KAHVE SOĞUMADAN ÖNCE | TOSHIKAZU KAWAGUCHI KİTAP YORUMLARIM☕

 


Bir ara Japon edebiyatı okumayı hedeflemiştim.Çok ilerlediğim söylenemese de kitapçılarda dikkatimi çeken Japon yazarların eserlerini inceliyorum.Konusu ilgimi çekerse almaya çalışıyorum.Kahve Soğumadan Önce de kitapçıda dolaşırken ilgimi çeken bir kitap olmuştu.Bir de az biraz konusuna bakınca bu kitabı kesinlikle okumalıyım dedim.Yanlış bilmiyorsam oldukça popüler bir eser.Yabancılarda da çok okunanlar arasındaydı.Hatta ülkemizde de Türkçe dışında İngilizce versiyonu da satılıyor.Kitabı o kadar beğendim ki İngilizce versiyonuyla tekrar bu hikayeyi okuyabilirim.Konusu neymiş, kitap hakkındaki yorumlarım nelermiş bakalım.



Funiculi Funicula adlı bir kafe hakkında dönen meşhur bir söylenti vardır; burada geçmişe ve geleceğe gitmek mümkündür.Bu kafede zamanda yolculuk yapmanın mümkün olduğu dilden dile yayılınca kafenin popülaritesi artmış ve sıkça ziyaretçi ağırlamaktadır.Kafe sahipleri Kei ve Nagare oldukça sevecen ve kafe ortamı aile ortamı gibidir.Bir de kahveyi demleme ve servis işiyle ilgilenen Kazu adında bir çalışan vardır.Kazu, zamanda yolculuk işini yürüten yada başlatan-bitiren kişi diyebiliriz.Bu yolculuğun hizmetini Kazu yapıyor yani.Kafenin sıkça değişen ziyaretçilerinin yanında sürekli müşterileri de vardır.Fumiko, Kumi ve Kohtake bunlardan biridir.Hepsinin ayrı bir hikayesi vardır.Bu zamana kadar zamanda yolculukla çok ilgilenmeseler de son dönemde yaşadıkları olaylar yüzünden geçmişe dönmek isterler.Yalnız geçmişe dönmenin kuralları vardır.Kahve bardağa konulduktan sonra yolculuk başlar ve bu kahve soğumadan önce şimdiye dönmek zorundadırlar.Ayrıca geçmişte asla hiçbir şeyi değiştiremezler.Bir de zaman yolculuğu yapılan sandalyenin boş olması ve zaman yolculuğu boyunca buradan kalkmamaları gerekiyordur.Bu kurallara uymazlarsa o masada sonsuza kadar oturan bir hayalete dönüşeceklerdir.Hepsi de bu kuralları bilerek zamanda yolculuk yapma kararlarını verirler.

Kitaba ilk başladığımda konunun ve karakterlerin oturması biraz zaman aldı.Ama bunlar oturunca kitap inanılmaz sardı.Her hikaye güzeldi ama bazıları vardı ki oldukça etkileyiciydiBen özellikle Hirai, Kohtake ve Kei'nin hikayelerinden çok etkilendim.Kitap aslında tiyatroymuş normalde ama çok beğenilince hikaye şeklinde de hazırlamış yazar.Çok güzel bir kitaptı.Denk gelirseniz okumanızı tavsiye ederim.


Kitaptan Alıntılar;

-"Kahveyi soğumadan önce iç."Usulca söylenmiş bu kelimeler sessiz kafede yankılandı.

-Zamanda yolculuk için o sandalyeye oturan biri bunu ikinci kez yapamazdı.Herkesin tek bir şansı vardı.

-Dergideki şehir efsanesiyle ilgili yazıda şöyle deniyordu: "Günün sonunda, ister geçmişe dönmüş olun ister geleceğe gidin, şimdiki zaman değişmiyor.Bu da akıllara şu soruyu getiriyor: O halde o sandalyenin ne anlamı var?Ama Kazu insanların karşılaştığı zorluklar ne olursa olsun her zaman üstesinden gelecek güce sahip olduklarına inanmaya devam ediyordu.Sadece cesaret gerekiyordu.Eğer sandalye bir kişinin bile kalbini değiştirebiliyorsa o halde kesinlikle bir anlamı vardı.Yine de zamanda yolculuk yapmak isteyenlere soğuk ifadesiyle sadece şöyle diyordu: "Kahveyi soğumadan önce iç."

-"Şimdiki zamanı değiştiremiyoruz, değil mi?"
 "Doğru." 
"Peki ya gelecekte olacak şeyleri?"
"Gelecek henüz yaşanmadığına göre sanırım bu sana bağlı."dedi.İlk kez gülümsemişti.


Yayınevi: Epsilon

Sayfa Sayısı: 196

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Güzel kitaba benziyor. Alınacaklar listesine aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten güzel bir kitap.Şimdiden keyifli okumalar.

      Sil
  2. Bir kenara not alıyorum... 💜💜💜

    YanıtlaSil
  3. Kitap çok ilgimi çekti, not alayım. Alıntıları sevdim. :) Ben de Japon yazarlardan kitap aldım, henüz okuma fırsatım olmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu gerçekten çok başarılı bir kitap olmuş.Fırsatın olursa bakmanı tavsiye ederim😊

      Sil
  4. hımm ben de son zamanlarda japon edebiyatı okuyorum. hikayeler yani bu kitap. okuyabilirim pekii :)

    YanıtlaSil