KEDİME ÇİP TAKTIRDIM 🐈

 


Herkese merhaba~

Evcil hayvan sahipleri daha doğrusu evinde kedi ve köpek dostları olanlar çip taktırmayla ilgili gelen yeni kuralı duymuşlardır.Ben kısaca bahsedeyim.2022 yılının sonuna kadar evde beslediğiniz kedi, köpek ve gelinciklere çip taktırma zorunluluğu getirildi.Bu geçen sene çıkan bir karardı.Sebeplerinden yazımın ilerleyen kısımlarında bahsedeceğim.Bu çipleme işlemini yaptırmayanlar için, takip ettiğim kadarıyla en son 3.642 TL para cezası uygulanacak diye biliyorum.Ben de kurala uyarak kedime çip taktırdım ve bu süreçten bahsetmek istedim.



Öncelikle neden evcil hayvanlarımızı çipletmemiz gerekiyor bu sebeplere bir bakalım.Bu uygulamanın öncelikli ve en önemli yapılma sebebi bilinçsizce hayvan sahiplenmenin önüne geçmek.Yani mesela biri bir kedi yada köpeği sahipleniyor ve sebepsiz yere yine sokağa bırakıyor.Bu benim gerçekten aklımın almadığı bir olay ama maalesef bu durumlar yaşanıyor.Çipleme işleminde bu durumun bir nebze de olsa önüne geçilecek.O da şu şekilde olacak.Kedi yada köpek sahiplenildiğinde aşı yada tedavi için veterinerde kaydı açılıyor.Eğer sahipleniyorsanız bunu mutlaka yapmak zorundsınız.2022 sonuna kadar da bu hayvanı yada hayvanları çipletmeniz gerekiyor.Çipletmezseniz para cezasını ödemeniz gerekiyor.Eğer bu canlı çiplendikten sonra sokakta bulunursa işte o zaman bu bilinçsiz hayvan sahipleri tespit ediliyor.Bu açıdan çok sevdim uygulamayı.Ama tabii kaybetme durumu da var.Bir diğer çiplenme sebebi de bu.Evcil hayvanınız sokakta bulunduğunda çipi okuyan bir alet var, onunla, eğer varsa, çipini okutup size ulaşabiliyorlar.Böylece kayıp olayları da kolaylıkla çözülmüş oluyor.Diğer nedeni de kontrollerinin artık Tarım ve Orman Bakanlığı'na kayıtlı oluyor ve uluslararası kimlik çıkartılıyor.Benim çok sevdiğim bir uygulama.Açıkçası kural haline gelmeden önce de çipletmeyi düşünüyordum ama bu sayede işlemi hızlandırmış oldum.




Gelelim bizim çip sürecimize.Bu kural ilk çıktığında çip taktırma işlemi 150 liraydı.Ben neredeyse 1 sene sonra yani 2022'nin temmuz ayında yaptırdım ve 200 lira ücret ödedim.1 sene için artış fiyatı bana gayet makul geldi.Hatta çip ücreti için güzel bir fiyat bence.Ama şu an ne kadar bilemeyeceğim.Kedim genellikle veterinere gitmekten ve aşılardan korkar.Çipte de aynı durum oldu tabii.Çipi de yine iğne gibi bir şeyle deri altına yerleştiriyorlar.Veteriner hekim çip işlemini uygularken aynı aşıda olduğu gibi kedimi ensesinden tuttum ve veteriner hekim kedimin iki kürek kemiği arasına deri altına iğneyle çipi yerleştirdi.Bu iğne uygulanırken çipi hızlı şekilde deri altına attığı için tık diye bir ses çıkıyor iğneden.Kedim iğneden değil de bu sesten korktu.Benim kedim korktuğunda tıslamak ve ortalığı birbirine katmak (diğer kedilerimde yaşamıştım:) ) yerine hemen çantasına kaçar.İşlem devam ettiğinden biraz kucağımda sakinleştirdim.Daha sonra veteriner hekim elektronik bir cihazla çipi okuttu.Cihazda oluşan kodu bilgisayara aktarıp kedime özel kod oluşturuldu.Bu kodla Tarım ve Orman Bakanlığına kedimin kaydı yapılıp kimlik (pasaport) çıkarıldı.Kedinizin cinsinden tutun rengine kadar her şey kayıtlı bir şekilde bu kimliğe kaydediliyor.Yeni kimliği en üstteki resimdeki gibi ve içindeki bilgiler eski kimliğindekine göre epey detaylı.Kod da yine aynı şekilde bu kimlikte yer alıyor.Eski aşı, tedavi ve operasyonları da bu kimliğe geçiriliyor.İşlem çok kısa sürdü ve sonrasında kedimde herhangi bir sıkıntı olmadı.Hatta eve geldiğinde gayet keyifliydi.Ben bir de ödül maması verdim biraz daha keyiflensin diye :) Bizim çip sürecimiz bu şekildeydi.Umarım merak edenler için faydalı bir yazı olmuştur :)



Yorum Gönder

7 Yorumlar

  1. teşekkürler kedi sahiplerine sölerim :)

    YanıtlaSil
  2. Yeni yeni kurallar çıkıyor şu an tek istediğim bir hyena ama edinemiyorum:/ gelincik de hoşmuş ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kural bence iyi oldu.Sokak hayvanlarını sahiplenmek daha iyi😊

      Sil
    2. Selamlar, kaybolma durumlarında çip sayesinde mutlu sona çabuk ulaşılır. 🙂 Güzel bir uygulama. Zorunluluk getirilmesi terk etme olayında caydırıcı bir etken olur inşallah diyeyim.
      Çip taktırma konusu hakkında bilgim yoktu, paylaşım için çok teşekkürler 🙂

      Sil
  3. Kardeşimin kedisi var, o da birkaç ay önce taktırdı ama dediğin gibi sonrasında hiçbir rahatsızlık olmadı:))) Ben sevdim bu uygulamayı, bence iyi oldu:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hem kolay bir uygulama hem de çok faydası var👍

      Sil