üç şampiyonun Ateş Kadehi'nden isimleri çıktıktan sonra Harry'nin adı da kadehten çıkmıştır.Kendisi de, buna şahit olanlar da duruma anlam veremese de Harry bu zorlu turnuvaya katılmak zorundadır.Kitabın başlarında bol bol çizim olduğundan bu kitap diğerlerine göre daha fazla çizime sahip herhalde diye sevinirken ilerleyen sayfalarda hiç çizim olmayan birçok bölüm vardı.Bu biraz üzdü ama olan çizimler oldukça güzeldi.Bir de Ateş Kadehi resimli kitabın yazı boyutu diğerlerine göre daha küçüktü.

" 'Buna Düşünseli deniyor,' dedi Dumbledore.'Bazen zihnimde çok fazla düşünce ve anının tıkıştırılmış olduğunu hissediyorum.Böyle zamanlarda,' dedi Dumbledore, taş çanağı işaret ederek, 'Düşünseli'ni kullanırım.Basit bir işlem: zihnindeki fazla düşünceleri dışarı akıtıp çanağa dolduruyor, sonra da gönlünce inceleyebiliyorsun."

Harry Potter Resimli Kitaplar serisine bayıldım ve hepsini keyifle okudum.Çizimleri çok beğendim.Çok güzel olmuş.Şu an 4 resimli kitap çıkarıldı ve 5. kitap olan Zümrüdüanka Yoldaşlığı ekim ayında çıkacakmış.Onu da heyecanla bekliyorum.

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Kaç yıl geçse de yeri ayrı insanda. Kitaplarını da filmlerini de çok sevmiştim. Bir gün tüm seti alacağım çünkü daha önce kütüphaneden ve arkadaşlardan alarak okudum. :) Resimli kitapları çok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle😍Resimli kitaplar da güzel olmuş tavsiye ederim.Hikaye aynı ama çizimler için, Harry Potter hayranı olanların koleksiyonunda olabilecek parçalardan bence.

      Sil
  2. Harry Potter filmlerini izlemedim fakat kitaplarını okumak isterim.Nedendir bilmiyorum filmleri ilgimi çok çekmiyor:)

    YanıtlaSil
  3. ya sende görünce inceledim güzel tabi de yani kaça aldın bunlarııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben aldığım zamanlarda 60 lira gibiydi fiyatları, şimdi bakamiciim😑

      Sil