İNGİLİZCE ÖĞRENME VE GELİŞTİRME SERÜVENİM🔤

 


Diaryofmeri blogumdan önce bir blogum daha vardı.Orada yazılarımı hem Türkçe hem de İngilizce yazardım.O dönemlerde bir de çeviri yapıyordum.Bu konuda blog okurlarımdan İngilizceni nasıl geliştirdin diye sorular almıştım.O zaman birebir cevapladım ama daha sonra ayrıca bu konu hakkında yazı yazmaya karar verdim.Kendim İngilizceyi nasıl öğrenip geliştirdiğimden yola çıkarak İngilizce geliştirme konusunda naçizane tavsiyelerde bulunacağım bu yazımda.




İngilizce öğrenmede alt yapı kesinlikle şart.Okulda bir İngilizce eğitim geçmişinizin olması ileride geliştirmeniz için büyük bir artı.Tabii okulun sene sene eğitimi de ilerletmesi lazım.Sürekli temel eğitim kısmında kalınırsa ilerleme kaydedilemez haliyle.Eğer okulda İngilizce eğitimi yeterli verildiyse ilerletmeniz de kolay olacaktır.Ben bu konuda şanslıydım.Okuldaki İngilizce öğretmenimiz çok güzel bir eğitim verdiğinden hem dersleri severdim hem de güzel bir temel İngilizce eğitimi aldım.Bunun dışında İngilizce'ye olan ilgi de diğer artılardan biri.Şu sıralar birçok kişi zorunluluktan dolayı dil eğitimi almak istiyor ama dil öğrenme işini daha çok ilgiyle ve keyifle yaparsanız daha kolay öğrenebilirsiniz.Bu konuda da artım vardı benim.Küçükken evde izlenilen İngilizce film yada çizgi filmlerde çıkan kelimeleri öğrenmeyi severdim.Bir de ailemizde İngilizce öğretmeni vardı.Küçükken onun kitaplarını karıştırmayı ve okumayı çok severdim.Eğer ilginiz varsa öğrenmek gerçekten daha keyifli oluyor.Küçük yaşlarda temel eğitim alınmadıysa da tavsiyem mutlaka ya online yada yüz yüze bu eğitimin uzmanlardan alınması.İngilizceyi öğrenirken eğitmenler tarafından verilen önerilere de dikkat etmek gerek.Benim ilerleyen zamanlarda aldığım İngilizce eğitimi zayıfladı ama ben bu sırada nasıl geliştirdim ondan bahsedeyim.Müzik dinlemeyi ve film-dizi izlemeyi sevdiğimden bunları genellikle İngilizce dinlemeye çalıştım.Ama zorla İngilizce öğrenmek için değil.İzlemek yada dinlemek istediğim şeyleri seçerek bu şekilde İngilizce dinledim.Bunun çok fazla faydasını gördüm.Hem kelimeleri hem cümle dizilimini hem de grameri dinlediğim şeylerden zamanla çok daha kolay çıkarmaya başladım.Anlama konusunda neredeyse hiç eksiğim kalmamıştı.Bu İngilizce dizi-film izlemenin dilinizi geliştirmeye bence büyük katkısı var.Bir de ufak ufak parçaları çevirmeyi de deneyebilirsiniz.Bu da oldukça keyifli ve faydalı oluyor.Bundan sonra karşılaştığım seviye ise akademik İngilizce oldu ve açıkçası ilk defa bu kadar zorlandığımı hatırlıyorum.Bunun için de tavsiyem yine bir eğitmen bulabiliyorsanız yardım almak yada bolca makale okuyup çevirmeye çalışmak.Bulabilirseniz makaleyi ve çevirisini de ayrı ayrı okuyup karşılaştırabilirsiniz.Benim en zorlandığım ve hala yapamadığım tek şey konuşmadır.Bunun için kesinlikle bol bol pratik yapmak lazım.Varsa özellikle yabancı arkadaşlarınızla sık sık pratik yaparsanız konuşmanın da çok rahat üstesinden gelebilirsiniz.Umarım bir gün ben de konuşma konusundaki eksiklerimi tamamlayabilirim.Benim İngilizce geliştirme konusundaki naçizane tavsiyelerim bunlardı.Umarım yararlı olur.


Küçük bir dipnot yazayım.Dizilerin de İngilizce öğrenilmesinde katkısı büyük dediğim gibi.Bu konuda izlediklerim arasından Merlin dizisini önerebilirim.Diyaloglarda aksanlar çok anlaşılır ve telaffuzlar çok iyi.

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Dil öğrenmek için sürekli kullanmak gerekiyor bence de. Ben de okulda çok güzel eğitim aldım ama kullanmayınca seviyem düştü ne yazık ki :( şimdi yeniden çalışmaya başladım ben de, her gün biraz vakit ayırmaya çalışıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle😕Çok güzel bir karar almışsın👍Benim de eksiklerimi tamamlamam gerek😑

      Sil
  2. Ben de öğrenmeye çalışıyorum ama aşırı da zevkli gidiyor. Yeni bir dil öğrenmek harika bir şey bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle dil öğrenmek oldukça keyifli aslında😊

      Sil
  3. konuşma da zamanla yabancılarla konuştukça gelişir veya yurtdışına gidersen veya amerikan kültür ingiliz kültürün konuşma kulüpleri var gitseneee :)

    YanıtlaSil
  4. İngilizce'yi çok seviyorum ama bilmiyorum. Okulda verilen belirli şeyleri hatırlıyorum. Geçen sene online kursa yazılmıştım ama kurstan sonra unuttum, tabii tekrar etmediğim için de normal. Bu aralar yine aklımda, senin yazını okuyunca da hızlandırmam gerektiğini düşündüm:))) Duolingo uygulaması vardı onu telefona indirmeyi düşünüyorum, bir de başlangıç seviyesinde kitaplar okumak iyi olur diye düşünüyorum:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar etmedikçe yada İngilizce bir şeylerle meşgul olmadıkça unutuluyor maalesef😕

      Sil