SİMYACI KİTAP YORUMLARIM📗

 


Daha önce okumamış olduğum kitapları okurken araya da tekrar okumak istediklerimi sıkıştırıyorum bu aralar.Simyacı kitabını çok eskiden okuduğumu ve beğendiğim kitaplardan biri olduğunu anımsıyorum.Hatta yanlış olmasın ama sanırım 13 yaşında okumuştum.O aralar çılgınlar gibi kitap okuyordum😄 Elime hangi kitap geçers , neler popülerse alıp okuyordum.Simyacı kitabıyla da o yaşımda yani bence biraz erken tanışmışım.Kitabı çok hatırlamasam da dediğim gibi etkilendiğim kitaplardan biri olduğunu anımsıyorum.Bu yüzden tekrar okudum ve yorumlarımı da sizlerle paylaşmak istedim.



Kitap, Santiago adlı bir delikanlının bir rüya üzerine Kişisel Menkıbesi'ni yaşama yolculuğunu anlatıyor.Santiago, bir çobandır.Aynı zamanda okumayı da çok sever.Hem okumanın hem de çobanlığın ona çok şey kattığını bilir.Bu sırada rüyasında Mısır piramitlerini ve orada onu bir hazinenin beklediğini görür.Bu rüyadan çok etkilenir.Çobanlık yaptığı sırada bir kralla tanışır ve kral sayesinde Kişisel Menkıbesi'ni yaşaması gerektiğini öğrenir.Bu yolculuk sırasında ona yardım etmesi için Urim ile Tummim adında iki taşı da yanına alır.Yolculuğunun başında Arap bir esnafla tanışır.Delikanlı bu esnafa dükkanda bir süre yardım eder, burada kendine çok şey katar ve yolculuğuna çöle doğru yol alarak devam eder.Bu sırada çölde savaş çıkacağı söylentisi yayılır.Delikanlı bu arada çölde Fatıma adında, gerçek hazinesinin o olduğunu ve ona ulaştığını düşündüğü kızla tanışır.Ama hazinesi daha farklıdır.Bu sırada Simyacı'yla tanışır ve rüyası hakkında onunla da konuşur.Simyacı yoluna devam etmesini ve piramitlere ulaşmasını söyler.Fatıma'ya döneceğine dair söz vererek Kişisel Menkıbe yolculuğuna devam eder.Delikanlı Simyacı'yla olan bu yolcuğunda çölde tabiri caizse kendini bulur.Piramitlere, hazinesine ulaşmak için çölde birçok sınavdan geçerek buraya ulaşmaya çalışır.


Kitap gerçekten hatırladığım gibi etkileyici bir hikayeye sahipmiş.Hani mutlaka okumanız gereken kitaplar tavsiye edilir ya bence Simyacı bunlardan biri.Hayatınızda en az bir kere okumanızı tavsiye ederim.Delikanlının hayatını, Kişisel Menkıbe yolculuğunu, hazineye ulaşması sırasında yaşadıklarının ona kattıklarını okurken, okur kesinlikle bu aşamalarda dönüp kendine de bir bakıyor.Kendi yaşam amacını çabalarını ve yolculuğunu da gözlerinin önünden geçiriyor.Yani hikayede kendini buluyor.Çok başarılı bir yapıt.Bu arada kitabın eski olmasının sebebi neredeyse 20 yıllık olması🤭


Kitaptan alıntılar;

"Gizin kökü şimdidedir; şimdiye dikkat edecek olursan, onu iyileştirebilirsin.Ve şimdiyi iyileştirebilirsen, daha sonra gelecek olan da iyi olacaktır."

"Çünkü efendim, herkes bizim nasıl yaşamamız gerektiğini elifi elifine bildiğine inanır.Ne var ki, hiç kimse kendisinin kendi hayatını nasıl yaşaması gerektiğini bilmez."

"Kötülük, dedi Simyacı, insanın ağzından giren şeylerde değildir.Kötülük oradan çıkandadır."

"-Ama ya başaramayacak olursam?
-Kişisel Menkıbe'ni yaşamış olduğun için öleceksin.Bir Kişisel Menkıbe'nin ne olduğundan habersiz, bunun ne olduğunu asla öğrenemeyecek olan milyonlarca insan gibi ölmekten evladır bu."

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Çok güzel bir kitaptır, herkese tavisye ederim:))) Tekrar okumakla ne güzel yapmışsın:))) Ben de bazı kitapları tekrar okuyorum, şimdi okuduğumda daha güzel bir tat alıyorum:) Bendeki baskısı da sendekiyle aynı:))) Şimdi son çıkan baskıların kapakları çok daha güzel, bir de özel olarak tasarlanmış bir baskısı vardı ama alamadım yeni baskıları:))) İlk yazdığın alıntı çok güzel:))) Emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle her okumada ayrı bir tadı oluyor kitapların😊Ya aynı olmasına çok sevindim😍Yeniler gerçekten güzel tasarlanıyor ama elimdeki eski kitapları da ayrı bir seviyorum😊Teşekkür ederim😊

      Sil
  2. Bu kitabı duydum fakat okumadım, bayağı ilgimi çekti, bulursam okumak isterim.Tavsiye için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. okudum tabisi, evet temel kitaplardan, yazarın da en iyi kitabı bu :)

    YanıtlaSil