KADAYIF TATLISI TARİFİ🥧

 


Herkese merhaba🙋‍♀️

Kısa bir aranın ardından tekrar bloguma döndüm😊 Yazmayı ve sizlerle yorumlarda buluşmayı çok özledim.Verdiğim aranın ardından dün ilk yazımı paylaştım.Bugün ise bir tatlı tarifiyle sizlerleyim.Az malzemeli, bol lezzetli ve misafir sunumu için de oldukça güzel bir tatlı tarifi vereceğim bugün sizlere.Benim şerbetli tatlılarla aram pek yok ama bu tatlıyı seviyorum.Tarifini de sizlerle paylaşmak istedim.Lezzetli, şerbetli Kadayıf Tatlısı'nı anlatmaya başlıyorum.



Öncelikle malzemeler nelermiş bakalım;

-500 gram kadayıf
-200 gram tereyağı
-1 kase ceviz
-3 su bardağı şeker
-4 su bardağı su
-Yarım limonun suyu


Yapılışına geçelim;

Öncelikle şerbetimizi hazırlayıp soğumaya bırakıyoruz.Çünkü tatlımız sıcak, şerbetimiz soğuk olacak.3 su bardağı şeker ve 4 su bardağı suyu karıştırıp kaynamaya bırakıyoruz.Kaynadıktan sonra limon suyunu ekleyip 5-6 dakika daha kısık ateşte kaynatıp altını kapatıyoruz.Ocaktan alıp soğumaya bırakıyoruz.Daha sonra tereyağını eritip onu da ılımaya bırakıyoruz.Cevizleri rondodan geçirip biraz küçültüyoruz.Kadayıflarımızı da önce bıçakla ikişer santim kalınlığında kesiyoruz.Daha sonra çukur kaba alıp didikliyoruz.Ilıyan tereyağımızı kadayıfların üzerine ekleyip her yerine eşit gelecek şekilde kadayıf ve tereyağını karıştırıyoruz.Tatlımızın yapışmaması için, kullanacağımız borcamı yada tepsiyi tereyağıyla güzelce yağlıyoruz.Önce kadayıfların yarısını tepsinim tabanına dizip elimizle yada bardak yardımıyla bastırarak düzeltiyoruz.Üzerine cevizleri eşit şekilde döküyoruz.Daha sonra kadayıfların kalan yarısını cevizlerin üzerine tam kapanacak şekilde koyuyoruz.Önceden ısıttığımız 180 derece fırında kadayıflar kızarana kadar pişiriyoruz.Üzeri iyice kızardıktan sonra fırından alıyoruz.Soğuyan şerbeti kadayıfların üzerine döküyoruz ve tepsinin ağzını kapatıp 1-2 saat bekletiyoruz.Şerbetini iyice çektikten sonra ister ılık ister soğuk tüketebilirsiniz.Hem tereyağının hem de şerbetin tadının ceviz ve kadayıfla birleşmesiyle muhteşem bir tat ortaya çıkıyor.Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun 😊






Yorum Gönder

14 Yorumlar

  1. Tarif için teşekkürler :D En kısa zamanda bu tarifi becerilerimle birleştirip deneyeceğim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim😊Şimdiden afiyet olsun😊

      Sil
  2. oooo evde kadayıf ooooo teşekkürleer :)

    YanıtlaSil
  3. Şu an yazını okurken nasıl canım çekti anlatamam:))) Ellerine sağlık, harika görünüyor:))) Afiyet olsun:)))

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyor, deneyeceğim bende. Tarif için teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canım😊Şimdiden afiyet olsun😉

      Sil
  5. Kadayıf sevmem.
    Söyliceklerim bu kadar🤭

    YanıtlaSil
  6. Selamlar :) Ne zamandır kadayıf tatlısı yapmıyordum, tarifi okuyunca özlediğimi fark ettim. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim denerseniz size de afiyet olsun😊

      Sil