KÜÇÜK KADINLAR SERÜVENİ | KİTAP YORUMUM VE FİLMDEN REPLİKLER👩‍🦰


Küçük Kadınlar, uzun zamandır okumayı ve izlemeyi istediğim bir hikayeydi.Daha önce bu hikaye hakkında bir şeyler duymuş, filminden de birkaç fragman izlemiş ve merak etmiştim.Öncelikle kitabını okumak istedim ve çok beğendim.Bu uzun hikaye nasıl bu kadar hızlı aktı anlamadım bile.Filmini izlemek zaten aklımdaydı ama kitabı okumak yetmeyince filmini de hemen ardından izlemeye karar verdim.Hatta kitapta sanki hikaye yarım kalmış gibi gelmişti.Belki filmde tamamlamışladır diye düşünerek de izledim.Yorumumu burada değil aşağıda paylaşayım en iyisi.Kitabı yorumlamayla başlıyorum.



Konusu:

March ailesinin, ailesiyle birlikte yaşayan dört kızının hikayesini anlatan bir roman.Louisa May Alcott tarafından yazılmış.Kendisinin de dört kız kardeş olduğu biliniyor ve Küçük Kadınları da kendi hikayelerinden ilham alarak yazdığı söyleniyor.Bu kız kardeşleri tanıyalım.Meg, en büyükleri.İçlerinde en güzel olanı ve zenginliğe düşkün bir genç kız.Jo, ikinci kız kardeşleri.Tabiri caizse erkek gibi diyebileceğimiz bir karakter.En büyük hayali yazar olmak.Beth, üçüncü kardeşleri ve içlerinde en sessiz olanı.Evin işlerini genellikle Beth yapar ve çok iyi niyetlidir.Genellikle oyuncak bebekleriyle ve hayvanlarıyla vakit geçirmeyi çok sever.Bir diğer tutkusu da piyano çalmaktır.Amy, evin en küçük kızıdır.Biraz hırçın ve bencil bir yapısı vardır ama o da ailesine diğer ablaları gibi çok düşkündür.Amy'nin ise en büyük tutkusu resim yapmaktır.Bu dört kız kardeş bir gün babalarının savaşa gittiği dönemde bir müddet evde anneleriyle ve yardımcıları Hannah ile yaşamlarına devam etmeye çalışırlar.Evin büyük kızları ve anne çalışırlar, küçükler de okula gider ve Hannah'ya yardım ederler.Bu kızlar tıpkı anne ve babaları gibi öyle hayat dolu öyle iyi niyetlidirler ki gittikleri her yerde ilgi çekerler.Komşuları Laurie de bunu fark etmiş ve onlarla dostluk kurmaya karar vermiştir.Bu dört kız kardeşin koşuşturmalı ve mücadele dolu günlük yaşamları aslında kendi umutları ve hayalleri için harcadıkları çabaları da göstermektedir.

Biraz kitap yorumumdan da bahsedeyim.Baştan sona harika bir hikayeydi.Günlük yaşamı anlatan bir kitabın kendine bu kadar çekmesi gerçekten eserin başarısını gösteriyor bence.Karakterlerin her birini ayrı ayrı çok sevdim.Ama kitabın sonunda kızların hikayesi bana yarım kaldı gibi geldi.Hatta acaba ben hikayenin kısa versiyonunu mu aldım dedim ama öyle değilmiş.Belki filminde devamını getirmişlerdir diye düşündüm.Filmi izledikten sonra anladım.Devamını film yorumumda anlatayım.


Kitaptan Alıntılar:

"Biz kıyak bir takımız."

"Çalışmak yararlıdır, hepimiz için yapacak çok iş var.İş bizi bezginlikten, sıkıntıdan ve kötülükten uzaklaştırır.Çalışmak sağlık için de, ruh için de iyidir."

"Beni zamanından önce büyümeye zorlama, Meg, bırak da ben mümkün olduğu kadar küçük bir kız olarak kalayım."

"Üzülme, metin ol.Her karanlığın arkasında ışık vardır."

"Keşke kalbim olmasaydı, öyle acıyor ki."

Yayınevi: Koridor

Tür: Roman

Sayfa Sayısı: 424


Küçük Kadınlar Film:

Ülke: Amerika

Tür: Dram

Yıl: 2019

Süre: 135 dakika

Oyuncular:

Saoirse Ronan- Jo March

Emma Watson- Meg March

Florence Pugh- Amy March

Eliza Scanlen- Beth March

Timothee Chamalet- Laurie

Filmin Konusu:

Hikaye zaten aynı diyeceğim ama okuduğum kitaba ek birçok şey vardı filmde.Öncelikle filmin başı bile değişikti.Herhalde senarist kitabın konusuna bir şeyler ekledi ve bu şekilde sundu filmdi dedim ama öyle değilmiş.Biraz filmdeki ek konulardan bahsedeyim.Filmde kızların bir beş sene kadar sonraki hallerinden de bahsediliyor.Meg evlenmiş, Jo yazar olma konusunda bayağı yol kat etmiş, Beth yine evde ve sessiz yaşamına devam ediyor, Amy ise March Hala'yla birlikte Avrupa seyahatinde ve aynı zamanda resim eğitimi alıyor.Kızlar böyle dört bir yana dağılmışken evden gelen kötü bir haberle tekrar bir araya geliyorlar.Beth'in eski hastalığı nüksediyor.Bunu duyan kızlar her şeyi bırakıp eve dönüyorlar haliyle.Hem bu hikayenin anlatıldığını hem de geçmişe dönerek Küçük Kadınlar hikayesinin anlatıldığını görüyoruz filmde.

