SEFİLLER | VICTOR HUGO KİTAP YORUMUM📚

 


Kısa bir aranın ardından tekrar merhaba.Son dönemlerde kendimi biraz yorgun ve halsiz hissediyorum bu yüzden bir hafta kadar bir dinlenme süresi ayırdım kendime.Geçen haftaya göre daha iyiyim ama yorgunluk hissi hala devam ediyor.Blogumu ve yazmayı özlediğimden daha fazla ara vermeden dönmek istedim.İtiraflarım Kitap Yorumu yazımda son dönemlerde klasikleri okumayı çok sevdiğimden bahsetmiştim.Bu süreçte okuduğum birçok klasik oldu.Bunlardan biri de Sefiller'di ve bu yazımda sizlerle Sefiller kitabı hakkındaki yorumlarımı paylaşacağım.



Kitabın konusundan bahsedeyim.Jan Valjan, yeğenlerinin karnını doyurmak için ekmek çalması sebebiyle on dokuz yıl kürek mahkumluğu cezası verilmiş bir adamdır.Cezaevinden çıktığında bir piskopozun evine gider ve gizlice evindeki gümüşleri çalar.Yakalandığında bu piskopozla aralarında bir konuşma geçer.Piskopoz ona bu gümüşleri Jan Valjan'a, ruhunu iyiliğe adaması karşılığında vermek istediğini söyler.Bu dokunaklı ve anlamlı konuşma Jan Valjan'ı değiştirir ve zaten içinde olan iyiliği gün yüzüne çıkarmasını sağlar.Jan Valjan, bir yandan elindekilerle iyilik yaparken bir yandan da bir zamanlar kürek mahkumu olduğunu gizlemeye çalışır.Bu sırada yaşadığı yere bir iş yeri açarak birçok insanın buradan geçim sağlamasına yardımcı olmuştur.Fantin de bunlardan biridir.Fantin doğum yaptıktan sonra çocuğunun babası tarafından terk edilmiş bir kadındır.Kızını yani Kozet'i bir aileye, her ay bakımını sağlayacak parayı gönderme şartıyla verir.Fantin için işler pek iyi gitmez.Önce işini sonra sağlığını kaybeder.Öldükten sonra, Jan Valjan Fantin'e yapılan haksızlıktan kendini sorumlu tutar ve kızı Kozet'i bulur.Kozet verildiği aile tarafından sürekli hırpalanan bir çocuktur.Jav Valjan, Kozet'in yaşadığı bu şartları görünce hemen onu yanına alır.Artık bir baba kız gibi yaşamaya başlayan Jan Valjan ve Kozet'in hayatı daha iyiye gitmektedir.Fakat bu hayatı Jan Valjan'ın kimliğinden dolayı gizli yaşamak zorundadırlar.Jan Valjan bunu herkesten sakladığı gibi Kozet'ten de uzun süre saklar.Bu sırada hayatlarına Marius girer ve Kozet'in yaşamında bir gizem olduğunu keşfeder.


Yorumlarım:

Sefiller çok eskiden başlayıp yarım bıraktığım bir kitaptı.Klasikleri okuma hevesim başlayınca okunacaklara Sefiller'i de ekledim.İyi ki tekrar okuma kararı alıp bu eseri okumuşum.O kadar güzel ki.Yazar dönemin sıkıntılarını, insanların yaşayış tarzını uzun bir hikaye içerisinde çok güzel bir dille okuyucuya aktarmış.Roman öyle güzel öyle sürükleyici ki film tadında diyebilirim.Sonuna kadar heyecanını koruyan türde romanlardan.İnsanın okudukça okuyası geliyor.Hani bazı kitapları okuduğunuzda doymuş gibi bir his alırsınız ya ben bu kitabı okuduğumda o hissi aldım.Mükemmel bir eser.Klasikler arasında okuduğum en başarılı kitaplardandı.Jan Valjan da en sevdiğim kitap karakterleri arasında yerini aldı.Okumayı düşünüyorsanız kesinlikle başlamanızı tavsiye ederim.

Kitaptan alıntılar:

"'Saçlarınız bembeyaz olmuş.' 'Evet,' dedi 'Hayat hiç de kolay değil.'"

"Bol para için bile olsa özgürlüğünü satamazdı."

"İlkbahar karanlık ruhları bile aydınlatır."

"Sefalet de bir alışkanlık olur.Günün birinde onu şekillendirmek insanoğlunun elindedir."

"'Sefiller' dedi.'Sizden nasıl korkmuyorsam sizin de benden korkmanız gereksiz size asla kötülük etmeyeceğim.'"


Yayınevi: Kumsaati Yayınları

Tür: Roman, Tarihi Kurgu, Klasik

Sayfa Sayısı: 424

Not: Kitabımın da sefil bir halde olduğunu biliyorum😄Biraz eski ve türlü badireler atlattı kendisi.

Bu yazı iş birliği değildir.

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Çocukken kısaltılmış versiyonunu okumuştum. Aklımda pek kalmamış detaylar. :)

    YanıtlaSil
  2. okudum güzel tabii, üç ayrı versiyon filmlerini de izledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzeldi:)Filmini izlemedim bir ara bakayım:)

      Sil
  3. Lisedeyken okumuştum ama unuttum, tekrar okumak istiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de eskiden okuyup konusunu unuttuğum ama o dönemlerde beğendiğim eserler var.Ara ara tekrar okuyorum.Bu eseri de unutsam tekrar okuyabilirim:)

      Sil