MAKYAJ TÜYOLARIM💄

 


Blogumu açtığımdan ve güzellik paylaşımları yaptığımdan beri okurlarımdan sık sık yaptığım makyajlar hakkında tüyolar ve nasıl yaptığıma dair sorular geliyordu.Makyajımı arada değiştirerek yapıyorum ama uyguladığım bazı teknikleri neredeyse tüm makyajımda kullanıyorum.Bu teknikler makyajımı daha güzel gösteriyor ve benim cilt tipime göre daha uygun oluyor.Bu yazımda size tüm makyajımda uygulamış olduğum teknikleri ve tüyolarımı anlatacağım.



Yüz makyajı; Eskiden çok fazla baz kullanmıyordum ama zamanla baz kullanmaya alıştım.Ben genellikle ışıltılı baz tercih ediyorum çünkü ışıltılı cilt hem daha sağlıklı hem de daha genç duruyor.Kapatıcımı fondöten sürmeden önce uyguluyorum.Bunun nedeni de fondöten sürdükten sonra kapatıcı uygulandığında ton farkını engellemek ve fondötenin bütün durmasını sağlamak için.Bir de bu şekilde uyguladığımda kapatıcının kalıcılığı daha iyi oluyor.Kapatmak istediğim yerler de daha güzel kapanıyor.Fondöten olarak da ya genellikle hafif yapılı ama kapatıcılığı orta-iyi arası ürünler yada çoğunlukla bb krem kullanıyorum.Bunu da yine nemlendirici etkisi yüksek olanından tercih ediyorum.Pudrayı ise yüzümün her yerine uygulamıyorum.Genellikle sıkıştırılmamış pudra tercih ediyorum.Göz altlarımdaki fondötenin ve kapatıcının daha güzel durması ve kalıcılığının artması için pudrayı o kısma uygulayıp bekletip fırçayla dağıtıyorum.Bir de allık ve kontür uygulayacağım kısımlara pudra uyguluyorum.Bunun sebebi de allığın ve kontür ürününün o bölgelere yapışıp leke leke durmaması ve güzel dağılması için.


Bronzer ve kontür ürünleri çok sık kullandığım ürünler değil ama aralarından kontür ürününü kullanmayı daha çok seviyorum.Genellikle soğuk alt tonlu krem kontür ürünü tercih ediyorum.Burun kenarlarıma ve çene hizama uygulayıp dağıtıyorum.Burun kontürü yapacaksam bunu soğuk alt tonlu bir farla yada kaş farıyla da yapıyorum.Kaşımın hizasından başlayarak aşağı kadar uygulayıp dağıtıyorum.Çene kontürümü ise kulağımdan itibaren çeneme kadar V şeklinde yapıyorum ve çenemin ön kısmında yanlara da hafif uygulayıp dağıtıyorum.Bu da çenenin daha çıkık görünmesini sağlıyor.Allığı ise büyük bir fırçayla hem yanaklarıma hem de şakak bölgelerime kadar bolca uyguluyorum.Allık görüntüsü cildi çok sağlıklı gösteriyor ve ben de bol bol uygulamayı seviyorum.Aydınlatıcı çok sık uyguladığım bir ürün değil ama onu da elmacık kemiklerimin üzerinden kaş altıma doğru C şeklinde uygulayıp dağıtıyorum.Bunun dışında burun ucuma, daha geniş göstermesi için alnıma ve çeneme uyguluyorum.


Göz makyajı; Kaş makyajımda genellikle kaş farı yada kaş rimeli kullanıyorum.Far kullanacağım zaman farı fırçaya alıp kaşımın iç kısmından, alt ve üst hizasından iki çizgi çekip kaş tarağıyla güzelce dağıtıyorum.Bu şekilde, yapılmış gibi güzel duruyor.Kaş rimel kullandığımda ise rimelle kaşlarımı yukarı doğru tarayıp fazla görünen kaşları da yana doğru tarıyorum.Far uygulamamda ise genellikle baz kullanmıyorum.Göz kapaklarım yağlı olduğundan genellikle o kısımda sıvı ürünler birikme yapıyor.Bu yüzden far uygulamadan önce o kısma ya ten rengi mat bir far yada pudra uyguluyorum.Far seçimim ise genellikle pembe, turuncu yada kırmızı tonlarında oluyor ve genellikle ışıltılı renkler tercih ediyorum.Bu renkler ve ışıltıyla yapılan göz makyajı genellikle daha genç gösteriyor.Far uygulama şeklim ise renkli farlarda genellikle, dış kısma daha belirgin renkler, iç kısımlara daha açık tonlar uygulama şeklinde oluyor.Kahve tonlarda yapacaksam gölgelendirmeyi mümkün olduğunca yukardan yapıyorum.Çünkü göz kapaklarım düşük olduğundan bu şekilde uygulamak biraz daha çökük görünmesini sağlıyor o kısmın.Daha sonra diğer renkleri dilediğim gibi uyguluyorum.Yaptığım başka bir teknik daha var.Bu hem kolay hem de göz kapakları düşük olanlar için oldukça güzel.Öncelikle en açık rengi tüm göz kapağına uyguluyorum.Bir koyu rengi katlanma bölgesinin altına uyguluyorum ve en koyu rengi de kirpik diplerimr yakın uyguluyorum.Bu da oldukça hoş duruyor.Göz kalemi sık kullandığım bir ürün değil ama kullandığımda genellikle renkli olanları alt kirpik hizama uyguluyorum.Eyeliner tercihim ise genellikle kalem ve kıl uçlu olanlardan yana.Bunun için de eyelinerla önce haif bir kuyruk çekip sonra üst kirpik diplerimle birleştirerek bir çizgi oluşturuyorum.Rimeli uygularken de önce kirpik diplerime fırçayı iyice yerleştiriyorum ve zikzak çizerek yukarı doğru kirpiklerimi tarıyorum.Bu kirpiklerin daha uzun ve belirgin göünmesini sağlıyor.Rimelde de tercihim plastik kıllı fırçalardan yana oluyor.


Dudak makyajı; Ruj tercihim de genellikle renkli olanlardan yana oluyor.Özellikle lip tint kullanmayı seviyorum.Renkli ruju hafif sürüp dağıtıyorum ve bu şekilde çok hoş duruyor.Renkli rujlar da genellikle nude rujlara göre daha genç gösteriyor.Arada lip gloss yada nude ruj da kullanıyorum.Bu ürünleri tam uyguluyorm.Dudak kalemi sık kullanmıyorum ama kullandığımda genellikle dudağımın dış kısmına uygulayıp dağıtıyorum.

Benim makyaj yaparken kullandığım teknikler bunlar.Umarım keyifle okumuşsunuzdur🥰

Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Makyaj konusunda pek bilgim olmadığından benim için epey faydalı bir yazı oldu. Ara sıra uğrayıp tüyolarından faydalanacağım. Teşekkürler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydası olursa ne mutlu bana😍Rica ederim😊

      Sil
  2. evet peki güzeeel teşekkürler :)

    YanıtlaSil