YÜZÜKLERİN EFENDİSİ FİLM SERİSİ🎞


Ülke: İngiltere

Tür: Fantastik

Yıl: Yüzük Kardeşliği-2001, İki Kule-2002, Kralın Dönüşü-2003

Süre: Yüzük Kardeşliği-178 dakika, İki Kule-179 dakika, Kralın Dönüşü-201 dakika


Oyuncular:

Elijah Wood- Frodo

Ian McKellen- Gandalf

Sean Astin- Sam

Viggo Mortensen- Aragorn

Orlando Bloom-Legolas


Konusu:

Seri, J.R.R . Tolkien'in aynı isimli kitaplarından oluşan film üçlemesi olarak geçiyor.Teker teker konularına bakalım.


Yüzük Kardeşliği:

Orta Dünya'nın halkları için güç yüzükleri yapılmış ve bunlar elflere, cücelere ve insanlara dağıtılmış.Bu yüzükler, elinde bulunan kişiye sonsuz güç hissiyle bağlılık oluşturuyor.Yüzüğü bir kere eline alanlar ondan çok zor vazgeçiyor.Bu yüzüklerin dışında Sauron ayrı bir, birleştirici ve hepsinden daha fazla güce sahip ayrı bir yüzük yapmıştır.Bu yüzük sahibinden ayrılarak birçok el değiştirir ve sonra Bilbo Baggins'e kadar ulaşır.Bilbo evini ve köyünü bırakarak farklı bir yere yaşamaya gider ve giderken de yüzüğü yeğeni Frodo'ya bırakır.Gandalf artık yüzüğün yükünün onda olduğunu ve yüzüğü yok etme görevinin de Frodo'da olduğunu söyler.Böylece Frodo ve arkadaşı Sam yüzüğü yok etmek için serüvene başlarlar.



İki Kule:

Yüzüğün varlığından haberi olan kuledeki göz sayesinde Sauron'un halkı harekete geçer ve savaşa hazırlanır.Bu sırada Frodo ve Sam'in yolculuğu da devam eder.Bu yolculukta yüzüğün eski sahibi Gollum'la karşılaşırlar ve Gollum yüzüğe tekrar sahip olabilmek için onlara yardım eder.Bu yolculuk zorlu olduğundan ve Sauron'un ordusu büyük savaşa hazırlandığından Gandalf ve Aragorn bu savaşta yanlarında yer almaları için bazı halklarla görüşür ve yeni, güçlü bir ordu hazırlamak isterler.Çoğu bu teklifi kabul eder.Elfler de bu zorlu savaşta insanları yalnız bırakmak istemez.


Kralın Dönüşü:

Yüzüğün yok edilmesi için çok az bir yol kalmıştır.Aynı zamanda savaş başlamış ve kızışmıştır.Ama bu savaşı Gandalf ve ordusunun kazanması için Elendil kılıcına sahip kralın da yer alması  gerekmektedir.Aragorn başından beri bu savaşın içindedir ve Elendil kılıcına da ulaşmıştır.Yapması gereken savaşı kazanmak ve sonlandırmaktır.Bu sırada Frodo ve Sam zorlu yolculuklarında birçok sorunla karşılaşmış hatta yüzüğü kaybetmişlerdir.Sam'in cesareti sayesinde yüzüğe tekrar kavuşurlar ve artık bu zorlu serüveni sonlandırmak için kontrolsüz güce sahip yüzüğü yok etmeleri gerekmektedir.


Yorumlarım:

Fantastik filmleri eskiden beri izlemeyi çok severim.Yüzüklerin Efendisi'ni de ilk çıktığı yıllarda izlediğimi hatırlıyorum.Ama o kadar uzun zaman geçti ki konusunu ve filmi bayağı unuttum.Tüm seriyi tekrar izlemeye karar verdim.İzlerken gerçekten birçok şeyi unutmuş olduğumu fark ettim ama aynı zamanda sanki ilk kez izliyormuş gibi de keyif aldım.Eskiden olduğu gibi bu izleyişimde de filmi bayağı bir sürükleyici ve heyecanlı buldum.Gerçekten çok başarılı bir yapım.Kitaptan uyarlama filmler arasında en iyiler arasında.Yıllar geçse de tekrar tekrar izlenebilen filmlerden.Konusu güzel olduğu gibi karakterler de çok iyiydi.Herkesin seride illa ki favorisi vardır.Benim Eomer -ki genel olarak bütün Eorllere hayran kaldım- ve Faramir oldu.Sizin serideki favori karakteriniz kimdi?Bunun dışında filmin müziklerini de çok beğeniyorum.

Seriden Replikler:



































Bu yazı iş birliği değildir.

Yorum Gönder

10 Yorumlar

  1. Yüzüklerin Efendisi film serisi efsanedir. 11 dalda Oscar alan 3 filmden biridir. Çok severim seriyi. Bazen ulusal kanallarda gezinirken çıkar karşıma. Hiç bıkmadan izlerim. :)
    Benim favori karakter olarak ayırt etmem gerekirse Sam, Legolas, Aragorn, Kral Theoden diye devam eder sanırım. Ben iyisi hepsi diyeyim. :)
    Paylaşım için teşekkür ediyorum. Emeğinize sağlık olsun. İyi bayramlar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten efsanelerden biri:)Sizin favorileriniz de benim beğendiğim karakterlerdendi.Seçmek zor gerçekten:)Çok teşekkür ederim:)Sizin de geçmiş bayramınızı kutlarım:)

      Sil
  2. Bu seriyi ben de çok izlerim. Eski filmler daha bir güzel oluyor. :) Ben Frodo, Aragorn, Sam ve Faramir'i seviyorum en çok. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski filmleri izlemeyi ben de çok seviyorum:)Faramir üzümlü kekimiz:')

      Sil
  3. ah ah yaaa nefis bunlaar :)

    YanıtlaSil
  4. Hobbit'in son filmini yakalamıştım ben de sinemalarda. 14 yaşındaydım o zamanlar, ağzım açık izlemiştim :D Sonra eve gelip hemen Yüzükler Efendisi'ni izlemiştim büyük heyecanla...
    Güzel tanıtımınız için teşekkürler, her yaz bi lotr maratonu yaparım zaten:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Hobbit'i izlemedim henüz ama bir ara bakabilirim:)Rica ederim beğenmenize sevindim:)

      Sil
  5. Tekrar tekrar izlenecek filmlerden biri, çok ayrıntılı ve güzel yazmışsın:))) Ben de uzun zamandır izlemedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle:))Çok teşekkür ederim güzel yorumun için:)

      Sil