DANGAL FİLMİ KONUSU🤼‍♀️

 


Ülke: Hindistan

Tür: Biyografi, Spor

Yıl: 2016

Süre: 161 dakika


Oyuncular:

Aamir Khan- Mahyavir Singh Phogat

Fatima Sana Shaikh- Geeta Phogat

Sanya Malhotra- Babita Kumari


Konusu:

Mahyavir Singh Phogat gençliği döneminde ülkesinin en başarılı güreşçilerindendir.Başarı dolu güreş kariyerinde son adım olan altın madalyaya çok yaklaşmış fakat kazanamamıştır.Sonrasında da güreş kariyerini bitirmiştir.Artık tek umudunu doğacak olan erkek çocuğunu güreşçi yaparak o altın madalyayı kazanmasına bağlamıştır.Fakat doğan bütün çocukları kızdır.Aklına da hiçbir zaman kız çocuğunu güreşçi yapmak gelmediği için umutları yavaş yavaş tükenmektedir.Bu sırada kızları gizlice güreş ve dövüşe meraklıdır.Hatta okulda birçok erkek çocuğunu dövdükleri için ceza alırlar.Babalarının aklına kızlarının bu dövüş merakını güreşe çevirme fikri gelir.Başta tereddüt etse de acaba olur mu diyerek işe koyulur.Kızlarına güreşi ve kendi döneminde yaptığı bütün teknikleri büyük bir disiplinle öğretir.Kızlar hızlı ve güzel bir şekilde öğrenince de yavaş yavaş güreş müsabakalarına katılmaya başlarlar.Burada hemcinsleriyle değil erkeklerle yarışırlar ve birçok yarışı da kazanırlar.Geeta biraz daha iyidir ve yaşı da tuttuğu için milli takıma katılması istenmiştir.Babasının antrenörlüğünden vazgeçip takım kampına gider ama burada öğrendikleri onu babasının öğrettikleri kadar geliştirmez.Eninde sonunda babasının antrenmanlarına geri döner ve altın madalya peşinde koşar.


Yorumlarım:

Güreş olmasa da spor dalı bir zamanlar hayalim ve hedefim olan bir alan olduğundan filmin konusunu ilk gördüğüm andan itibaren izlemek istiyordum.Televizyonda denk gelince baştan sona izledim.Aamir Khan'ın filmleri tartışılamayacak kadar başarılı oluyor.Gerçekten hakkını vererek film yapan bir oyuncu.Bu film de inanılmaz güzel ve inanılmaz başarılı olmuş.Hint filmleri uzun olduğundan ben biraz zorlanıyorum izlerken ama bu filmi baştan sona sıkılmadan izledim.Konusu çok güzeldi.Bir de biyografi gibi yapıldığından ayrı bir keyifliydi izlemesi.Kızların mücadelesi, imkansız gibi görünen şeylerin çalışma ve azimle nasıl yapılabileceği mesajını veren güzel bir filmdi.İzlediğim en güzel ve izlenmesini tavsiye edebileceğim filmlerden biri.


Bu yazı iş birliği değildir.

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Selamlar. Aamir Khan'ın filmlerini diğer Hint filmlerine nazaran daha rahat izliyorum. Dangal'da bunlardan biriydi. Kadınlarla ilgili sosyal mesajlar da filmde vardı diye aklımda kalmış. Başarının arkasında azim disiplin inanç gibi faktörler var sporcuları bu yüzden takdir edilesi bulmusumdur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle, Aamir Khan'ın filmlerini izleyebiliyorum.Gerçekten çok güzel bir filmdi:)

      Sil
  2. bikaç defa izlediiim negzel filiiim :)

    YanıtlaSil
  3. Bu filmi çok görüyorum ama izlemedim, ne zaman izlerim bilmiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir konusu var ve gerçekten emek verilerek hazırlanmış, denk gelirsen bir bak derim:)

      Sil