MORGUE SOKAĞI CİNAYETLERİ | EDGAR ALLEN POE KİTAP YORUMUM📚


Son dönemlerde polisiye hikayeler, romanlar okumayı çok seviyorum.Sanırım Sherlock Holmes eserlerine hayranlığımdan kaynaklı bir durum.Sherlock Holmes eserlerini okuduktan sonra farklı polisiye eserler de ilgimi çekti ve bu eserlerden devam ettim.Bunlardan biri de Morgue Sokağı Cinayetleri'ydi.Edgar Allan Poe'yu ilk kez bu eseriyle tanıdım.Ben kitaplara başlamadan önce yazarların hayatını okumayı da seviyorum.Böylece eserin yanında yazarın da eser içindeki psikolojisini incelemeyi seviyorum.Gelin kitabı birlikte inceleyelim.



Kitap 3 farklı cinayet olayını anlatıyor.Bunların ilki Morgue Sokağı'nda geçiyor.Bir anne ve kızın evde garip şekilde öldürülmesini konu alıyor.Bu olay hakkında açılan soruşturmada birçok şüpheli incelenir.Fakat kitabın başrolü Dupin olayı çok daha farklı bir açıdan inceler ve kitabın bir diğer başrolü olan arkadaşıyla da bu düşüncesini paylaşarak bu zamana kadar düşünülen olaylardan ve şüphelilerden çok daha tuhaf ama gerçek sonuca varırlar.İkinci hikayede ise kayıp bir genç kızın ölü olarak bulunmasının ardından yine Dupin ve arkadaşının gerçeği bulmak için sürdükleri izden tahmin edilemeyecek isimlerin çıkması anlatılıyor.Bu hikaye sanırım gerçek bir olaydan esinlenerek yazılmış.Son hikaye ise bir devlet dairesinden çalınan mektupla ilgili.Dupin'in methini duyan bir devlet memuru, onun kesinlikle bu olayı çözeceğini düşünerek onunla anlaşma yapmak ister.Amacı ise büyük ödülün sahibi olmaktır.Dupin tabii ki de olayı kolay bir şekilde anlatmak yerine memura da bir beyin fırtınası yaptırır.Fakat bu olayda Dupin'in zekası yine galip gelerek herkesten hızlı çıkmıştır.


Yorumlarımdan da bahsedeyim.İnanılmaz güzel bir polisiye hikaye dizisiydi.Bazı hikayelerde bir şeyleri tahmin etmek kolay olur.Bu romanda sonuca ulaşmak için hikayeleri sonuna kadar okumanız gerekiyor ki benim okurken keyif aldığım bir durum.Yalnız tavsiyem kitabı okurken sakin kafayla ve kendinizi kitaba vererek okuyun.Okurken bir şeyi kaçırmamaya çalışın yoksa hikayenin devamında toparlamak zor oluyor.Hikayelerde ayrıca kriminal bilimle alakalı terimler de mevcut.Kitabın ana karakterleri bir analist ve isimsiz arkadaşı olduğundan ve olaylara çok farklı açılardan bakarak incelediğinden bana Sherlock Holmes kitabı havası verdi.Benim için süper oldu bu ama bu kitap daha detaylı ve kafayı biraz daha fazla çalıştırıyor diyebilirim😄Sherlock Holmes serisinden bir tık daha iyi.Bir de zaten bu kitap Sherlock Holmes'tan çok önce yazılmış ve Sherlock Holmes'un yazılmasına ilham olmuş.Çok güzel bir eserdi.


Kitaptan alıntılar;

"Oysa gerçek her zaman bir kuyunun dibinde değildir.Aslında önemli bilgiler incelendiğinde bunların genelde hep yüzeydekiler olduklarının görüleceğine inanıyorum.Biz bilgiyi vadilerin derinliklerinde arıyoruz, bulundukları yerde yani dağların doruklarında değil."

"Oysa gerçeği ararken yol gösteren asıl olağanın dışına çıkan bu sapmalardır."

"Bir sırrın açığa çıkmamış olması, bunun gerçekten sır olduğunun en iyi kanıtıdır.Ve senin de bildiğin gibi üç kişinin bildiği şey sır değildir."

"Gerçeği ayrıntılarda arama eğilimindeki aklın izlediği yolda bu, yalnızca ortaya çıkan sonsuz sayıdaki yanlışlar dizisinin öğelerinden biri olacaktır."



Tür: Polisiye

Yayınevi: Koridor Yayıncılık

Sayfa Sayısı: 184

Yorum Gönder

10 Yorumlar

  1. Çok güzel anlatmışsın merak ettim. Not edeyim bunu, görüyordum ama unutuyorum hep. Yazarın bir gerilim kitabını okumuştum sadece, polisiyesi de iyi demek. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok güzel bir kitaptı:)Şimdiden keyifli okumalar dilerim:)

      Sil
  2. Anommm yorumlarım da düzeldiii💃💃💃💃kız bana ne ka uğurlu geldin bebem😘😘😘

    YanıtlaSil
  3. Kitabı ilk defa duydum, paylaşım için teşekkürler^^ Agatha Christie ve Sherlock Holmes kitaplarını severim ben de <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim:)Agatha Christie de benim merak edip henüz okumadığım kitaplardan.İlk fırsatta bakacağım:)

      Sil
  4. poe bütün hikayelerini okudum :) evet çok iyi tabii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa ne güzel😍Ben de bir ara diğer kitaplarına bakayım:)

      Sil
  5. Çok harika anlatmışsın ve bu beni meraklandırdı, kitaplığıma bir kitap kazandım yine..🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:)Şimdiden keyifli okumalar:)

      Sil