İNSANCIKLAR | FYODOR DOSTOYEVSKI KİTAP YORUMUM📗

 


2022 okuma hedeflerim içerisinde birçok Dünya Klasikleri vardı.Dönem dönem bazı türlere olan ilgim artıyor ve o kategorideki kitaplara yöneliyorum.Daha önceden de klasikleri sıkça okur ve genelde de çok beğenirdim.Bu sene yine böyle bir istek gelince klasiklerden merak ettiklerimi okuma listeme ekledim.Bunlardan biri de Dostoyevski'nin İnsancıklar eseriydi.Dostoyevski okumayı sevdiğim yazarlardan ve genellikle kitaplarını okurken de keyif alıyorum.İnsancıklar kitabı hakkındaki yorumlarıma bakalım.



Biraz kitaptan ve konusundan bahsedeyim.Mektup şeklinde yazılmış bir kitap.Makar Alekseyeviç ve Varvara Alekseyevna arasında geçen yazışmalardan oluşuyor.Ama kurgu şeklinde.Yani gerçek mektuplardan oluşan bir eser değil.Dostoyevski'nin yayınlanan ilk romanı olarak geçiyor.Kitap içerisinde bu iki kişi baz alınarak toplum sorunlarına değinilmiş.Makar Alekseyeviç ve Varvara Alekseyevna'nın o dönemin şartlarında ve toplum içerisinde yaşadıkları zorlukları birbirlerine anlatarak yazıştıkları mektupları içeriyor.Kitapta bunlar işlenirken bir yandan da toplumsal konular eleştirilmiş.Hatta kitabın küçük bir bölümünde o dönemin edebiyatına da ufak bir eleştiri var.Bu sorunları konuşurken karakterler birbirlerine aşıktır ve yoksulluk yüzünden nasıl bir araya geleceklerini bilemezler.Makar Alekseyeviç, Varvara'yı gönülden bir aşkla büyük bir şefkatle sever.Aynı şekilde Varvara da Makar Alekseyeviç'e hem aşk hem şefkat duyguları besler.Öyle ki bir gün bu aşkta fedakarlık sınavı vermek zorunda kalırlar.


Yorumlarım;

Kitabı beğendim yalnız sürekli aklımda kalacak ve tekrar okuyacağım bir eser değil.Konular güzel işlenmiş ve mektup şeklinde yazılması da güzel olmuş.Makar Alekseyeviç ve Varvara'nın, aslında toplumsal sorunlar olan, günlük yaşamda yaşadıkları problemleri birbirlerine mektupla anlatmaları okuyucu açısından anlaşılır olmuş.Fakat ben kitaba biraz geç adapte oldum.Bazı karakterlerin kafamda oturması zaman aldı.Anlatmak istedikleri isee az çok anlaşılıyor.Merak ettiğim bir eseri de böylelikle bitirmiş oldum😊


Kitaptan alıntılar;

"Düşünüyor, düşünüyor.Ne güzel olurdu şimdi evde olmak!Küçük odamızda otururdum, semaverin başında, bizimkilerle birlikte; çok güzel, sıcak, tanıdık bir yer olurdu.Sanki anneni sıkı sıkı kucaklamışsın gibi!Düşünüp durursun, kederden sessizce ağlarsın, gözyaşları göğsüne damlar."

"Mutsuzluk bulaşıcı bir hastalıktır.Mutsuz ile yoksulun birbirinden uzak durması lazım, birbirlerine bulaştırmamak için."

"Para değil beni öldüren; bütün bu yaşam kaygıları, bütün bu fısıltılar, gülüşler, şakalar."

"Ruhum öyle dolu, öyle dolu ki gözyaşlarıyla...Gözyaşları eziyor, parçalıyor beni."


Yayın evi: Can Yayınları

Sayfa Sayısı: 175

Tür: Mektup Roman

Bu yazı iş birliği değildir.

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. dostoooo süfer de miiii :)

    YanıtlaSil
  2. dostoyevski sevdiğim yazarlardan ama bu eserini okumadım henüz

    YanıtlaSil
  3. Mektup okumayı severim. Bu kitap hoşuma gidecek gibi.

    YanıtlaSil
  4. Dostoyesvki'nin bu kitabını biliyorum ama okumadım, alıntılar güzel:) Bilemedim yorumundan sonra:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir eser ama dediğim gibi ben ilk başlarda çok adapte olamadım😊

      Sil