Film Yorumlarım:

Bu hikayeyi senarist yazdı zannediyordum fakat Küçük Kadınlar'ın devamı olan farklı bir kitap varmış.İsmi İyi Eşler.Yine Louisa May Alcott tarafından kaleme alınmış ve bizim yarım kaldı zannettiğimiz hikayelerin hepsini bu kitapta sonlandırmış.Küçük Kadınları okurken acaba ne oldu diye merak etmiştim ama filmde neler olduğunu öğrendikten sonra keşke devamı olmasaydı dedim (spoiler olmadığını umuyorum).Ne shipim gerçekleşti ne de diğer kızların hikayeleri beklenen sona ulaştı😪 Hatta çok tuhaf sonlandı.Gerçi gerçek hikayeden yola çıkarak yazılmış ama kısacası şöyle söyleyeyim İyi Eşler kısmı okuyucuyu ve izleyiciyi epey üzdü.Filmi izlemeden önce Küçük Kadınların devamı olan eser olduğunu keşfetseydim alıp okurdum ama filmden bayağı spoiler yiyince okumaktan vazgeçtim.Sonu beğenmesek de film harikaydı.Kitapta Jo karakterini çok beğenmiştim ama filmde daha çok sevdim.Kitapta erkek gibi olmaya çalışan Jo varken filmde daha çok kadın hakları aktivisti Jo'yu gördük ki bu beni çok mutlu etti.Hikayede sevdiğim bir diğer karakter de Beth'di.Çok sevimli bir karakterdi ve böyle alıp sarılasım geldi o tatlılığa.Belki okuyan izleyen herkes karakterlerde kendinden bir şeyler bulmuş yada kendini kızlardan birine benzetmiştir.Ben düşünce tarzı olarak Jo'ya daha yakın hissettim ama dışardan görünüm açısından da Beth'e daha çok benzettim kendimi.Neyse efendim bayağı bir konuştum ama hikayeyi çok beğendim gerçekten.Okuma ve izleme hedefleriniz arasındaysa bekletmeden başlamanızı tavsiye ederim.

Filmden Replikler:









Beth, üzümlü kekim 😌






SPOILER!!


Ben de anladım🙄

Bu yazı iş birliği değildir.

Yorum Gönder

14 Yorumlar

  1. Emek vererek hazırlanmış bir paylaşım olmuş, emeğinize sağlık. "Küçük Kadınlar " çok severek, benimseyerek defalarca okuduğum ilk gençlik romanlarımdan biriydi. Hani bazı kitaplar vardır, içinde kendinizi bulursunuz, sizi hayallere sürükler. Kitap benim için filminden daha etkileyici idi.
    Teşekkürler. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:)Gerçekten çok güzel bir eser.Ben de okurken çok keyif aldım:)

      Sil
  2. Bizdeki Küçük Kadınlar dizisi buradan mı uyarlanmış acaba? Onlar da 4 kız kardeşti sanırım. :)
    Yazar iyi yazıyorsa kendini okutuyor muhakkak. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle deniyor ama hikayede bayağı farklılıklar var.

      Sil
  3. devamı oldugunu bilmiyordum. aynı hıkaye kaldıgı yerden devam ediyor yani, ve hiç duymamıstım :(

    YanıtlaSil
  4. Kitabı okumadım, filmi de o yüzden seyretmedim. Filmdeki replikler çok fazla önüme çıkıyor:)
    ''Hayatım boyunca evleneceğimi zannetmiyorum.'' repliği ve özgürlükle ilgili söyledikleri bana çok yakın gelip kendimi gördüğüm için ayrıca seviyorum o bölümü:)))

    YanıtlaSil
  5. kitabı da filmi de çok severim zaten ingiliz klasikleri çok seviyorum, jane austen başta tabii :)

    YanıtlaSil
  6. Küçük Kadınlar filmine kanallar arası gezindiğimde rast geliyorum fakat baştan izlemediğimden es geçiyorum. Methini duymuştum filmin. Kitabını da alıp okumak isterim. Yorum ve anlatımınıza teşekkür ediyorum. İzleyen ve okuyan gözlerinize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce kitapları okuyup sonra filmi izlemenizi tavsiye ederim.Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için:)

      Sil
  7. Selamlar, Küçük Kadınlar'ın hem kitap hem de film yorumu harikaydı. Emeğine sağlık. Kitabını okuyalı yıllar oldu ama konusu unutulmaz. Filmi de izledim. O çok farklı gelmişti. Farklı gelmesinin sebebini ikinci kitabın varlığını öğrenince anladım :) Çok teşekkürler, iyi hafta sonları diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de ikinci kitaptan filmi izlerken haberim oldu.Çok teşekkür ederim:)

      Sil